1/25 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8054 - 31.1.2020 CVE-DOGC-A-20024038-2020 ANUNCIS DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL AJUNTAMENTS AJUNTAMENT D'ARENYS DE MAR ANUNCI sobre convocatòria i bases que regiran els processos de selecció per a la cobertura definitiva de places de la plantilla de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, via consolidació d'ocupació temporal i d'altres via procediment ordinari. Per decret d'Alcaldia núm. 2019/2079 de 30 de desembre de 2019, rectificat per un altre núm. 2020/29 de data 16 de gener de 2020, s'ha acordat aprovar la convocatòria i les bases que regiran els processos de selecció per a la cobertura definitiva de places de la plantilla de l'Ajuntament d'Arenys de Mar que s'indiquen via consolidació de l'ocupació temporal i d'altres via procediment ordinari. És per això que es publica la corresponent convocatòria i bases, a fi que els interessats puguin presentar la seva sol·licitud en la forma i terminis que s'indiquen a les bases, que tot seguit es publiquen: 1.- Objecte de les bases 1.1 Aquestes bases regulen, per un costat, el procediment extraordinari d'estabilització, de les places ocupades de forma temporal e ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31/12/16 o al 31/12/17, d'acord amb el previst a les lleis de Pressupostos Generals de l'Estat dels anys 2017 i 2018 respectivament. Les places objecte d'aquesta convocatòria, que compleixen els requisits esmentats, són les següents: De l'Oferta Pública Ocupació 2017 Personal Laboral Grup Assimilat Característiques 1 TREBALLADOR/A SOCIAL A2 Annex 1 1 EDUCADOR/A SOCIAL A2 Annex 2 2 NETEJADORS/ORES AP Annex 3 Oferta Pública Ocupació 2018 Personal Funcionari Grup Característiques 1 AUXILIAR ADMINISTRATIU/VA C2 Annex 4 Personal laboral 1 TREBALLADOR/A SOCIAL - Jornada parc A2 Annex 1 ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 2/25 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8054 - 31.1.2020 CVE-DOGC-A-20024038-2020 1.2 Aquestes bases regulen també el procés ordinari de selecció per a la cobertura amb caràcter definitiu de les places que s'indiquen: De l'Oferta Pública Ocupació 2017 Personal laboral 1 NETEJADOR/A AP Annex 3 De l'Oferta Pública Ocupació 2018 Personal funcionari 1 Tècnic d'Administració General A1 Annex 5 Personal laboral 1 AUXILIAR DE GERIATRIA AP Annex 6 De l'Oferta Pública Ocupació 2019 Personal funcionari 1 AUXILIAR ADMINISTRATIU/VA C2 Annex 4 Les funcions, titulació acadèmica exigida i requisits específics exigits per concórrer a la convocatòria, es determinen en els annexos adjunts per cada una de les categories. Aquestes bases seran de compliment obligatori per a l'Ajuntament d'Arenys de Mar i per a totes aquelles persones que participin en el procés de selecció. La publicació de la present convocatòria i bases es farà en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i s'anunciarà al DOGC i a la pàgina web de la corporació: www.arenysdemar.cat. 2.- Requisits dels/de les aspirants Per a ser admès a la realització de les proves selectives relatives a les places objecte de convocatòria, serà necessari que els aspirants reuneixin a la data de finalització del termini per a la presentació d'instàncies els següents requisits i condicions, que hauran de mantenir durant el procés selectiu: a) Ésser ciutadà/na espanyol/a, o nacional de qualsevol Estat membre de la Unió Europea o la d'un estat amb tractat internacional subscrit per la Unió Europea i ratificat per Espanya, al qual sigui aplicable la lliure circulació dels/les treballadors/es. També podran participar, en convocatòries de personal laboral, aquells estrangers/es amb residència legal a Espanya, de conformitat amb la legislació vigent. ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 3/25 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8054 - 31.1.2020 CVE-DOGC-A-20024038-2020 b) Haver complert setze anys i no excedir de l'edat legal de jubilació forçosa abans del termini de presentació d'instàncies. c) Estar en possessió de la titulació acadèmica específica indicada en l'Annex corresponent a cada categoria. En cas d'aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar l'homologació de la titulació exigida pel Ministeri d'Educació. Cas de presentar una titulació equivalent a les exigides, s'haurà d'adjuntar un certificat lliurat per l'òrgan competent que n'acrediti l'equivalència. d) Estar en possessió del nivell de coneixements de català indicat en l'Annex corresponent a cada categoria d'aquesta convocatòria, o en el seu defecte, superar el corresponent exercici on també s'indica el nivell requerit. e) Els aspirants admesos en el procés selectiu que no tinguin nacionalitat espanyola han d'acreditar el coneixement de la llengua castellana, d'acord amb l'establert a la base 