EXPEDIENT : GENERAL EXPEDIENTS 2021/2786 DESCRIPCIÓ : APROVACIÓ DEL PRESSUPOST GENERAL DE L'AJUNTMAENT D'ARENYS DE MAR I ELS DOCUMENTS ANNEXES QUE L'INTEGREN PER A L'ANY 2022 INFORME RRHH APROVACIÓ INICIAL DE LA PLANTILLA DE L'AJUNTAMENT D'ARENYS DE MAR PER A L'ANY 2022 La Plantilla i La Relació de Llocs de treball són instruments d'ordenació de personal que permeten estructurar l'ocupació pública per poder prestar correctament serveis públics. La plantilla és un instrument tècnic d'ordenació de les places de caràcter permanent necessàries per portar a terme totes les activitats i els serveis atribuïts a una administració pública, agrupades en cossos, escales o categories. La plantilla de personal per a l'any 2021 va ser aprovada inicialment en la sessió plenària del dia 30 de desembre de 2020 i, definitivament, el 7 de gener de 2021. En data 9 de febrer de 2021 va ser publicada en el BOPB. Va ser modificada en la sessió plenària del dia 27 de maig de 2021 i aquestes modificacions han estat publicades al BOPB de 16 de juny de 2021. La normativa que regula el contingut i el procediment d'aprovació i modificació de la plantilla de personal son els següents articles: Article 90.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local. Articles 126 i 127 del Reial decret 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text 21/12/2021 Cap RR.HH. refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local. Article 283.1 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Article 25 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals. JORDI PUIG FERNÁNDEZ Signatura 1 de 1 Para descargar unaABSIS copia de este documento consulte la siguiente página web Registre Codi Segur de Validació i 0ac4790578c14252b2392ce6f10da128001 Url de validació expedien https://tramits.arenysdemar.cat/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp ts Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original Article 28 del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública. Articles 162 i següents del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'hisendes locals. La plantilla s'aprova conjuntament amb el pressupost municipal. Real Decret-llei 2/2020, de 21 de gener de 2020, pel qual s'aproven mesures urgents en matèria de retribucions en l'àmbit del sector públic. Projecte de Llei de pressupostos generals de l'Estat per al 2022, que preveu un increment del 2% en la retribució dels empleats i empleades públiques. Es important destacar que tant la Plantilla com La Relació de llocs de treball s tenen naturalesa jurídica d'acte administratiu. Tradicionalment es considerava que la plantilla tenia naturalesa de disposició general o reglament organitzatiu. Però la interpretació del Tribunal Suprem en dos dels seus actes ATS de 12 de juny de 2014 (Rec. 3987/2013) i de 5 de febrer de 2015 (Rec. 1955/2013), estableix clarament que la plantilla no té la consideració de disposició de caràcter general, sinó d'acte administratiu. A aquest respecte s'ha de dir que la consideració d'acte administratiu té una sèrie de conseqüències rellevants: El sistema de recurs contra la plantilla i la RLLT és el mateix que contra qualsevol acte administratiu. Atès que són aprovats pel ple municipal i que els actes administratius dictats per aquest òrgan exhaureixen la via administrativa, es pot interposar recurs administratiu potestatiu de reposició o bé directament recurs judicial davant els jutjats contenciosos de la província on està ubicada l'entitat local que ha aprovat l'instrument d'ordenació corresponent. La impugnació judicial de les plantilles i la RLLT passa a ser competència dels jutjats contenciosos administratius i no dels tribunals superiors de justícia (que són 21/12/2021 Cap RR.HH. els competents per conèixer contra els recursos judicials davant les disposicions generals), i impossibilita la interposició de recursos indirectes contra aquests, ja que no es tracta d'una disposició de caràcter general. L'altre efecte rellevant és que, com a acte administratiu, no cal fer un tràmit d'audiència amb JORDI PUIG FERNÁNDEZ caràcter previ a l'aprovació, que sí que cal en el cas de les disposicions de caràcter general. Ara Signatura 1 de 1 Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació 0ac4790578c14252b2392ce6f10da128001 Url de validació https://tramits.arenysdemar.cat/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original bé el fet que no s'hagi de fer el tràmit d'audiència no significa que els empleats públics de la corporació no tinguin dret d'accés a l'expedient d'aprovació ja que, en virtut de