Secretaria Acta de la sessió extraordinària del Ple Núm. de la sessió: 8 Data: 28 de maig de 2014 Horari: de 20:00-23:55 hores Lloc: Sala Ple Hi assisteixen: Llista d'assistents FORS GARCIA, ESTANISLAU ­ alcalde VINYES VILA, RAMON ­ tinent d'alcalde QUINTERO ARAGON, MARIA BELÉN - tinent d'alcalde FONTBONA ARBÓS, SANTIAGO - tinent d'alcalde ESTRADA OCAÑA, LORENA - tinent d'alcalde ACERO CHERTA, ALEJANDRO - regidor PASCUAL RODRIGUEZ, ROMAN ­ tinent d'alcalde MIR JULIÀ, SUSANNA ­ regidora REAL IGLESIAS, SORAYA ­ tinent d'alcalde LLODRÀ NOGUERAS, JUAN MIGUEL ­ regidor ALMANSA ARAGON, JUAN JOSE - regidor ILLESCAS SANCHEZ, MARIA ISABEL ­ regidora BALLIU TENAS, MARIA ASSUMPCIÓ - regidora ROIG CASAS, ISABEL - regidora LÓPEZ NAVARRO, JOSEP ANTONI - regidor MORENO NOGUÉ, ANNABEL - regidora CALDEIRA BACARDIT, DAVID - regidor VICTORY MOLNE, CATALINA - secretària Com a qüestió prèvia l'alcalde Sr. Fors sotmet a votació per urgència la incorporació de les propostes d'aprovació del Nomenclàtor i numeració de vies públiques a: a) Polígon industrial Valldegata Ponent. b) Carretera N-II inclosos dins l'àmbit del PAU 05 Canalies. c) Illa delimitada per la riera Pare Fita, passatge Pompeu Fabra i carrer Pompeu Fabra. Sotmesa aquesta incorporació d'urgència a votació, s'aprova per unanimitat. L'alcalde obre la sessió. 1.- Aprovar l'acta de la sessió anterior, extraordinària, de data 29 d'abril de 2014. La secretària llegeix l'esborrany de l'acta de la sessió anterior, del dia 29 d'abril de 2014. L'acta s'aprova per unanimitat dels assistents. 2.- Aprovar nomenclàtor i numeració vies públiques.- El tinent d'alcalde Sr. Vinyes dóna compte d'aquestes propostes d'acord: a) Polígon industrial Valldegata Ponent. Atès que els espais i equipaments públics així com les denominacions dels carrers i la seva numeració, han de ser fàcilment localitzables, tant pels veïns de la ciutat com pels forans, en tant que són elements que ens situen geogràficament però també són part del patrimoni cultural del municipi. Vista la proposta tècnica elaborada pels Serveis Tècnics municipals a fi d'aprovar el nomenclàtor i la numeració d'una via pública del Polígon Industrial Valldegata Ponent arran de la sol·licitud del veí afectat, i l'aprovació d'aquesta pel grup de treball corresponent. Vista la normativa aplicable que és la que regula la gestió del Padró municipal d'habitants, concretament la Resolució de l'1 d'abril de 1997, conjunta de la presidenta de l'Institut Nacional d'Estadística i del director general de Cooperació Territorial, per la qual es dicten instruccions tècniques als ajuntaments sobre la gestió i revisió del Padró municipal (publicada en el BOE de l'11 d'abril de 1997, per Resolució de 9 d'abril de 1997 de la Subsecretària de la Presidència del Govern); el Decret 78/1991 de 8 d'abril, sobre l'ús de la toponímia i la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística. Vist l'informe emès en data 23 de maig de 2014 per l'arquitecta municipal, sobre la tramitació i el procediment de l'expedient. Vist que és competència municipal l'ordenació de persones en vies urbanes, de conformitat amb allò que estableix l'article 66. 3 b) del Decret legislatiu 2/2003, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i que correspon al Ple de la corporació l'aprovació de la proposta en virtut del que disposa l'apartat r) de l'article 52.2 del Decret legislatiu 2/2003 esmentat, com a matèries no expressament atribuïdes a l'Alcaldia. D'acord amb el que s'ha exposat, es proposa al Ple de la corporació l'adopció dels següents acords: 1.- Aprovar inicialment la proposta elaborada pels Serveis Tècnics municipals a fi d'aprovar el nomenclàtor i la numeració d'una via pública del Polígon Industrial Valldegata Ponent. 2.- Sotmetre l'expedient al tràmit d'informació pública durant el termini d'un mes a l'efecte de presentació d'al·legacions, mitjançant exposició en el tauler d'edictes i el web municipal, el qual s'entendrà definitivament aprovat de manera automàtica en el cas que no se'n presentin. 3.