INFORME D'INTERVENCIÓ EXPT. ABSIS: 2020/1291 NUM. INFORME: 171/2020 ASSUMPTE: Modificació de pressupost mitjançant Crèdit Extraordinari M. Teresa Fernández Hinojosa, Interventora de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, d'acord amb el que disposa l'article 4.1.b.2n del Real Decret 128/2018, de 16 de març, pel que es regula el règim jurídic 22/04/2020 dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, emeto el següent INFORME: 1. Legislació aplicable - Articles 169, 170 i 177 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. - Articles 34 a 38 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril. - Article 22.2.e) Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local. - Bases d'Execució del Pressupost TERESA CLAPES RUSCALLEDA 2. Respecte la modalitat de modificació de crèdit: D'acord amb els articles 177 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Signatura 2 de 2 Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i 35 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, quan s'hagi de realitzar alguna despesa que no pugui demorar-se fins a l'exercici següent i no existeixi en el pressupost de la Corporació crèdit o sigui insuficient o no ampliable l'existent, el president de la Corporació ordenarà la incoació d'un expedient de crèdit extraordinari, en el primer cas, o de suplement de crèdit en el segon. Les despeses que no poden demorar-se fins l'exercici vinent, d'acord amb la documentació presentada, i per les que no existeix crèdit suficient en el Pressupost vigent o l'existent és insuficient són les que es detallen a continuació: 22/04/2020 Interventora CRÈDIT EXTRAORDINARI ALTES DE CRÈDIT Projecte Denominació Aplicació Denominació Import Org. Prog. Econ. 30 4390 47900 ALTRES SUBVENCIONS A EMPRESES PRIVADES 74.100,00 Maria Teresa Fernández TOTAL 74.100,00 Signatura 1 de 2 Hinojosa Para descargar unaABSIS copia de este documento consulte la siguiente página web Registre Codi Segur de Validació i 74bf56ad294640739844b57f8a0139b0001 Url de validació expedien https://tramits.arenysdemar.cat/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp ts Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original FINANÇAMENT BAIXES DE CRÈDIT Projecte Denominació Aplicació Denominació Import Org. Prog. Econ. 2020 2 PROCE MOBILIARI URBÀ BRIGADA I SERVEIS (FONTS I 1 PROCÉS PARTICIPATIU 50 1534 62501 PAPERERES) 15.600,00 60 3340 62900 ALTRES INVERSIONS CULTURA 21.750,00 82 3420 62203 INSTAL·LACIONS ESPOR(MÀQUINES GENT GRAN) 6.750,00 2020/2/AMBIE/ INVERSIONS MEDI 1 AMBIENT 51 1722 62500 MOBILIARI URBÀ PLATGES MEDI AMBIENT 10.000,00 ESTUDIS I TREBALLS TÈCNICS PARTICIPACIÓ 72 9240 22706 CIUTADANA 10.000,00 22/04/2020 61 3380 20500 LLOGUER MOBILIARI FESTES 5.000,00 LLOGUER MAQUINÀRIA, INSTAL·LACIONS I 61 3380 20300 UTILLATGE 5.000,00 TOTAL 74.100,00 3. En quant al Finançament: La modificació es finança, d'acord amb els articles 177 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i l'article 36 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, amb baixes de crèdits d'aplicacions del pressupost no TERESA CLAPES RUSCALLEDA compromeses, les dotacions de les quals es consideren reduïbles sense pertorbació del servei. Per tal de poder utilitzar aquestes anul·lacions o baixes com a font de finançament cal que es compleixin els següents requisits: Signatura 2 de 2 REQUISITS COMPLEIX 1. A l'expedient consta una memòria en la que es raoni per la unitat administrativa corresponent la variació que es proposa i en la que es X valora la incidència que pot tenir en la consecució dels objectius fixats al pressupost. 4. En quant a la verificació del compliment de la resta de requisits legals es duu a terme a través 22/04/2020 Interventora del següent estat de comprovació: REQUISITS COMPLEIX 1. A la proposta s'acompanya una memòria acreditativa dels mitjans o recursos Sí que han de finançar el crèdit extraordinari i el suplement de crèdit. 