1/13 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8690 - 16.6.2022 CVE-DOGC-A-22161023-2022 ADMINISTRACIÓ LOCAL AJUNTAMENTS AJUNTAMENT D'ARENYS DE MAR ANUNCI sobre aprovació de la convocatòria i les bases que han de regir el procediment de creació d'una borsa de treball de tècnics/tècniques d'administració general (exp. 2022/2295). Per decret d'Alcaldia en avocació de la competència delegada en la Junta de Govern local s'ha acordat aprovar la convocatòria i les bases que han de regir el procediment de creació d'una borsa de treball de Tècnics/ques d'Administració general. És per això que es publica la corresponent convocatòria i bases, a fi que les persones interessades puguin presentar la seva sol·licitud en la forma i terminis que s'indiquen a les bases, que tot seguit es publiquen: "BASES REGULADORES DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ, PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL DE TÈCNIC/A D'ADMINISTRACIÓ GENERAL 1.- Objecte de les bases Aquestes bases regulen, d'acord amb el previst al articles 10 i 55.2 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP), el procés de selecció per constituir la borsa de treball de la categoria de Tècnic/a d'Administració General per a nomenaments temporals o possibles substitucions. Aquestes bases seran de compliment obligatori per a l'Ajuntament d'Arenys de Mar i per a totes aquelles persones que participin en el procés de selecció. La publicació de la present convocatòria i bases es farà en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i s'anunciarà al DOGC i a la pàgina web de la corporació: www.arenysdemar.cat. Denominació: Tècnic/a d'Administració General Classe de personal: Funcionari interí Sistema de selecció: Concurs oposició Grup: A-1 Titulació acadèmica: Llicenciat/da o titulat/da de Grau. Nivell de català requerit: Nivell de suficiència del català (nivell C1), de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat, o equivalent. Nivell de castellà requerit per estrangers: superior Jornada: Ordinària de 37,5 hores setmanals. 2.- Requisits dels aspirants Per ser admès en aquest procediment selectiu caldrà: a) Ésser ciutadà/na espanyol/a, o nacional de qualsevol Estat membre de la Unió Europea o la d'un estat amb tractat internacional subscrit per la Unió Europea i ratificat per Espanya, al qual sigui aplicable la lliure circulació dels/les treballadors/es. També podran participar, en convocatòries de personal laboral, aquells estrangers/es amb residència legal a Espanya, de conformitat amb la legislació vigent. ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 2/13 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8690 - 16.6.2022 CVE-DOGC-A-22161023-2022 b) Haver complert setze anys i no excedir de l'edat legal de jubilació forçosa abans del termini de presentació d'instàncies. c) Estar en possessió de la titulació acadèmica indicada. En cas d'aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar l'homologació de la titulació exigida pel Ministeri d'Educació. d) Estar en possessió del nivell de suficiència de català (Nivell C1) e) Els aspirants admesos en el procés selectiu que no tinguin nacionalitat espanyola han d'acreditar el coneixement de la llengua castellana f) No patir cap malaltia ni discapacitat física que impedeixi el normal exercici de les funcions objecte d'aquesta convocatòria. g) No estar afectat per cap dels motius d'incompatibilitat continguts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre i la Llei 21/1987, de 26 de novembre, del Parlament de Catalunya, que es refereixen al personal al servei de les Administracions públiques. h) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de les funcions públiques ni haver estat separat, per resolució disciplinària ferma, del servei de cap administració pública. i) Haver satisfet les taxes d'examen fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies. 3. Sol·licituds 3.1 Lloc i forma de presentació Les sol·licituds per prendre part en la convocatòria s'han d'adreçar a l'Alcaldessa, conjuntament amb la documentació necessària en el termini de 20 dies hàbils comptats a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria i les bases al DOGC. Les instàncies es presentaran telemàticament mitjançant la seu electrònica de l'Ajuntament https://tramits.arenysdemar.cat o pels mitjans previstos a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre. Les instàncies també es podran presentar en el Registre General de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, Riera bisbe Pol, 8, un cop demanada cita prèvia a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, via internet o mitjançant el telèfon 93 7959900, en horari de dilluns a divendres de 8.30 a 14 hores. En el cas de que s'opti per presentar la sol·licitud en altres registres públics o a les oficies de correus, s'haurà de trametre via correu electrònic (rrhh@arenysdemar.cat), còpia de la sol·licitud degudament registrada o segellada, com a màxim el dia següent al de la