- Notificar d'ofici les modificacions de dades incloses dels particulars afectats, una vegada aprovat definitivament l'expedient, a l'Institut Nacional d'Estadística, a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona i a la Direcció General del Cadastre, així com comunicar-ho a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament a l'efecte de modificació del padró municipal. 4.- Notificar l'expedient individualment als afectats una vegada aprovat definitivament, així com trametre un certificat relatiu al canvi de numeració i nova adreça correcta, a fi que el particular procedeixi a efectuar els canvis oportuns a l'efecte de la gestió del Servei de Correus del municipi, en el termini màxim de 3 mesos, a comptar des de l'acord d'aprovació definitiva de la proposta. b)Carretera N-II inclosos dins l'àmbit del PAU 05 Canalies.- Atès que els espais i equipaments públics així com les denominacions dels carrers i la seva numeració, han de ser fàcilment localitzables, tant pels veïns de la ciutat com pels forans, en tant que són elements que ens situen geogràficament però també són part del patrimoni cultural del municipi. Vista la proposta tècnica elaborada pels Serveis Tècnics municipals a fi d'aprovar la col·locació d'una placa amb el nom del carrer i de numerar 3 edificis situats a la carretera N-II inclosos dins l'àmbit del PAU 05 Canalies, arran de les sol·licituds del veïnat afectat i l'aprovació d'aquesta pel grup de treball corresponent. Vista la normativa aplicable que és la que regula la gestió del Padró municipal d'habitants, concretament la Resolució de l'1 d'abril de 1997, conjunta de la presidenta de l'Institut Nacional d'Estadística i del director general de Cooperació Territorial, per la qual es dicten instruccions tècniques als ajuntaments sobre la gestió i revisió del Padró municipal (publicada en el BOE de l'11 d'abril de 1997, per Resolució de 9 d'abril de 1997 de la Subsecretària de la Presidència del Govern); el Decret 78/1991 de 8 d'abril, sobre l'ús de la toponímia i la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística. Vist l'informe emès en data 22 de maig de 2014 per l'arquitecta municipal, sobre la tramitació i el procediment de l'expedient. Vist que és competència municipal l'ordenació de persones en vies urbanes, de conformitat amb allò que estableix l'article 66. 3 b) del Decret legislatiu 2/2003, pel qual s'aprova el text refós de la llei municipal i de règim local de Catalunya i que correspon al Ple de la corporació l'aprovació de la proposta en virtut del que disposa l'apartat r) de l'article 52.2 del Decret legislatiu 2/2003 esmentat, com a matèries no expressament atribuïdes a l'Alcaldia. D'acord amb el que s'ha exposat, es proposa al Ple de la corporació l'adopció dels següents acords: 1.- Aprovar inicialment la proposta elaborada pels Serveis Tècnics municipals a fi d'aprovar la col·locació d'una placa amb el nom del carrer i numeració de 3 edificis situats a la carretera N- II inclosos dins l'àmbit del PAU 05 Canalies. 2.- Sotmetre l'expedient al tràmit d'informació pública durant el termini d'un mes a l'efecte de presentació d'al·legacions, mitjançant exposició en el tauler d'edictes i el web municipal, el qual s'entendrà definitivament aprovat de manera automàtica en el cas que no se'n presentin. 3.- Notificar d'ofici les modificacions de dades incloses dels particulars afectats, una vegada aprovat definitivament l'expedient, a l'Institut Nacional d'Estadística, a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona i a la Direcció General del Cadastre, així com comunicar-ho a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament a l'efecte de modificació del padró municipal. 4.- Notificar l'expedient individualment als afectats una vegada aprovat definitivament, així com trametre un certificat relatiu al canvi de numeració i nova adreça correcta, a fi que el particular procedeixi a efectuar els canvis oportuns a l'efecte de la gestió del Servei de Correus del municipi, en el termini màxim de 3 mesos, a comptar des de l'acord d'aprovació definitiva de la proposta. c) Illa delimitada per la riera Pare Fita, passatge Pompeu Fabra i carrer Pompeu Fabra.