2. A la proposta s'acompanya una memòria acreditativa del caràcter específic i Sí determinat de la despesa a realitzar i la impossibilitat de demorar-la fins exercicis posteriors. Maria Teresa Fernández 3. A la proposta s'acompanya una memòria acreditativa de la inexistència a l'estat Sí de despeses del pressupost de crèdit destinat a aquesta finalitat específica, en el Signatura 1 de 2 Hinojosa Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació 74bf56ad294640739844b57f8a0139b0001 Url de validació https://tramits.arenysdemar.cat/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original cas de crèdit extraordinari, o la insuficiència del saldo de crèdit no compromès a l'aplicació pressupostària corresponent, en el cas de suplement de crèdit. La inexistència o insuficiència es verificarà al nivell en què s'hagi establert la vinculació jurídica. Observacions: a) En quant a la competència per a l'activitat per la qual es dota crèdit Els ens locals, pel compliment de les seves finalitats i en l'àmbit de les seves respectives competències conforme a la Constitució i les lleis, tindran plena capacitat jurídica per adquirir, 22/04/2020 posseir, reivindicar, permutar, gravar o alienar tota classe de bens, celebrar contractes, establir i explotar obres o serveis públics, obligar-se, interposar els recursos establerts i exercitar les accions previstes a les lleis. Les competències dels ens locals son pròpies o atribuïdes per delegació, i és a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local on es troba la regulació de les matèries sobre les que podran exercir-les. La Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local (LRSAL) modifica àmpliament la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (LRBRL). D'acord amb l'article 7.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local en TERESA CLAPES RUSCALLEDA la seva redacció donada per la Llei 27/2013 de 27 de desembre, les competències dels ens locals són pròpies o atribuïdes per delegació. Les competències pròpies dels municipis només podran ser determinades per Llei i s'exerceixen en Signatura 2 de 2 règim d'autonomia i sota la pròpia responsabilitat. D'altra banda, l'Estat i les Comunitats Autònomes, en l'exercici de les seves respectives competències, podran delegar als ens locals l'exercici de les seves competències. L'article 25.2 de la LRBRL conté un llistat de matèries en les quals les lleis (estatals o autonòmiques) han d'atribuir necessàriament competències als municipis pel que l'article 25 de la LRBRL actua com a garant de l'autonomia municipal. Amb aquesta garantia mínima, l'Estat i cada comunitat autònoma (cadascuna dins les competència que tingui atribuïdes) podran optar per una atribució extensiva de competències als municipis. En aquest sentit es manifesta la Nota explicativa elaborada pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques que es va publicar el 5 de març de 22/04/2020 Interventora 2014 que determinava: "sin perjuicio de lo que pueden prever las leyes sectoriales estatales y autonómicas, el apartado 2 del art. 25 LRBRL recoge las materias sobre las que se pueden ejercer competencias propias que pueden desarrollar los municipios." La competència en matèria de comerç, empresa i activitat econòmica correspon a la Generalitat de Catalunya en virtut d'allò establert a l'article 121 Comerç i fires i 152 Planificació, ordenació i promoció de l'activitat econòmica, de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, L.O. 6/2006, de 19 de juliol. Maria Teresa Fernández L'article 7.4 LRBRL, modificat per LRSAL, estableix el següent: Signatura 1 de 2 Hinojosa Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació 74bf56ad294640739844b57f8a0139b0001 Url de validació https://tramits.arenysdemar.cat/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original "Les Entitats Locals solament podran exercir competències diferents de les pròpies i de les atribuïdes per delegació quan no es posi en risc la sostenibilitat financera del conjunt de la Hisenda municipal, d'acord amb els requeriments de la legislació d'estabilitat pressupostària i sostenibil