BASES D'EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST AJUNTAMENT D'ARENYS DE MAR EXERCICI 2022 Para descargar unaABSIS copia de este documento consulte la siguiente página web Registre Codi Segur de Validació i 0cca848010ed4ee784de199b533e0f51001 Url de validació expedien https://tramits.arenysdemar.cat/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp ts Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original ÍNDEX TÍTOL I NORMES GENERALS I DE MODIFICACIÓ DE CRÉDITS ............................................4 CAPÍTOL I - NORMES GENERALS..............................................................................................4 Article 1. Objecte Article 2. Règim jurídic Article 3. Àmbit d'aplicació Article 4. Import Article 5. Estructura Article 6. Delimitació de l'aplicació dels crèdits pressupostaris Article 7. Nivells de vinculació jurídica Article 8. Situació dels crèdits pressupostaris CAPÍTOL II - MODIFICACIONS DE CRÉDIT................................................................................9 Article 9. Modificacions de crèdits. Principis generals Article 10. Tramitació de les modificacions de crèdit Article 11. Crèdits extraordinaris i suplements de crèdit Article 12. Tramitació dels expedients de crèdits extraordinaris i suplements de crèdit Article 13. Ampliació de crèdits Article 14. Transferències de crèdit Article 15. Generació de crèdits Article 16. Incorporació de romanents de crèdit Article 17. Baixes per anul·lació Article 18. Modificacions de crèdit a càrrec del fons de contingència TÍTOL II: DE LES DESPESES....................................................................................................14 CAPÍTOL I - GESTIÓ PRESSUPOSTÀRIA ................................................................................14 Article 19. Fases d'execució del pressupost de despeses Article 20. Òrgans competents CAPÍTOL II - PROCEDIMENT ADMINISTRATIU .......................................................................17 Article 21. Autorització i disposició de despeses contractuals (A i D) Article 22. Acumulació de les fases d'execució del Pressupost (AD) i (ADO) CAPITOL III ­ DESPESES DE PERSONAL ...............................................................................21 Article 23. Despeses de personal corresponents a l'exercici Article 24. Indemnitzacions per raó del servei. Article 25. Indemnitzacions per assistència a òrgans col·legiats. CAPITOL IV ­ TRAMITACIÓ DE LES APORTACIONS I SUBVENCIONS ................................23 Article 26. Aportacions i subvencions Article 27. Dotació econòmica per als Grups Polítics Municipal CAPITOL V ­ DESPESES D'INVERSIÓ.....................................................................................24 Article 28. Despeses d'inversió/Projectes de Despesa/Finançament Afectat. Article 29. Despeses pluriennals. CAPÍTOL VI ­ NORMES SOBRE CONTRACTACIÓ..................................................................26 Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació 0cca848010ed4ee784de199b533e0f51001 Url de validació https://tramits.arenysdemar.cat/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original Article 30. Procediments de contractació Article 31. Contractes menors CAPÍTOL VII - PAGAMENTS A JUSTIFICAR I BESTRETES DE CAIXA FIXA..........................27 Article 32. Pagaments a justificar Article 33. Bestretes de Caixa Fixa TÍTOL III DELS INGRESSOS .....................................................................................................32 CAPITOL I ­ NORMES GENERALS DE GESTIÓ DELS INGRESSOS .....................................32 Article 34. Acceptació de subvencions Article 35. Normes generals de gestió i recaptació Article 36. Reconeixement de drets Article 37. Mitjans de cobrament Article 38. Comptabilització dels cobraments Article 39. Aplicació de fiances i préstecs CAPITOL II ­ ENDEUTAMENT A CURT I LLARG TERMINI......................................................34 Article 40. Operacions de crèdit Article 41. Inversions financeres temporals Article 42. Pla de Tresoreria TÍTOL IV COMPTABILITAT I TANCAMENT PRESSUPOSTARI..............................................35 Article 43. Sistema comptable Article 44. Informació al Ple sobre l'execució pressupostària Article 45. Operacions prèvies en l'estat de despeses Article 46. Operacions prèvies en l'estat d'ingressos Article 47. Ajustos i periodificacions TÍTOL V CONTROL I FISCALITZACIÓ......................................................................................38 Article 48.- Control intern Article 49. Control financer i auditoria Article 50. Comprovació material de la inversió Disposició final............................................................................................................................. 