1/15 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8690 - 16.6.2022 CVE-DOGC-A-22161030-2022 ADMINISTRACIÓ LOCAL AJUNTAMENTS AJUNTAMENT D'ARENYS DE MAR ANUNCI relatiu a les bases reguladores del procés de selecció per a la provisió en règim interí pel sistema de concurs oposició d'un lloc d'interventor/a i constitució d'una borsa de treball (exp. 2022/2439). Per decret d'Alcaldia en avocació de la competència delegada en la Junta de Govern local s'ha acordat aprovar la convocatòria i les bases que han de regir el procediment de selecció per a la provisió, en règim de funcionari interí i pel sistema de concurs oposició, del lloc d'Intervenció de l'Ajuntament d'Arenys de Mar. És per això que es publica la corresponent convocatòria i bases, a fi que les persones interessades puguin presentar la seva sol·licitud en la forma i terminis que s'indiquen a les bases, que tot seguit es publiquen: "BASES REGULADORES DEL PROCÉS DE SELECCIÓ PER A LA PROVISIÓ, EN RÈGIM DE FUNCIONARI INTERÍ I PEL SISTEMA DE CONCURS OPOSICIÓ, D'UN LLOC DE TREBALL D'INTERVENCIÓ I PER A LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL 1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA L'objecte d'aquesta convocatòria és la provisió, amb caràcter interí i pel sistema de concurs oposició, del lloc de treball d'Intervenció de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, subescala d'intervenció tresoreria, enquadrat al subgrup A1, fins a la seva cobertura per alguns dels sistemes de provisió establerts a l'art. 27.2 del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, pel que es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional. També és objecte d'aquesta convocatòria la creació d'una borsa de treball per tal de comptar amb personal qualificat per atendre qualsevol altra situació sobrevinguda que requereixi la cobertura interina d'aquest lloc de treball d'Intervenció quan no sigui possible fer-ho per cap altre mitjà dels legalment previstos a la normativa d'aplicació. La vigència de la borsa de treball serà de 2 anys a partir de la seva constitució per Decret d'Alcaldia, llevat que s'exhaureixi. En casos d'extraordinària i urgent necessitat es podrà prorrogar per un termini màxim d'un any i fins a la realització de la nova borsa. Tot això a excepció que s'exhaureixi la llista d'aspirants seleccionats en un termini inferior. 2. CONDICIONS I FUNCIONS Les condicions i característiques del lloc de treball a proveir són les següents: - Denominació del lloc de treball: Interventor/a- cap serveis econòmics - Nombre de places: 1 - Subgrup de Classificació Professional: A1 - Tipus de Jornada: Complerta (37,5 h/setm.) - Retribució: Les retribucions bàsiques seran les corresponents al grup de classificació A1, amb un complement de destí 30 i un complement específic de 2438,08 bruts mensuals. - Règim: Funcionari Interí. Les funcions i responsabilitats genèriques del lloc de treball són les descrites a l'article 4 del Reial Decret ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 2/15 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8690 - 16.6.2022 CVE-DOGC-A-22161030-2022 128/2018, de 16 de març, pel que es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional. 3. REQUISITS DELS/DE LES ASPIRANTS Per a prendre part en aquesta convocatòria els/les aspirants hauran de reunir, a la data de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds, els següents requisits i condicions, que hauran de mantenir fins al moment del seu nomenament: a) Ser ciutadà/ana espanyol/a. b) Haver complert 16 anys d'edat i no superar l'edat establerta per a la jubilació forçosa. c) Estar en possessió o estar en condicions d'obtenir en la data en la qual finalitzi el termini de presentació d'instàncies, la titulació exigida per a l'ingrés en els cossos o escales classificats en el subgrup A1 d'acord amb el previst en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que és el títol de grau universitari o bé el títol de doctor, llicenciat, enginyer o equivalent. Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger caldrà acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, en el seu cas, l'homologació d'acord amb la normativa vigent. d) Tenir coneixements de nivell de suficiència de català (nivell C1) de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya o dels reconeguts per aquesta com a equivalents. L'acreditació del requisit de coneixements lingüístics es farà aportant, dins el termini de presentació de sol·licituds o, si això no fos possible, en qualsevol moment del procés selectiu però prèviament a la realització de la prova corresponent, la documentació que deixi constància d'alguna de les situacions exposades en el Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya. En el cas de no tenir l'acreditació corresponent, l'aspirant serà convocat per a la realització d'una prova, que en el cas de no superar-se, comportaria la seva exclusió del procés de selecció. e) Posseir la capacitat funcional necessària per al desenvolupament de les tasques pròpies del lloc de treball, i no patir cap malaltia ni tenir cap limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions pròpies de la plaça a proveir. f) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala del funcionari. