Albert Mustarós Gel, secretari de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, CERTIFICO: Que el Ple d'aquest Ajuntament, en sessió de caràcter Ordinari que va tenir lloc el dia 26 de novembre de 2020, va restar assabentat del següent: "5.-DONAR COMPTE DELS INFORMES RELATIUS AL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS DE PAGAMENT PMP MOROSITAT I PMP GLOBAL DEL TERCER TRIMESTRE. (PRP 2020/863).- L'alcaldessa, Sra. Moreno, dóna compte de la següent proposta: ASSUMPTE: Donar compte de l'Informe sobre el compliment dels terminis de pagament de les obligacions de l'Ajuntament d'Arenys de Mar del tercer trimestre de 2020 de l'Ajuntament d'Arenys de Mar i EPE ràdio municipal i així com el càlcul del període mig global. 14/12/2020 Alcaldessa EXPOSICIÓ DE FETS Apartat primer- Informe Trimestral de Morositat PRIMER- El que es disposa en el següent informe, és d'aplicació a tots els pagaments efectuats com a contraprestació en les operacions comercials entre empreses i l'Ajuntament d'Arenys de Mar.i Ràdio Arenys de Mar SEGON- S'acompanya l'annex 1 (pagaments realitzats en el trimestre) i l'annex 2 (factures Annabel Moreno Nogué pendents de pagament a final del trimestre), relatius a l'Ajuntament d'Arenys de Mar, d'acord el compliment dels terminis previstos en la Llei 15/2010, de 5 de juliol, que inclou el nombre de Signatura 2 de 2 pagaments i imports totals dels pagaments realitzats dins i fora termini legal. TERCER- Sense perjudici de la seva possible presentació i debat en el Ple de l'Ajuntament, aquest informe s'ha de remetre als òrgans competents del Ministeri d' Hisenda i Administracions Públiques. QUART- L'àmbit objectiu són les operacions comercials, així doncs queden fora de l'àmbit de la Llei les operacions que no estan basades en una relació comercial, tal com les que són com a conseqüència de la relació estatuària i de personal, el destinatari ha se ser una empresa i en conseqüència queden excloses les relacions que es produeixen entre diferents entitats del sector públic. 14/12/2020 Secretari Per tant s'inclouran aquelles operacions corresponents a despeses corrents en béns, serveis i inversions. Apartat segon- Període Mig de Pagament Així mateix aquesta tresoreria inclou en aquest informe un apartat segon en el qual s'informa sobre compliment de la normativa vigent sobre el període mig de pagament a proveïdors Albert Mustarós Gel Signatura 1 de 2 Para descargar unaABSIS copia de este documento consulte la siguiente página web Registre Codi Segur de Validació i 0b2c3fd28640413ea8f06ce54934fba4001 Url de validació expedien https://tramits.arenysdemar.cat/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp ts Metadades Classificador:Certificat - d'acord amb El RD 1040/2017, de 22 desembre que modifica el RD 635/2014,de 25 de juliol, pel que es desenvolupa la metodologia de càlcul del període mig de pagament a proveïdors de les Administracions Públiques i les condicions i el procediment de retenció de recursos dels règims de finançament previstos a la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril , d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera. LESGISLACIÓ APLICABLE Apartat primer- relatiu a mesures de lluita contra la morositat. Article 4 de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la que s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en els operacions comercials, modificat per l'article 33 de la Llei 11/2013, de 26 de juliol, de mesures de suport a l'emprenedor i d'estímul de creixement i de creació de llocs de treball. Llei 15/2010, de 5 de juliol , de modificació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials. Els seu article 3 modifica la Llei 30/2007, de 30 de octubre, de contractes de Sector Públic. Apartat 4 article 216 de Real Decret Legislatiu 3/2011, Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que ha estat modificat per la disposició final primera de la Llei 13/2014, de 14 de 14/12/2020 Alcaldessa juliol, de transformació per el finançament del pagaments a proveïdors. RDL 4/2013, de 22 de febrer, de mesures de recolzament al emprenedor i d'estímul del creixement i de la creació de lloc de treball. La seva Disposició Final sisena, que modifica l'apartat 4 de l'article 216 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat pel RDL 3/2011, de 14 de novembre. Apartat segon- relatiu a període mig de pagament Annabel Moreno Nogué RD 1040/2017, de 22 desembre que modifica el RD 635/2014,de 25 de juliol, que desenvolupa Signatura 2 de 2 la metodologia de càlcul del període mig de pagament a proveïdors de les Administracions Públiques Les Corporacions locals remetran al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques i publicaran periòdicament en el seu portal web, seguin els criteris homogenis que permetin garantir l'accessibilitat i transparència , d'acord el previst en l'Ordre HAP/2015/2012, d'1 d'octubre, la informació relativa al seu període mig de pagament a proveïdors referit al trimestre anterior. INDICADORS Apartat primer dades Ajuntament d'Arenys de Mar 14/12/2020 Secretari Primer. Període Mig de Pagament Promig Proveïdors (PMPP) és l'indicador de dies promig que s'ha tardat a realitzar els pagaments (annex I). Des de la data de registre de factura fins la data de materialització dels pagaments sent de 91,13 dies. Pagaments realitzats en el Trimestre Període agaments realitzats en el Trimestre Albert Mustarós Gel Signatura 1 de 2 Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació 0b2c3fd28640413ea8f06ce54934fba4001 Url de validació https://tramits.arenysdemar.cat/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Classificador:Certificat - mitjà pagamen Dins període legal Fora període legal pagament pagament t (PMP) Nombre de Nombre (dies) Import total Import total pagaments de pagamen ts Despeses en Béns Corrents i Serveis 80,10 1101 1.249.018,94 94 309.570,08 20- Arrendaments i Cànons 35,51 144 77.401,35 5 2.322,97 21- Reparació, Manteniment i 56,69 174 186.785,87 35 52.652,08 conservació 22- Material, Subministrament i Uns 87,49 783 984.831,72 54 254.595,03 altres 23- Indemnització per raó del servei 0,00 0 0 24- Despesa de Publicacions 0,00 0 0 26- Treballs realitzats per Institucions 0,00 0 0 s.f. de lucre Inversions reals 122,43 18 157.115,32 19 382.086,55 Altres Pagaments realitzats per 316,00 0 1 1.440,00 operacions comercials Pendents d'aplicar a Pressupost 0,00 0 0 TOTAL 91,13 1119 1.406.134,26 114 693.096,63 14/12/2020 Alcaldessa Segon. Període Mig Pendent de Pagament Proveïdors (PMPPP) és l'indicador al final del trimestre del període promig d'antiguitat de les operacions pendents de pagament a 30/09/2019(Annex 2). Des de la data de registre de la factura fins la finalització del trimestre, sent de 53,04 dies Annabel Moreno Nogué Període Pendent de pagament al final del trimestre Signatura 2 de 2 mitjà del pendent Dins període legal pagament Fora període legal Factures o de a final del trimestre pagament a final documents pagament del trimestre justificatius pendents de (PMPP) N. Operacions Import total N. Operacions Importe total pagament al final (dies) del trimestre Despeses en Béns Corrents i Serveis 24,94 583 603.223,75 26 40.790,05 20- Arrendaments i Cànons 22,27 55 21.274,52 0 21- Reparació, Manteniment i conservació 19,73 142 112.842,23 4 1.470,35 14/12/2020 Secretari 22- Material, Subministrament i Uns altres 26,22 386 469.107,00 22 39.319,70 23- Indemnització per raó del servei 0,00 0 0