finalització del termini de presentació d'instàncies. Als efectes previstos per la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, els aspirants, per la mera concurrència en aquest procés selectiu, donen consentiment a la publicació de determinades dades personals en els anuncis que es puguin inserir en el BOP, tauler d'anuncis de la corporació i web corporativa. Als efectes d'admissió es tindran en compte les dades que les persones aspirants hagin fet constar a la sol·licitud. Les errades de fet que es puguin advertir es podran esmenar en qualsevol moment del procés, d'ofici o a petició de l'interessat/da. 3.2 Drets d'examen Per poder prendre part en el procés selectiu, els aspirants han de satisfer els drets d'examen segons preveu la Ordenança Fiscal núm. 7 de l'Ajuntament d'Arenys de Mar vigent, en el termini de presentació de sol·licituds i seran abonats a l'hora de presentar la sol·licitud, adjuntant a aquesta el corresponent resguard justificatiu de realització de la transferència al núm. de compte ES08 0081 01 03 2700 0124 1331, fent constar el número d'ordenant i el concepte. Aquests imports son: - Categoria primera (titulació Subgrup A-1): 21,00 3.3 Documentació a aportar: Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació: a) Fotocòpia del DNI/NIE ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 3/13 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8690 - 16.6.2022 CVE-DOGC-A-22161023-2022 b) Fotocòpia de la titulació acadèmica exigida c) Currículum vitae d) Certificació acreditativa del nivell de català exigit, expedit pel centre oficial d'acord amb els criteris de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya e) Acreditació de coneixements de llengua castellana per aquelles persones que no tinguin nacionalitat espanyola. f) Documentació acreditativa d'haver satisfet les taxes d'examen La documentació aportada en una convocatòria es podrà recuperar al departament de RRHH durant els 3 mesos següents a la seva finalització. Passat aquest termini es procedirà a la destrucció total de les instàncies, currículums (amb tota la seva documentació) i proves de selecció. 4.- Admissió dels aspirants L'Alcaldessa, un cop exhaurit el termini de 20 dies hàbils de presentació de sol·licituds, , i en el termini màxim d'un mes, dictarà resolució i aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses on s'indicarà els motius d'exclusió. La resolució que aprovi l'esmentada llista es publicarà en el BOP i a la pàgina web municipal. Es donarà un termini de 10 dies hàbils per presentar al·legacions, transcorreguts els quals, sense presentar- se'n, la llista provisional esdevindrà automàticament definitiva. 5.- Òrgan de selecció El tribunal qualificador serà col·legiat i la seva composició s'haurà d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre home i dona. El tribunal actuarà amb plena autonomia funcional, garantint la legalitat del procés i l'objectivitat de la decisió selectiva. Resoldrà els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació d'aquestes bases i prendrà els acords necessaris pel manteniment del bon ordre en el desenvolupament del procés selectiu, establint els criteris que s'hagin de seguir en tot allò no previst a les bases. La composició del tribunal s'ha d'ajustar al principi d'especialitat i tots els seus membres vocals han de tenir una titulació igual o superior a l'exigida per a l'accés a plaça que es convoca. L'Òrgan de selecció estarà format pels membres següents: a) President/a: un funcionari de carrera o un empleat laboral fix de l'Ajuntament b) Vocals: *un/a tècnic/a especialitzat/da en les funcions pròpies del lloc de treball, que pot ser o no personal de l'Ajuntament. * un/a tècnic/a especialitzat/da en les funcions pròpies del lloc de treball, que pot ser o no personal de l'Ajuntament, proposat per la Escola d'Administració Pública de Catalunya, que actuarà en nom propi. Actuarà com a secretari/a un/a funcionari/a municipal, amb veu i sense vot. Es designaran suplents per a substituir les persones que integren el tribunal qualificador, inclosa la persona que desenvoluparà funcions de secretari/a. L'òrgan de selecció també podrà acordar la incorporació d'assessor/s per a totes o algunes de les proves, que actuaran amb veu però sense vot. L'òrgan de selecció no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres i, en qualsevol cas, el/la president/a i el/la secretari/a hauran d'estar presents. 6.- Procés de selecció El procés de selecció és el de concurs-oposició, més entrevista personal si s'escau. ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 4/13 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8690 - 16.6.2022 CVE-DOGC-A-22161023-2022 Les proves seran les següents: - Prova psicotècnica. - Prova de coneixements pràctics sobre el temari - Prova de coneixement de llengua catalana en el seu cas - Prova de coneixements de llengua castellana en el seu cas - Concurs de mèrits El tribunal es reserva l'opció de poder realitzar varies proves el mateix dia i d'alterar l'ordre de realització de les proves. a) Prova psicotècnica De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en la realització d'un qüestionari destinat a constatar qualitats i aptituds personals necessàries per al desenvolupament de les funcions del lloc convocat. Concretament s'avaluarà la conducta dels aspirant en relació a la competència, motivació laboral, estructura psíquica i habilitats socials, amb l'objectiu de conèixer si el perfil professional de l'aspirant s'adequa o no a les característiques i funcions de la plaça convocada. La qualificació d'aquesta prova és d'apte/a o no apte/a. Les persones aspirants que siguin considerades no aptes quedaran eliminades del procés. Per a la realització i valoració d'aquesta prova el Tribunal podrà disposar d'assessors especialitzats. b) Prova de coneixements pràctics sobre les funcions de la plaça i lloc de treball De caràcter obligatori i eliminatori. Es puntuarà entre 0 i 10 punts i quedaran eliminades les persones aspirants que obtinguin una qualificació inferior a 5 punts. Consistirà en la resolució de 2 supòsits pràctics relacionats amb el temari i coneixements que requereix la plaça i el lloc de treball, d'acord amb les matèries especificades a l'annex, en el termini màxim de 2 hores. Es valorarà la capacitat de redacció, ordre, raonament, la solució adoptada i el desenvolupament teòric-pràctic del cas. En tots els exercicis que es desenvolupin per escrit, l'òrgan de selecció podrà acordar que el mateix aspirant els llegeixi i també podrà sol·licitar als candidats tots aquells aclariments que consideri oportuns. a) Prova de coneixement de llengua catalana Les persones aspirants que no hagin acreditat els coneixements de llengua catalana exigits per a la convocatòria, hauran de realitzar una prova de coneixements proposada per l'òrgan de selecció. Aquesta prova té caràcter eliminatori i puntuarà com a APTE/A o NO APTE/A. El tribunal qualificador podrà demanar l'assistència tècnica del servei de suport de Normalització Lingüística per a la realització i correcció dels exercicis d'aquesta prova. Nivells de Català exigits: Nivell de suficiència del català (nivell C1), de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat, o equivalent. d) Prova de coneixements de llengua castellana Les persones que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar els coneixements de la llengua castellana, tant en l'expressió oral com en l'escrita. Per això aportaran Diploma d'Espanyol de nivell superior com a Llengua Estrangera establert pel Real decret 1137/2002, de 20 de juliol, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers expedit per les Escoles Oficials d'Idiomes. En altre cas hauran de realitzar una prova de coneixements proposada per l'òrgan de selecció. La prova serà qualificada com a apte/a o no apte/a i tindrà caràcter eliminatori. e) Concurs de mèrits La valoració de mèrits al·legats i provats es realitzarà sobre la documentació acreditativa aportada per l'aspirant dins del termini màxim de 5 dies naturals obert a aquests efectes i conjuntament amb el "currículum vitae" d'acord amb les puntuacions següents: L'experiència professional s'acreditarà mitjançant certificat de vida laboral, juntament amb els contractes, full de salari, certificats o faig constar de l'empresa per justificar les funcions i categoria professional. ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 5/13 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8690 - 16.6.2022 CVE-DOGC-A-22161023-2022 Experiència professional (Fins a un màxim de 2 punts i a partir de 3 mesos d'acreditació Per a l'experiència acreditada en l'Administració Pública com a Tècnic/a d'Administració General, s'atorgarà 0.20 punts per mes sencer treballat, fins a un màxim de 2 punts. Per a l'experiència acreditada en el sector privat, s'atorgarà 0.10 punts per mes sencer treballat fins a un màxim d'1 punts. Per a l'experiència acreditada en l'Administració Pública Local en relació a altres categories similars, s'atorgarà 0.05 punts per mes sencer treballat fins un màxim de 0,50 punts De la documentació presentada s'haurà de poder despendre: dates d'alta i baixa o que encara treballa, funcions i categoria professional. Caldrà presentar certificat de vida laboral, junt amb un full de salari, contracte i certificat d'empresa o similar. Nivell de formació i estudis (puntuació màxima 2 punts) Per a la realització de cursos de formació/seminaris/jornades que tinguin relació directa amb la categoria objecte de la convocatòria d'acord amb la documentació acreditada per l'aspirant, i que no siguin requisits d'accés, s'atorgarà la següent puntuació fins a la puntuació màxima indicada en aquest apartat: Per cursos amb aprofitament acreditat: - Cursos d'igual o major a 20 hores, 0,20 punts. - Cursos d'igual o major a 50 hores, 0,50 punts. - Cursos d'igual o major a 100 hores, 1 punt. - Per Postgrau directament relacionat amb la plaça a cobrir: 1 punt per cada un. - Per mestratge directament relaci