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat/da o en situació equivalent ni haver estat sotmès/esa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública. g) No estar afectat/da per cap dels motius d'incompatibilitat continguts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, i la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat. h) Satisfer els drets d'examen. Els requisits esmentats anteriorment s'han de complir en la data d'acabament de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins a la formalització del nomenament, a excepció del certificat de català, el qual podrà presentar-se abans de la realització de la prova corresponent. 4. FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS 4.1. Lloc i forma de presentació Les sol·licituds per prendre part en la convocatòria s'han d'adreçar a l'Alcaldessa, conjuntament amb la documentació necessària en el termini de 10 dies naturals comptats a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria i les bases en el Diari Oficila de la Generalitat de Catalunya. Les bases i la convocatòria es publicaran integrament en el Butellí Oficial de la Província de Barcelona (BOP) i en el DOGC i a la pàgina web municipal. Les instàncies es presentaran telemàticament mitjançant la seu electrònica de l'Ajuntament ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 3/15 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8690 - 16.6.2022 CVE-DOGC-A-22161030-2022 https://tramits.arenysdemar.cat o pels mitjans previstos a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre. Les instàncies també es podran presentar en el Registre General de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, Riera bisbe Pol, 8, un cop demanada cita prèvia a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, via internet o mitjançant el telèfon 93 7959900, en horari de dilluns a divendres de 8.30 a 14 hores. En el cas de que s'opti per presentar la sol·licitud en altres registres públics o a les oficines de correus, s'haurà de trametre via correu electrònic (rrhh@arenysdemar.cat), còpia de la sol·licitud degudament registrada o segellada, com a màxim el dia següent al de la finalització del termini de presentació d'instàncies. Als efectes previstos per la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, els aspirants, per la mera concurrència en aquest procés selectiu, donen consentiment a la publicació de determinades dades personals en els anuncis que es puguin inserir en el BOP, tauler d'anuncis de la corporació i web corporativa. Als efectes d'admissió es tindran en compte les dades que les persones aspirants hagin fet constar a la sol·licitud. Les errades de fet que es puguin advertir es podran esmenar en qualsevol moment del procés, d'ofici o a petició de l'interessat/da. 4.2 Drets d'examen Per poder prendre part en el procés selectiu, els aspirants han de satisfer els drets d'examen segons preveu la Ordenança Fiscal núm. 7 de l'Ajuntament d'Arenys de Mar vigent, en el termini de presentació de sol·licituds i seran abonats a l'hora de presentar la sol·licitud, adjuntant a aquesta el corresponent resguard justificatiu de realització de la transferència al núm. de compte ES08 0081 01 03 2700 0124 1331, fent constar el número d'ordenant i el concepte. Aquests imports son: -Categoria primera (titulació Subgrup A-1): 21,00 4.3 Documentació a aportar: Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació: a) Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat o qualsevol altre document oficial acreditatiu de la personalitat. b) Fotocòpia del títol acadèmic exigit per prendre part en la convocatòria o del resguard d'haver abonat els drets per a la seva expedició. La presentació, per part de la persona interessada d'un títol diferent al previst explícitament en la base corresponent, però que es consideri equivalent, s'ha d'acompanyar de la corresponent justificació de l'equivalència. Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, cal que estigui homologat per part de l'Administració General de l'Estat o l'Administració autonòmica competent i, si és necessari, que se'n presenti la corresponent traducció jurada. c) Currículum vitae, en el qual s'especifiqui, com a mínim, la informació següent: - Dades personals i de contacte. - La formació acadèmica reglada. - La formació complementària, amb indicació del nombre d'hores lectives de cada curs, seminari o jornada. - L'experiència laboral, amb indicació dels diversos càrrecs ocupats, temps durant el qual es van desenvolupar i detall de les funcions realitzades. - Els coneixements i certificats lingüístics. d) Certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social emès dins els dos mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies. e) Documentació acreditativa dels mèrits a valorar en la fase de concurs. Per tal de facilitar l'avaluació dels mèrits a l'òrgan de selecció i que aquest pugui qualificar-los correctament, caldrà acompanyar la documentació d'una relació amb els mèrits al·legats ordenant-los, en paràgrafs separats i degudament numerats segons es classifiquen a la fase de concurs. L'experiència laboral, la formació o els altres mèrits que s'al·leguin en el procés, però que no resultin acreditats mitjançant la documentació adient, no seran objecte de valoració, així mateix, el tribunal qualificador no podrà tenir en compte altres mèrits que els que es presentin i justifiquin en aquest tràmit. f) Documentació acreditativa d'estar en possessió, si s'escau, del nivell de suficiència de català (nivell C1) de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya o dels reconeguts per aquesta com a equivalents. ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 4/15 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8690 - 16.6.2022 CVE-DOGC-A-22161030-2022 En cas de no presentar-se l'acreditació documental corresponent, caldrà realitzar l'exercici de coneixements de la llengua catalana previst a la fase d'oposició. g) Documentació acreditativa de l'abonament dels drets d'examen. Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada. Tots els documents s'han de presentar mitjançant originals o fotocòpies. Tots els requisits s'han de complir abans de la finalització del termini establert per a la presentació d'instàncies, durant la vigència del procés i fins a al nomenament dels aspirants que hagin estat seleccionats. La documentació aportada en una convocatòria es podrà recuperar al departament de RRHH durant els 3 mesos següents a la seva finalització. Passat aquest termini es procedirà a la destrucció total de les instàncies, currículums (amb tota la seva documentació) i proves de selecció. 4.4 Amb la formalització i presentació de la sol·licitud els/les aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, així com la publicitat d'aquestes dades, d'acord amb la normativa vigent. 5. ADMISSIÓ DELS/DE LES ASPIRANTS Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcaldessa, dictarà resolució en el termini màxim d'un mes en la qual declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, amb les causes d'exclusió, i fixarà la data, hora i lloc del començament de les proves així com la relació nominal de les persones que formaran part de l'òrgan de selecció. Aquesta resolució i la resta d'actes d'aquest procediment es publicaran en el BOP i en el tauler d'anuncis de la Corporació. Els/Les aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de la resolució al taulell d'anuncis, per presentar reclamacions o esmenar els defectes que hagin estat la causa de l'exclusió o omissió de la referida llista. Les errades materials, de fet o aritmètiques es podran esmenar, en qualsevol moment, d'ofici o a petició dels interessats. Si les persones excloses no presenten esmenes dels defectes que se'ls imputa, la seva sol·licitud s'arxivarà sense cap més tràmit. Les al·legacions presentades seran resoltes en el termini de trenta dies següents a la finalització del termini per a la presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions s'entenen desestimades. Si no s'hi presenten esmenes a la llista provisional d'aspirants admesos/es i exclosos/es, es considerarà elevada a definitiva sense necessitat de cap més acord. 6. TRIBUNAL QUALIFICADOR La designació nominal dels seus membres, que inclourà la dels respectius suplents, es publicarà conjuntament amb la resolució d'admesos/eses i exclosos, ajustant-se a les regles establertes a l'article 60 del RDL 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i normativa concordant. L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'han d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Els membres hauran d'abstenir-se d'intervenir notificant-ho a l'autoritat convocat i els aspirants podran recusar-los quan concorrin les circumstàncies previstes a l'art. 24 de la referida normativa. L'òrgan seleccionador s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat i es constituirà de la següent manera: ­ President/a: El cap de Recursos Humans i el seu