- Atès que els espais i equipaments públics així com les denominacions dels carrers i la seva numeració, han de ser fàcilment localitzables, tant pels veïns de la ciutat com pels forans, en tant que són elements que ens situen geogràficament però també són part del patrimoni cultural del municipi. Vista la proposta tècnica elaborada pels Serveis Tècnics municipals a fi d'aprovar la nova numeració de tres cases situades a l'illa delimitada pels carrers riera Pare Fita, passatge Pompeu Fabra i un tram del carrer Pompeu Fabra, arran de la sol·licitud d'una veïna afectada, i l'aprovació d'aquesta pel grup de treball corresponent. Vista la normativa aplicable que és la que regula la gestió del Padró municipal d'habitants, concretament la Resolució de l'1 d'abril de 1997, conjunta de la presidenta de l'Institut Nacional d'Estadística i del director general de Cooperació Territorial, per la qual es dicten instruccions tècniques als ajuntaments sobre la gestió i revisió del Padró municipal (publicada en el BOE de l'11 d'abril de 1997, per Resolució de 9 d'abril de 1997 de la Subsecretària de la Presidència del Govern); el Decret 78/1991 de 8 d'abril, sobre l'ús de la toponímia i la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística. Vist l'informe emès en data 22 de maig de 2014 per l'arquitecta municipal, sobre la tramitació i el procediment de l'expedient. Vist que és competència municipal l'ordenació de persones en vies urbanes, de conformitat amb allò que estableix l'article 66. 3 b) del Decret legislatiu 2/2003, pel qual s'aprova el text refós de la llei municipal i de règim local de Catalunya i que correspon al Ple de la corporació l'aprovació de la proposta en virtut del que disposa l'apartat r) de l'article 52.2 del Decret legislatiu 2/2003 esmentat, com a matèries no expressament atribuïdes a l'Alcaldia. D'acord amb el que s'ha exposat, es proposa al Ple de la corporació l'adopció dels següents acords: 1.- Aprovar inicialment la proposta elaborada pels Serveis Tècnics municipals a fi d'aprovar la nova numeració de tres cases situades a l'illa delimitada pels carrers riera Pare Fita, passatge Pompeu Fabra i un tram del carrer Pompeu Fabra. 2.- Sotmetre l'expedient al tràmit d'informació pública durant el termini d'un mes a l'efecte de presentació d'al·legacions, mitjançant exposició en el tauler d'edictes i el web municipal, el qual s'entendrà definitivament aprovat de manera automàtica en el cas que no se'n presentin. 3.- Notificar d'ofici les modificacions de dades incloses dels particulars afectats, una vegada aprovat definitivament l'expedient, a l'Institut Nacional d'Estadística, a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona i a la Direcció General del Cadastre, així com comunicar-ho a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament a l'efecte de modificació del padró municipal. 4.- Notificar l'expedient individualment als afectats una vegada aprovat definitivament, així com trametre un certificat relatiu al canvi de numeració i nova adreça correcta, a fi que el particular procedeixi a efectuar els canvis oportuns a l'efecte de la gestió del Servei de Correus del municipi, en el termini màxim de 3 mesos, a comptar des de l'acord d'aprovació definitiva de la proposta. Sotmeses aquestes propostes a votació, s'aproven per unanimitat. 3.- Aprovar el reconeixement del crèdit extrajudicial sense consignació pressupostària de l'exercici de 2013.