Secretaria/eb Acta de la sessió extraordinària del Ple Núm. de la sessió: 20 Data: 23 de desembre de 2014 Horari: de 20.00- 23:15 hores Lloc: Sala Ple Hi assisteixen: Llista d'assistents FORS GARCIA, ESTANISLAU ­ alcalde VINYES VILA, RAMON ­ tinent d'alcalde QUINTERO ARAGON, MARIA BELEN - tinent d'alcalde FONTBONA ARBOS, SANTIAGO - tinent d'alcalde ESTRADA OCAÑA, LORENA - tinent d'alcalde PASCUAL RODRIGUEZ, ROMAN ­ tinent d'alcalde ACERO CHERTA, ALEJANDRO - regidor REAL IGLESIAS, SORAYA - regidora LLODRA NOGUERAS, JUAN MIGUEL ­ regidor ALMANSA ARAGON, JUAN JOSE - regidor ILLESCAS SÁNCHEZ, MARIA ISABEL - regidora ROIG CASAS, ISABEL - regidora LOPEZ NAVARRO, JOSEP ANTONI - regidor MORENO NOGUÉ, ANNABEL - regidora CALDEIRA BACARDIT, DAVID - regidor CATALINA VICTORY MOLNÉ ­ secretària No hi assisteixen MIR JULIÀ, SUSANNA ­ regidora BALLIU TENAS, MARIA ASSUMPCIÓ ­ regidora 1.- Aprovar acta sessió anterior de data 26 de novembre de 2014.- La secretària llegeix l'esborrany de l'acta de la sessió anterior, del dia 26 de novembre de 2014. L'acta s'aprova per unanimitat dels assistents. El regidor Sr. Acero en representació del grup municipal del BLOC manifesta: Vull deixar constància de la nostre disconformitat pel fet de que l'Acta no recull ni que sigui telegràficament les respostes als precs quan aquestes son donades i fins i tot son llegides d'un document escrit perfectament incorporable a l'Acta. 2.- Aprovar el Pressupost General i la plantilla orgànica de l'Ajuntament d'Arenys de Mar per a l'any 2015.- El tinent d'alcalde Sr. Vinyes presenta el Pressupost de 2015 per un import de 17.125.294,30 que compren el de la pròpia Corporació i el de la Ràdio, mitjançant un power point.. A grans trets manifesta les aportacions que es duran a terme amb els ingressos i les despeses previstes per l'any 2015 i diferents modificacions que incorpora el pressupost. Aspectes que de manera succinta es relaciona a continuació i consta en deguda forma i contingut en l'expedient administratiu. El present projecte de pressupostos per a l'exercici 2015 s'ha elaborat sota els criteris més adequats per donar resposta a les necessitats del nostre municipi en una situació d'evident estancament de l'activitat econòmica amb tot el que això suposa en quant a les possibilitats d'obtenció de recursos i, sobretot, en la problemàtica social derivada d'una major desocupació entre el sectors més desfavorits de la nostra població. En l'àmbit dels ingressos cal destacar: · Caiguda dels ingressos vinculats a l'activitat immobiliària i construcció. Remarcar especialment la davallada en l' ICIO dels últims exercicis, i les devolucions previstes que s'hauran d'efectuar l'exercici 2015. · Incertesa en els cobraments de les transferències de la Generalitat, i disminució de les subvencions rebudes d'aquesta administració. · Congelació dels recursos en concordança amb l'aprovació inicial de les ordenances fiscals per a l'any 2015 on no s'augmentaven els imports ni dels impostos ni de les taxes, disminuint el tipus impositiu de l'IBI, principal figura impositiva, perquè no hi hagués augment en la quota, donat que es procediran a incrementar els valors cadastrals. Els ingressos corresponents al pressupost 2015 representen un 0,95% respecte al del 2014. I compren els impostos, taxes i transferències corrents que a continuació es detallen en nombre i quantitat: a) Impostos · Impost sobre béns Immobles. 6.210.120,00 amb una disminució del 0,5685%. · Plusvàlues. 560.000. · Impost Vehicles. 791.000,00 per a 805.000 de l'any 2014. · Impost sobre activitats econòmiques 185.000 igual que l'any passat. · Impost construccions 75.000,00. Experimenta un augment del 50% sobre les previsions de drets a reconèixer durant l'exercici 2014. b) Taxes · Clavegueram. 366.300,00. · Escombraries. 1.260.000,00. · Cementiri. 70.000,00. · Escola de Música. 141.300,00. · Guals. 73.430,00. · Terrasses. 