INFORME D'INTERVENCIÓ 399/2020 EXP. 2020/2993 ASSUMPTE: Modificació de pressupost mitjançant suplement de crèdit. Rubén Bustamante Iglesias, Interventor accidental de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, d'acord amb el que disposa l'article 4.1.b.2 del Real Decret 128/2018, de 16 de març, pel que es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, emeto el següent INFORME: 1. Legislació aplicable - Articles 169, 170 i 177 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. - Articles 34 a 38 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril. - Article 22.2.e) Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local. - Bases d'Execució del Pressupost 2. Respecte la modalitat de modificació de crèdit: D'acord amb els articles 177 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i 35 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, quan s'hagi de realitzar alguna despesa que no pugui demorar-se fins a l'exercici següent i el crèdit al pressupost sigui insuficient o no ampliable l'existent, el president de la Corporació ordenarà la incoació d'un expedient de suplement de crèdit. Les despeses que no poden demorar-se fins l'exercici vinent, d'acord amb la documentació presentada, i per les que no existeix crèdit suficient en el Pressupost vigent o l'existent és insuficient són les que es detallen a continuació: Suplements de crèdit Aplicació Denominació Import Org. Prog. Eco. 40 1532 61914 ALTRES INVERSIONS DE REPOSICIÓ PLACES I ESPAIS PÚBLICS 26.045,75 22 9200 62600 EQUIPS PER A PROCESSOS D'INFORMACIÓ 40.000,00 INVERSIÓ DE REPOSICIÓ INSTAL·LACIONS ESPORTIVES (SKATE 82 3420 63200 60.000,00 PARK) TOTAL 126.045,75 Finançament: Aplicació Denominació Import Org. Eco. 23/09/2020 Interventor ROMANENT TRESORERIA PER A DESPESES AMB FINANÇAMENT 21 87010 126.045,75 AFECTAT TOTAL 126.045,75 La modificació es finança, d'acord amb els articles 177 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i l'article 36 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, mitjançant romanent de tresoreria (excés de finançament afectat). Rubén Bustamante Iglesias 3. En quant a la verificació del compliment de la resta de requisits legals es duu a terme a través del següent estat de comprovació: Signatura 1 de 1 Para descargar unaABSIS copia de este documento consulte la siguiente página web Registre Codi Segur de Validació i 96967d4810544029b9039108d247a16b001 Url de validació expedien https://tramits.arenysdemar.cat/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp ts Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original REQUISITS COMPLEIX 1. A la proposta s'acompanya una memòria acreditativa dels mitjans o recursos que han de Sí finançar el crèdit extraordinari i el suplement de crèdit. 2. A la proposta s'acompanya una memòria acreditativa del caràcter específic i determinat Sí de la despesa a realitzar i la impossibilitat de demorar-la fins exercicis posteriors. 3. A la proposta s'acompanya una memòria acreditativa de la insuficiència del saldo de crèdit no compromès a l'aplicació pressupostària corresponent. Sí La insuficiència es verificarà al nivell en què s'hagi establert la vinculació jurídica. 4. En quant a l'òrgan competent i tramitació La competència per aprovar suplements de crèdit correspon al Ple de l'Ajuntament amb subjecció als mateixos tràmits i requisits que els pressupostos d'acord amb allò establert a l'article 177.2 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i als articles 37 i 38 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril. Atès que no es preveu cap quòrum especial per l'aprovació d'aquests expedients de modificació de crèdit serà suficient amb la majoria simple dels vots a favor (art. 47 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local). L'expedient aprovat inicialment pel Ple de l'Ajuntament s'ha d'exposar al públic per un termini de quinze dies hàbils, durant els quals els interessats poden presentar les reclamacions que considerin adients. Si durant el període de temps esmentat no s'ha presentat cap reclamació ni objecció, la modificació de crèdit es considerarà aprovada definitivament, i altrament, haurà de resoldre el Ple de l'Ajuntament en el termini d'un mes, a comptar des de l'acabament de l'exposició pública. CONCLUSIONS S'informa favorablement l'aprovació de la modificació de crèdit 22/2020. A Arenys de Mar, a la data de la signatura electrònica. L'Interventor acctal. Rubén Bustamante Iglesias 23/09/2020 Interventor Rubén Bustamante Iglesias Signatura 1 de 1 Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació 96967d4810544029b9039108d247a16b001 Url de validació https://tramits.arenysdemar.cat/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original INFORME SOBRE EL COMPLIMENT DELS REQUISITS DE LA LLEI ORGÀNICA 2/2012 S'emet el següent informe en relació al compliment dels requisits de la Llei Orgànica 2/2012 i la modificació de crèdit 22/2020. Primer: La legislació aplicable és l'establerta a: - Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera. - Article 16.2 del Reial Decret 1463/2007, de 2 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 18/2001, de 12 de desembre, d'Estabilitat Pressupostària, en la seva aplicació a les entitats locals, en tant no contravinguin l'anterior. - Ordre HAP/2105/2012 de 1 d'octubre per la que es desenvolupen les obligacions de subministrament d'informació previstes a la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril. Segon: L'article 3.1 en concordança amb l'article 2.1.c) de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, estableix que l'elaboració, aprovació i execució dels pressupostos i altres actuacions que afectin les despeses o ingressos de les entitats locals es realitzarà en un marc d'estabilitat pressupostària, coherent amb la normativa europea, entenent l'estabilitat pressupostària com la situació d'equilibri o superàvit estructural. En aquest sentit, l'article 11.4 obliga les entitats locals a mantenir una posició d'equilibri o superàvit pressupostari. Per tant, les entitats locals ajustaran el desenvolupament de l'execució pressupostària al principi d'estabilitat pressupostària entès com la situació d'equilibri o superàvit computada en termes de capacitat de finançament d'acord amb la definició continguda en el Sistema Europeu de Comptes Nacionals i Regionals, de conformitat amb el que preveu l'article 11 de la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, no podent incórrer en dèficit estructural, pel que aquestes hauran de mantenir una posició d'equilibri o superàvit pressupostari. Tercer: De conformitat amb el que disposa l'article 12 de la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, la variació de la despesa computable no podrà superar la taxa de referència de creixement del Producte Interior Brut a mitjà termini de l'economia espanyola. S'entén per despesa computable les ocupacions no financeres en termes del Sistema Europeu de Comptes Nacionals i Regionals, exclosos els interessos del deute, la part de la despesa finançada amb fons finalistes de la Unió Europea o d'altres administracions i les transferències vinculades als sistemes de finançament. La taxa de referència per al càlcul de la regla de despesa serà publicada pel Ministeri d'Economia i Competitivitat, conforme l'article 12.3 de la mateixa. Afegeixen els articles 4.2 i 7.3 de la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, que les actuacions de les administracions públiques també estan subjectes al principi de sostenibilitat financera, entenent com a tal la capacitat per finançar compromisos de despesa presents i futurs dins dels límits de dèficit i deute públic, verificant aquest per a qualsevol actuació que afecti a despeses o ingressos públics presents o futurs. 23/09/2020 Interventor Quart: L'estabilitat pressupostària es defineix com l'existència d'un equilibri en termes de pressupostació, execució i liquidació, entre els ingressos i les despeses de naturalesa no financera, en termes de comptabilitat nacional, de manera que la capacitat o necessitat de finançament vindria determinada per la superioritat o no dels ingressos no financers sobre les despeses no financeres. Segons aquesta definició, l'estabilitat pressupostària s'aconsegueix quan la suma dels capítols 1 a 7 de l'estat d'ingressos és igual o superior al de els capítols 1 a 7 de l'estat de despeses si bé sobre aquesta