Dret d'accés #25 a la informació pública novembre 2020 Què és el dret d'accés Com exercir-lo És el dret que tenen les persones a demanar i Cal presentar una sol·licitud del dret d'accés a la obtenir la informació disponible a les informació pública (SAIP) administracions públiques en raó de la seva activitat o que hagin recollit d'altres entitats o empreses Com i on es pot presentar Qui pot presentar una sol·licitud de dret d'accés Telemàticament al portal de serveis i tràmits de la La sol·licitud la pot presentar qualsevol persona Generalitat. Cal acreditar-se amb un certificat més gran de setze anys, en interés propi o en electrònic o mitjançant l'idCAT Mòbil. representació d'una entitat Presencialment en qualsevol registre d'entrada de l'Administració de la Generalitat o enviant-la per correu postal certificat, preferentment a aquell departament del qual voleu obtenir la informació. Quin és el procediment per resoldre Un cop presentada la sol·licitud, l'Administració Quina informació pública lliura un avís de recepció i disposa del termini màxim d'un mes per avaluar la petició i acceptar-la puc demanar o motivar la denegació. En cas d'acceptació, l'Administració ha de lliurar la informació Tota la informació elaborada per l'Administració i sol·licitada en un termini màxim addicional de 30 la que aquesta té en el seu poder, llevat que sigui dies. d'aplicació preferent algun dels límits al dret d'accés a la informació pública legalment previstos La persona sol·licitant te dret a presentar recurs si o que pugui oposar-se alguna causa legal se li denega totalment o parcialment la informació d`inadmissió de la sol·licitud. demanada. (Veure art. 2b i 18 a 25, de la Llei 19/2014, de transparència, accés a la informació pública i bon govern) Sol·licitar la Avís de Acceptació o Lliurament de informació recepció de la denegació de la la informació sol·licitud sol·licitud immediat màxim 1 mes màxim 30 dies governobert.gencat.cat