6.1 d). f) No patir cap malaltia ni discapacitat física que impedeixi el normal exercici de les funcions objecte d'aquesta convocatòria. Les persones amb discapacitat seran admeses a la realització de les proves sense necessitat d'acreditar les seves condicions físiques, psíquiques o sensorials abans dels seu començament. Aquesta circumstància es donarà sense perjudici que, un cop superat el procés selectiu, en presentar la documentació per formalitzar el nomenament o contracte, hagi d'acreditar la seva capacitat per desenvolupar les funcions i tasques del lloc que es convoca i prestar el servei públic corresponent. g) No estar afectat per cap dels motius d'incompatibilitat continguts en la Llei 53/1884, de 26 de desembre i la Llei 21/1987, de 26 de novembre, del Parlament de Catalunya, que es refereixen al personal al servei de les Administracions públiques. h) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de les funcions públiques ni haver estat separat, per resolució disciplinària ferma, del servei de cap administració pública. i) Haver satisfet les taxes d'examen fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies. 3.- Presentació de sol·licituds 3.1 Lloc i forma de presentació Les instàncies es presentaran telemàticament mitjançant la seu electrònica de l'Ajuntament https://tramits.arenysdemar.cat o pels mitjans previstos a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre. Les instàncies també es podran presentar en el Registre General de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, Riera bisbe Pol, 8, un cop demanada cita prèvia a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, via internet o mitjançant el telèfon 93 7959900, en horari de dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 8.30 a 14 hores i dijous de 8.30 a 18 hores. En el cas dels aspirants que es presentin a més d'una de les places, hauran de presentar una sol·licitud per a cadascuna de les places a les quals es presentin. Als efectes previstos per la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal, els aspirants, per la mera concurrència en aquest procés selectiu, donen consentiment a la publicació de determinades dades personals en els anuncis que es puguin inserir en el BOP, tauler d'anuncis de la corporació i web corporativa. Als efectes d'admissió es tindran en compte les dades que les persones aspirants hagin fet constar a la sol·licitud. Les errades de fet que es puguin advertir es podran esmenar en qualsevol moment del procés, d'ofici o a petició de l'interessat/da. 3.2 Drets d'examen Per poder prendre part en el procés selectiu, els aspirants han de satisfer els drets d'examen segons preveu la Ordenança Fiscal núm. 7 de l'Ajuntament d'Arenys de Mar vigent, en el termini de presentació de sol·licituds i seran abonats a l'hora de presentar la sol·licitud, adjuntant a aquesta el corresponent resguard justificatiu de realització de la transferència al núm. de compte ES08 0081 01 03 2700 0124 1331, fent constar el número d'ordenant i el concepte. Aquests imports son: - Categoria primera (titulació Subgrup A-1): 21,00 - Categoria segona (titulació Subgrup A-2): 17,15 ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 4/25 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8054 - 31.1.2020 CVE-DOGC-A-20024038-2020 - Categoria quarta (titulació Subgrup C-2): 8,35 - Categoria cinquena (AP): 4,25 3.3 Documentació a aportar 3.3.1 A les instàncies, en model normalitzat adjunt corresponent a cada plaça, es farà constar que es reuneixen tots i cadascun dels requisits demanats en aquesta convocatòria i aniran acompanyades de la documentació següent: a) Fotocòpia del DNI b) Fotocòpia de la titulació exigida c) Certificació acreditativa del nivell de català exigit, expedit pel centre oficial d'acord amb els criteris de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya d'acord amb la Base 6.1 d). d) Acreditació de coneixements de llengua castellana per aquelles persones que no tinguin nacionalitat espanyola. e) Documentació acreditativa d'haver satisfet les taxes d'examen 3.3.2 La documentació per a la fase de valoració de mèrits així com el currículum vitae, no serà necessari lliurar-la en el moment de presentar la sol·licitud. Els aspirants que superin les proves teòriques i pràctiques, seran requerits per a que en el termini màxim de 5 dies naturals, presentin telemàticament fotocòpies d'aquesta documentació. Tot i això, només es consideraran els mèrits al·legats dels quals ja s'estigués en possessió en la data finalització del període de presentació de sol·licituds, i mai els que s'hagin meritat amb posterioritat a aquesta data La documentació aportada en una convocatòria es podrà recuperar al departament de RRHH durant els 3 mesos següents a la seva finalització. Passat aquest termini es procedirà a la destrucció total de les instàncies, currículums (amb tota la seva documentació) i proves de selecció. 