l'article 53.1.a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú, un empleat públic té la condició d'interessat en la tramitació i l'aprovació de la RLLT i, com a tal, té dret d'accés i còpia a l'expedient administratiu d'aprovació. Especial referencia i tractament requereix la negociació col·lectiva en el procés d'aprovació de la RLLT i la Plantilla En el cas de la Plantilla de personal, la Sentència de 9 d'abril de 2014 (Rec. 514/2013) del Tribunal Suprem (Sala Contenciosa Administrativa, Secció 7) exposa el següent: "Es constata que, enfront de la RLT, la plantilla té un àmbit més reduït. No determina les característiques essencials del lloc, ni els requisits per ocupar-lo. La finalitat és predominantment d'ordenació pressupostària, que, en principi, l'eximeix de negociació sindical. Es tracta d'estructurar les places dels diferents cossos i escales [...]. És palès que les places i els llocs de treball no són conceptes equivalents. Les condicions de treball de cada lloc es fixen en les relacions de lloc de treball, que indiquen les corresponents retribucions específiques, mentre que en les plantilles de personal s'especifica la denominació de la plaça, el seu número, grup o escala, subescala, classe i categoria, qüestions que no s'inclouen dins del que disposa l'article 37 de l'EBEP." Aquesta interpretació ha estat seguida pels tribunals, per exemple, entre moltes altres, trobem la Sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (Sala Contenciosa, Secció 4), de 27 de novembre de 2019, Rec. 19/2019 en els mateixos termes. Establert aquest marc de caràcter general i normatiu, i dins dels límits i excepcions permesos per la normativa pressupostaria, s'ha rebut al Departament de Recursos Humans per part de les diferents Regidories, les propostes de modificació de la plantilla que es relacionen tot seguit, per tal d'adequar els recursos humans dels diferents departaments que composen l'estructura organitzativa de l'ajuntament a les necessitats que s'han d'afrontar per part dels diferents serveis 21/12/2021 Cap RR.HH. en l'exercici 2022: JORDI PUIG FERNÁNDEZ Signatura 1 de 1 Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació 0ac4790578c14252b2392ce6f10da128001 Url de validació https://tramits.arenysdemar.cat/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI - Crear dues places de l'escala d'administració general, sots escala administrativa, categoria administrativa, grup C1, i nivell CD 20. Aquestes places suposen l'amortització de les places de la plantilla de personal laboral ressenyades amb números 7 i 8. A aquest respecte, s'ha de recordar el que determina l'article 92.2. de la Llei 7/1985, de Llei de Bases del Règim Local segons el qual, amb caràcter general, els llocs de treball a l'Administració Local i els seus organismes autònoms han de ser desenvolupats per personal funcionari. - Crear una plaça de l'escala d'administració especial, sot escala tècnica, tècnic superior, categoria llicenciat/graduat en medicina, grup A1 i nivell CD 26. Fins al moment actual els serveis mèdics de la residència geriàtrica es prestaven mitjançant Capítol II i en tant que aquesta és una plaça estructural en el servei del geriàtric municipal, cal adequar aquesta disfunció integrant aquesta plaça en la plantilla de personal municipal. - Amortitzar una plaça de l'escala d'administració especial, sots escala tècnica, tècnic superior, categoria psicòleg/a, grup A1 i nivell CD 26. L'equip de govern creu que la gestió de l'àrea ha de ser duta a terme mitjançant un Tècnic d'Administració General ja que el lloc de treball al qual estarà vinculada aquesta plaça no és d'una qualificació professional que permeti la gestió transversal. - Crear una plaça de l'escala d'administració general, sots escala tècnica, tècnic superior, categoria Tècnic d'Administració General, grup A1 i nivell CD 28. Vinculada a l'amortització de la plaça ressenyada amb número 3. PLANTILLA DE PERSONAL LABORAL 21/12/2021 Cap RR.HH. - Crear una plaça de categoria Treballador/a Social, grup assimilat A2 - Crear una plaça de categoria Educador/a Social, grup assimilat A2 Fins al moment actual es prestava els serveis de primera acollida als serveis socials i de gestió dels pisos socials s'efectuava mitjançant Capítol II i en tant que aquestes són dues places estructurals, cal adequar aquesta disfunció integrant-les en la plantilla de personal JORDI PUIG FERNÁNDEZ municipal. Signatura 1 de 1 Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació 0ac4790578c14252b2392ce6f10da128001 Url de validació https://tramits.arenysdemar.cat/absis