80.265,00 · La taxa de clavegueram i escombraries resten congelades, es preveu el mateix que les previsions de drets de 2014. · Preu públic per estades a la Residència Geriàtrica: es preveu un import de 714.305 , superiors als 663.798,67 liquidats al 2013, ja que les previsions d'ocupació són majors, atesos els drets reconeguts a novembre de 2014. · Sancions de trànsit: La previsió és de 2015 de 314.000 xifra un pel superior als drets reconeguts previstos per a 2014 (298.165,97 ). Tenint en compte que la xifra del 2014 és molt inferior a la dels altres anys, però mantenint un criteri de prudència al respecte. · Preu públic escola bressol. Es pressuposten 210.000 euros xifra molt inferior a les previsions inicials de 2014 que era de 250.000 euros, donat que la previsió de reconeixement de drets al 2014 també és inferior preveient-se una ocupació de les aules menor. · Convenis ecovidrio i ecoembes i valorització energètica...: són els ingressos que es preveuen obtenir amb el nou sistema de recollida d'escombraries que s'implantarà durant l'exercici 2015. c) Transferències corrents: · Disminució del 0,14% respecte a les previsions inicials de 2014, passant de 3.583.884,16 al 2014 a 3.578.971,44 al 2015. · Les subvencions de la Generalitat (120.996,44 ) han disminuït respecte les previsions inicials de 2014 (325.119,76 ), preveient una disminució de les quantitats rebudes a l'exercici 2015, i també molt inferiors als drets reconeguts l'exercici 2013 (235.803,05 ). La incertesa en els cobraments de les transferències d'aquesta administració i el retard en l'atorgament de les subvencions previstes dificulta poder realitzar les previsions per l'any vinent. En concret no s'ha pressupostat cap subvenció relativa al manteniment de l'escola de música, ni pel concepte d'escola bressol, ni tant sols s'ha pressupostat la subvenció relativa al Fons municipal de la Generalitat, donat que a data d'avui no s'ha cobrat cap import per aquest concepte. · La Participació en els tributs de l'estat, d'acord amb les previsions comunicades pel Ministeri s'ha calculat tenint en compte una congelació de les quantitats rebudes al 2014. Sembla ser que es preveu que les bestretes seran d'una quantitat superior però la liquidació definitiva de l'exercici 2013 serà negativa. · Pel que fa a la resta de subvencions s'han pressupostat només les que es reben cada any i per l' import de 2014. Amb excepció de la subvenció rebuda de la Diputació de Barcelona per l'escola bressol que s'ha pressupostat en la seva integritat l'import atorgat pel curs 2012-2013, atès que a data d'avui es desconeix l'import subvencionat del curs 2013-2014. També s'ha pressupostat la subvenció relativa al "suport a la prestació adequada de serveis públics", que s'ha pressupostat en la seva integritat a l'exercici 2015 perquè serà aquest any quan es justificarà l' esmentada subvenció i es comptabilitzarà la part de la subvenció que no té bestreta, i tenint en compte, que la Diputació des del 2012 està atorgant aquest tipus de subvencions. Les despeses corresponents el pressupost 2015 representen un 1,66% d'augment respecte al del 2014. I compren despeses de personal, despeses corrents, despeses financeres i transferències que a continuació es detallen en nombre i quantitat: a) Despeses de personal · Aquest Capítol experimenta una disminució de 6.639.878,61 euros (2015) a 6.648.026,91 euros (2014) és a dir, un -0,12%. · La despesa prevista relativa als Plans d'ocupació s'augmentarà considerablement per la subvenció de la Diputació. Per contra s'ha inclòs la despesa relativa al pagament de part de la paga extra de nadal dels funcionaris de l'exercici 2012. També s'ha reduït, a partir de l'1 de juliol de 2015, la despesa relativa al personal eventual. · No hi ha increment de retribucions b) Despeses corrents: · Aquest Capítol experimenta un increment de 7.110.592,57 euros (2015) a 6.874.708,76 euros (2014), el que suposa un 3,43 %. · Aquest augment s'explica sobretot per l' increment que experimenta, entre d'altres, l'aplicació d'energia elèctrica de l'enllumenat públic. I també per l' increment que experimenten les aplicacions de reparacions, manteniment i conservació c) Despeses financeres: · Aquestes despeses s'incrementen de 242.931,46 euros (2015) a 234.646,15 euros (2014). Experimentant un increment l'aplicació d'interessos financers, atès que els interessos de les operacions dels últims exercicis són molt més elevats i una disminució, en canvi, en l'aplicació d'interessos de demora, atès que aquest any els interessos per la sentència dictada pel TSJC de 15 d'abril de 2011 són menors. d) Transferències corrents: · Les transferències corrents s'incrementen de 685.149,45 euros (2015) a 681.282,30(2014), 0,57%. Això suposa pràcticament una congelació d'aquesta despesa, tenint en compte que s'ha incrementat l'aplicació relativa a les beques menjadors, que atorga el Consell Comarcal, i s'han