- El tinent d'alcalde Sr. Vinyes dóna compte d'aquesta proposta d'acord: Atès que l'article 26.1del Reial decret 500/1990, de 20 d'abril, recull que amb càrrec als crèdits de l'estat de despeses de cada pressupost sols podran contraure's obligacions derivades d'adquisicions, obres, serveis i altres prestacions o despeses en general que es realitzin en l'any natural del mateix exercici pressupostari (art. 176.1 TRLRHL). En el punt segon s'estableix que malgrat el que disposa l'apartat anterior, s'aplicaran als crèdits del pressupost vigent, en el moment del seu reconeixement, les obligacions següents: (...), c) les obligacions procedents d'exercicis anteriors a què es refereix l'article 60.2 del present Reial decret. Vistes les factures corresponents al reconeixement extrajudicial de crèdit de l'exercici 2014 de l'Ajuntament d'Arenys de Mar i d'acord amb el que indica l'article 60 del Reial decret 500/1990, de 20 d'abril, que estableix que correspondrà al president de l'entitat el reconeixement i la liquidació de les obligacions derivades de compromisos de despeses legalment adquirides. També s'estableix que correspondrà al ple de l'entitat el reconeixement extrajudicial de crèdits, sempre que no existeixi dotació pressupostària, operacions especials de crèdit, o concessions de quitament i espera. Vist que les obligacions que es volen aprovar amb càrrec a aplicacions de l'exercici 2014 corresponen a despesa realitzada durant l'exercici 2013 i que no es podien aprovar perquè no tenien consignació pressupostària i havent- se realitzat els treballs i subministraments per part de les empreses que a continuació es relacionen es proposa procedir a la seva aprovació per tal d'evitar un enriquiment il·lícit per part de l'Ajuntament. Vist l'article 18.3.2 de les Bases d'execució del vigent Pressupost que estableix que quan el reconeixement d'obligacions sigui conseqüència necessària de la realització efectiva d'una despesa en exercicis anteriors, sense que s'hagi autoritzat el compromís d'aquesta despesa i sense que existeixi consignació pressupostària, després de la incoació de l'oportú expedient en què consten tots els informes necessaris, l'aprovació correspon al Ple. Vist l'informe de la Intervenció número 34/2014, en relació amb l'òrgan competent per aprovar l'expedient. És per tot això que es proposa al Ple l'adopció del següent acord: Aprovar el Reconeixement extrajudicial de crèdit de l'exercici 2014 dels crèdits següents, la quantitat global del qual suma 605,00 , que s'abonaran als expressats creditors amb càrrec a les consignacions del Pressupost vigent: FACTURES MERITADES AL 2013- SENSE CONSIGNACIÓ A L'EXERCICI 2013 DATA NIF REGISTRE FRA NUM.DOCTERCER TERCER DESCRIPCIO APLICACIO IMPORT INSTAL.LACIO HISPARTTARIMES I 605,00 F/2014/127530/08/2013HF13/477 A58144387SA ESCENARIS 10/912/22699 El regidor Sr. Caldeira en representació del grup municipal de la CUP manifesta literalment el que segueix: A la CUP pensem que totes les factures s'han de pagar. La feina genera riquesa i fer feina i no cobrar-la, o no tenir-ne, el que provoca és pobresa. Per tant, si hi ha un servei, aquest s'ha de pagar. Al mes d'abril es van presentar factures sense consignació que pujaven més de 45.000 euros. Ara, al maig, en tenim una de 600. En aquest cas, atès que els diners eren per pagar el lloguer d'un escenari, a la CUP proposem a l'equip de govern que es plantegi la compra d'aquest equipament. Quan no és un all és una ceba i l'Ajuntament constantment ha de llogar-ne. Potser el que caldria és fer números i posar a la balança què ens convé més. Dit això, i com sempre que es porten a votació aspectes econòmics en què nosaltres no hem intervingut ni ho hem gestionat, el sentit del vot de la CUP serà l'abstenció. Sotmesa aquesta proposta a votació, s'aprova per majoria absoluta amb el sentit del vot següent: Vots a favor: 5 vots de CiU, 4 vots del PSC, 2 vots PP i 3 vots d'ICV Vots d'abstenció: 1 vot CUP, 1 vot Bloc Municipal i 1 ERC 4.- Aprovar el Pla estratègic de subvencions per a l'any 2014.- El tinent d'alcalde Sr. Vinyes dóna compte d'aquesta proposta d'acord: Atès que l'article 8.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), estableix que els òrgans de les administracions públiques o qualsevol ens que proposin l'establiment de subvencions, amb caràcter previ han de concretar en un pla estratègic de subvencions, els objectius i els efectes que es pretenen amb la seva aplicació, el termini necessari per a la seva consecució, els costos previsible