44 ANNEX 1 CLASSIFICACIÓ PER PROGRAMES ........................................................................45 Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació 0cca848010ed4ee784de199b533e0f51001 Url de validació https://tramits.arenysdemar.cat/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original TÍTOL I NORMES GENERALS I DE MODIFICACIÓ DE CRÉDITS CAPÍTOL I - NORMES GENERALS Article 1. Objecte Les presents bases s'estableixen a l'empara de l'article 165.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i l'article 9 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, amb l'objecte d'adaptar les normes en matèria pressupostària a l'organització i funcionament de l'Ajuntament d'Arenys de Mar. Tanmateix s'estableixen especificacions en quant a l'exercici del control intern de l'Ajuntament d'Arenys de Mar considerant allò establert a l'article 213 i següents del TRLRHL i al Reial Decret 424/2017, de 28 de abril, pel que es regula el règim jurídic del control intern en les entitats del Sector Públic Local. Article 2. Règim jurídic - Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local (LRBRL). - Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals (TRLRHL). - Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, pel qual es desenvolupa el capítol I del Títol VI de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals (RD/500/90) - Llei Orgànica 2/2012 de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera - Reial Decret 1463/2007, de 2 de novembre, que desenvolupa la Llei 18/2001 general d'estabilitat pressupostària en tot allò en que no s'oposi a les llei orgànica d'estabilitat pressupostària. - Ordre HAP/2105/2012, d'1 d'octubre, pel que es desenvolupen les obligacions de subministrament d'informació previstes en la LOEPSF - Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova la estructura dels pressupostos de las entitats locals i l'Ordre HAP/419/2014, de 14 de març que la modifica. - Ordre HAP/1781/2013, de 20 de setembre, per la que s'aprova la Instrucció del model normal de comptabilitat local. - Llei 25/2013 de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públics, desenvolupada per l'Ordre HAP/492/2014 de 27 de març, que regula els requisits funcionals i tècnics del registre comptable de factures. - Reial Decret 424/2017, de 28 de abril, pel que es regula el règim jurídic del control intern en las entitats del Sector Públic Local (RCIEL). - Reial Decret 128/2018, de 16 de març, pel que es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional. Article 3. Àmbit d'aplicació 1. La vigència de les bases serà la mateixa que la del Pressupost. En cas que l'esmentat Pressupost s'hagi de prorrogar, aquestes bases regiran, així mateix, durant el període de pròrroga. 2. Aquestes bases s'apliquen amb caràcter general a l'execució del Pressupost de l'Ajuntament, tenint en compte les particularitats que es detallaran. Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació 0cca848010ed4ee784de199b533e0f51001 Url de validació https://tramits.arenysdemar.cat/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original 3. L'Entitat Pública Empresarial estarà sotmesa al Pla General de Comptabilitat vigent per les empreses espanyoles, sense perjudici que s'adaptin a les disposicions del Codi de Comerç i altra legislació mercantil. Article 4. Import El Pressupost General per a l'exercici 2022 està integrat per: Estat de despeses Estat d'ingressos Recursos ordinaris Cap. 1 a 5 Ajuntament 23.219.777,59 23.219.777,59 18.287.589,00 Estat de despeses Estat d'ingressos E.P.E.L Ràdio Arenys 312.043,59 312.043,59 El Pressupost General consolidat eliminades les operacions internes d'acord amb l'article 17 del RD 500/1990 presenta el següent detall: OP. CAP. DENOMINACIÓ AJUNTAMENT EPEL TOTAL INTERNES DESPESES 1 DESPESES DE PERSONAL 8.674.441,93 245.073,38 8.919.515,31 2 DESP. CORRENTS EN BÉNS I SERVEIS 7.539.573,59 58.200,00 7.597.773,59 3 DESPESES FINANCERES 57.950,00 384,21 58.334,21 4 TRANSFERÈNCIES CORRENTS 1.289.719,98 -249.000,00 1.040.719,98 FONS DE CONTINGÈNCIA I ALTRES 5 IMPREVISTOS 0,00 0,00 6 INVERSIONS REALS 5.159.727,09 6.000,00 5.165.727,09 7 TRANSFERÈNCIES DE CAPITAL 64.765,00 -6.000,00 58.765,00 8 ACTIUS FINANCERS 30.000,00 30.000,00 9 PASSIUS FINANCERS 403.600,00 403.600,00 TOTAL PRESSUPOST 23.219.777,59 309.657,59 -255.000,00 23.274.435,18 OP. CAP. DENOMINACIÓ AJUNTAMENT EPEL TOTAL INTERNES INGRESSOS 1 IMPOSTOS DIRECTES 7.995.965,00 7.995.965,00 2 IMPOSTOS INDIRECTES 350.000,00 350.000,00 TAXES, PREUS PÚBLICS I ALTRES 3 INGRESSOS 5.191.100,00 55.000,00 5.246.100,00 4 TRANSFERÈNCIES CORRENTS 4.514.219,00 249.000,00