disminuït altres aportacions, com ara la transferència a l'EPE Ràdio Arenys. Val a dir que les despeses per regidories s'han distribuit d'acord amb el següent quadre: Àrea Import Alcaldia 500.177,80 Administració general 1.638.367,30 Hisenda 2.125.227,17 Promoció econòmica 284.173,31 Comunicació 331.460,00 Mobilitat 24.065,00 Turisme, fires i consum 89.105,91 Urbanisme i serveis tècnics 1.694.259,78 Brigada i serveis Municipals 1.207.465,46 Medi ambient i platges 2.156.812,40 Cultura 500.280,01 Festes 161.781,00 Centre Espriu 87.414,03 Museus 229.065,31 Biblioteca 180.540,19 Educació 1.309.206,86 Infància i joventut 122.320,14 Participació ciutadana 59.223,98 Igualtat 6.150,00 Gent Gran 10.725,00 Civisme 3.840,00 Benestar social i familia 773.563,14 Cooperació internacional 8.750,00 Esports 513.157,19 Geriàtric 888.639,69 Governació 2.045.137,53 Sanitat 113.596,10 17.064.504,30 · Hisenda i administració: Darrer any sentències i aquest ja menor · Promoció econòmica: Inici viver empreses i inversions mercat · Turisme: Catàleg turístic de la vila · Geriàtric: Canvi motor ascensor, finestres, cadires menjador i adequació 3er pis. · Urbanisme: 3ª fase carrers (Doedes i sa clavella) i idees cobertura · Medi ambient: Recollida selectiva i més zones d'esbarjo a la platja · Joventut: Equipar bucs d'assaig · Serveis: Noves màquines de neteja · Cultura: Inici 3ª fase Principal i can Portell, Web Arxiu; web artistes arenyencs; catalogació centre Espriu; Biblioteca renovació aparells i catalogació fons · Ensenyament: Pla de Transició al treball · Alcaldia: Subvenció entitats · Serveis Socials: Dos habitatges més Per finalitzar el Sr. Vinyes finalitza la seva intervenció donant a conèixer l'endeutament pel 2015 que es amb principi del 48% segons el quadre relacionat: Saldo viu operacions de crèdit a 31/12/2014 6.386.089,23 Liquidació 2013 Drets reconeguts nets (capít 1 a 5) 16.204.101,82 (no inclou ingressos urbanístics ni extraordinaris) total 16.204.101,82 % endeutament 39,41% Els drets reconeguts nets consolidats amb la EPE Ràdio Arenys Afegint l'operació prevista pel 2015 Deute viu 7.561.189,23 total 16.204.101,82 % endeutament 46,66% Si es realitzen els càlculs sobre els drets reconeguts nets de 2014 i la previsions pel 2015. (Sense consolidar amb la EPE) DRN previstos 2014 Previsions inicials 2015 OPERACIONS CORRENTS (capítols 1 a 5) 15.813.966,88 15.752.526,44 (no inclou ingressos urbanístics ni extraordinaris) total 15.813.966,88 15.752.526,44 % endeutament,inclosa operació 2015 47,81% 48,00% A continuació el tinent d'alcalde Sr. Vinyes dóna compte de la següent proposta d'acord: Vista la documentació de l'expedient del Pressupost General de l'Ajuntament d'Arenys de Mar per a l'any 2015. El pressupost general ha estat format pel president i està integrat pel pressupost de la pròpia entitat i per les previsions de despeses i ingressos de l'entitat pública empresarial Ràdio Arenys. Atès que d'acord amb el que preveu l'article 165 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals (TRLRHL), el Pressupost de l'Ajuntament d'Arenys de Mar conté la previsió de l'Estat d'Ingressos i de Despeses de l'exercici 2015. Atès que la documentació inclosa a l'expedient del Pressupost és la prevista a l'article 166 TRLRHL, que estableix el contingut dels Pressupostos dels ens Locals. Atès que el Ple de la Corporació és l'òrgan competent per a l'aprovació del Pressupost, segons allò que disposen els articles 22.2.e) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local i l'article 168.4 del TRHL. Vist l'article 6.1 de la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, que estableix que la comptabilitat de les Administracions Públiques i demés subjectes compresos en l'àmbit d'aplicació d'aquesta Llei, així com el Pressupost i liquidacions, hauran de tenir informació suficient i adequada que permetrà verificar la seva situació financera, el compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària i de sostenibilitat financera. Vist l'article 15 de l'ordre HAP/2105/2012, d'1 d'octubre, que desenvolupa les obligacions de subministrament d'informació previstes en la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, que estableix l'obligació de les Corporacions Locals de remetre abans del 31 de gener de cada any: 1. Els pressupostos aprovats i els estats financers inicials de tots els subjectes i entitats compresos en l'àmbit d'aplicaci