3.4 Termini de presentació El termini de presentació de sol·licituds per prendre part en el procés selectiu serà de 20 dies naturals comptats a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria al DOGC. Les bases també es publicaran en el BOP (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona). 4.- Admissió dels aspirants El/la President/a de la Corporació, un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i en el termini màxim d'un mes, dictarà resolució i aprovarà la llista d' admesos i d'exclosos, on s'indicarà els motius de l'exclusió, i també que es considerarà definitiva en el cas de no presentar-se reclamacions. En la mateixa resolució es concedirà un termini de 10 dies hàbils per esmenes o reclamacions als aspirants exclosos o per esmenar defectes que s'hagin observat i s'assenyalarà la data, hora i el lloc de començament de les proves, així com la composició del tribunal qualificador. Aquesta resolució es publicarà en el tauler d'edictes de la seu electrònica de l'Ajuntament www.arenysdemar.cat, i en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. La resta d'anuncis de cada fase del procés selectiu, així com les puntuacions obtingudes pels/per les aspirants en cada una de les proves, seran exposades al tauler d'edictes de la seu electrònica de l'Ajuntament www.arenysdemar.cat; junt amb les puntuacions, es publicarà la data, l'hora i el lloc de celebració de la següent prova. 5.- Òrgan de selecció. 5.1 El tribunal qualificador serà col·legiat i la seva composició s'haurà d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre home i dona. El tribunal actuarà amb plena autonomia funcional, garantint la legalitat del procés i l'objectivitat de la decisió selectiva. Resoldrà els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació d'aquestes bases i prendrà els acords necessaris pel manteniment del bon ordre en el desenvolupament del procés selectiu, establint els criteris que s'hagin de seguir en tot allò no previst a les bases. ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 5/25 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8054 - 31.1.2020 CVE-DOGC-A-20024038-2020 La composició del tribunal s'ha d'ajustar al principi d'especialitat i tots els seus membres vocals han de tenir una titulació igual o superior a l'exigida per a l'accés a plaça que es convoca. L'Òrgan de selecció estarà format pels membres següents: a) President/a: un funcionari de carrera o un empleat laboral fix de l'Ajuntament b) Vocals: *un/a tècnic/a especialitzat/da en les funcions pròpies del lloc de treball, que pot ser o no personal de l'Ajuntament. * un/a tècnic/a especialitzat/da en les funcions pròpies del lloc de treball, que pot ser o no personal de l'Ajuntament, proposat per la Escola d'Administració Pública de Catalunya, que actuarà en nom propi. Actuarà com a secretari/a un/a funcionari/a municipal, amb veu i sense vot i grup equivalent al nivell d'estudis convocat o superior. 5.2 -Els membres de l'òrgan de selecció hauran de posseir titulació o especialització igual o superior a l'exigida per l'accés a aquesta convocatòria. L'òrgan de selecció també podrà acordar la incorporació d'assessor/s per a totes o algunes de les proves, que actuaran amb veu però sense vot. L'òrgan de selecció no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres i, en qualsevol cas, el/la president/a i el/la secretari/a hauran d'estar presents. Els aspirants podran recusar els membres de l'òrgan de selecció de conformitat a allò establert a l'art 23 i 24 de la Llei 40/2015, de 1 de octubre de Règim Jurídic del Sector Públic. De conformitat amb el RD 462/2002 de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei, a la base 3.2 s'indica la classificació de l'òrgan de selecció. 6.- Procés de selecció D'acord amb l'art. 61 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, el procediment de selecció és el de concurs oposició, les proves han de guardar relació amb els procediments, tasques i funcions habituals del lloc de treball de cada convocatòria i a la fase de concurs, es podrà valorar, entre d'altres mèrits, el temps de serveis prestats en les Administracions Públiques i l'experiència en els llocs de treball convocats. Tanmateix, d'acord amb aquest article, les proves tendiran a garantir un desenvolupament òptim de les funcions del lloc i en la fase de valoració de mèrits, aquests no podran per sí mateixos determinar el resultat final del procés selectiu. 6.1 Fase d'oposició: Màxim 30 punts Les proves per a l'accés a les diferents places, s'ajustaran a les següents precisions: - Per a la categoria del subgrup A1 i A2: Tècnic/a d'Administració General, Treballador/a social i Educador/a social a) Prova de coneixements teòr