Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
Els terminis legals i la defensa dels consumidors i usuaris
Des del 4 de juny s'aixeca la suspensió dels terminis legals per reclamar, desistir i retornar productes

Consumidor Font: URVACTIVAL'Oficina municipal d'informació i defensa del consumidor ens recordar que des del 4 de juny s´aixeca la suspensió dels terminis legals per reclamar, desistir, retornar productes... i en general exercir qualsevol dret relacionat amb la defensa dels consumidors i usuaris.

Traduït a una terminologia més “de carrer” vol dir que l´exercici del dret dels consumidors en qualsevol compra de bens o de serveis, ja sigui presencial o per internet, torna a la “nova normalitat”. Nova normalitat que mereixeria un anàlisi conceptual a part.

Els arts. 8 a 11 de Reial Decret 537/2020, de 22 de maig, procedia a alçar la suspensió dels terminis processals, administratius, de prescripció i de caducitat de drets i accions aprovat en el seu dia pel Reial Decret 463 / 2020, de 14 de març.  

La primera conclusió, és que des del passat dia 4 de juny (en realitat seria a partir del mateix dia 5), ja es pot exercir el dret de reclamació. Segons l'article 36 del RDLL 11/2020 de 31 de març, els consumidors tenen 14 dies per demanar la resolució d´un contracte de compra de qualsevol producte o servei que a causa del Covid-19 no se´ns hagi pogut lliurar (compra) o prestar (servei). Bàsicament fins el 18 de juny.

Un cop feta aquesta sol·licitud de resolució l´empresari tindrà 60 dies per fer-nos una oferta (solució alternativa al que havíem encarregat). I si no ens interessa o no se´ns fa aquesta proposta podrem donar per resolt el contracte ( equivalent a la devolució del que hem pagat), i l'empresari tindria altres 14 dies per retornar-nos els diners.

La segona conclusió és que a partir del dijous 4 de juny tornen a comptar els 14 dies per desistir de les compres fetes per internet durant el període del confinament. Però en canvi, es manté –fins al 21 de juny, data en que s´alci l´estat d´alarma-, la suspensió del termini per retornar els productes. Es a dir, quan exercim el dret de desistiment, consistent en renunciar a la compra feta per internet sense tenir que justificar-ne el motiu, tenim un termini temporal màxim per retornar els productes (14 dies). Aquest termini segueix suspès.

Finalment, s´aixeca també la suspensió per exercir el nostre dret de reclamació en relació a la garantia dels productes. Si durant el període del confinament haguéssim tingut de fer us de la garantia legal del producte i no ho haguéssim pogut fer, se suspenia la durada de la garantia. Ara, partir del 4 de juny, ja podem tornar a fer respectar el dret a la garantia dels productes o serveis.

Informació relacionada
Les noves mesures s'apliquen a partir de dilluns, 22 de febrer
Les noves mesures s'apliquen a partir de dilluns, 8 de febrer
El Procicat torna a allargar 15 dies, fins el 7 de febrer, les mesures de confinament municipal
Les Escoles bressol municipals reobren el dimecres, 10 de juny
A partir de dilluns, 8 de juny, amb algunes restriccions i canvis en els serveis
Dies claus: prioritzem l'atenció telemàtica, i ens hem reforçat per estar disponibles per a l'atenció presencial
Es fa públic el condol i la solidaritat a les famílies que han patit perdues i l'agraïment als professionals de la salut, entitats socials, voluntariat i els serveis municipals
El Museu d´Arenys de Mar el dimarts 2 de juny i la sala d´exposicions del C.C.Calisay  el divendres 5 de juny obren de nou les seves portes.
Publicat el 8 de juny de 2020
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^