1/10 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8933 - 9.6.2023 CVE-DOGC-A-23152075-2023 ADMINISTRACIÓ LOCAL AJUNTAMENTS AJUNTAMENT D'ARENYS DE MAR ANUNCI sobre aprovació de la convocatòria i les bases reguladores del procés de selecció d'un/a enginyer/a tècnic/a (exp. 2023/1781). Per decret d'Alcaldia núm. 2023/905, de 26 de maig de 2023, en avocació de la competència delegada en la Junta de Govern Local, s'ha aprovat la convocatòria i bases de selecció d'un/a enginyer tècnic per a proveir temporalment, el lloc de treball de Cap Serveis municipals 40H, vinculat a la plaça de Enginyer/a Tècnic/a de règim funcionari, mitjançant concurs oposició i constituir una borsa de treball per cobrir possibles vacants. És per això que es publica la corresponent convocatòria i bases, a fi que les persones interessades puguin presentar la seva sol·licitud en la forma i terminis que s'indiquen a les bases, que tot seguit es publiquen: BASES REGULADORES DEL PROCÉS DE SELECCIÓ D'UN/A ENGINYER TÈCNIC/A PER A PROVEIR TEMPORALMENT UN LLOC DE CAP DE SERVEIS MUNICIPALS, DE RÈGIM FUNCIONARI, MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ, I CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL PER COBRIR POSSIBLES VACANTS 1.- Objecte de les bases L'objecte de la present convocatòria i bases és la selecció d'un enginyer/a tècnic/a per a proveir, en règim de personal funcionari interí, el lloc de Cap Serveis municipals 40H, amb les dades que s'indiquen, així com per constituir una borsa de treball per cobrir possibles vacants. Servei/Dependència Serveis municipals Naturalesa Funcionari interí Escala Especial Sots escala Tècnica Lloc de treball Cap serveis municipals 40H Grup/Subgrup A2 Nivell 22 Jornada Completa ­ 40 hores Retribució bruta mensual 2791,52, d'acord amb el següent detall: Sou base (A2): 1113,98 CD (24): 677,15 CE Base: 802,39 C Dedic/Disp: 198,00 ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 2/10 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8933 - 9.6.2023 CVE-DOGC-A-23152075-2023 Aquestes bases seran de compliment obligatori per a l'Ajuntament d'Arenys de Mar i per a totes aquelles persones que participin en el procés de selecció. La publicació de la present convocatòria i les bases es farà al BOP, al DOGC i a la pàgina web de la corporació: www.arenysdemar.cat. 2.- Requisits dels aspirants Per ser admès en aquest procediment selectiu caldrà: a) Ésser ciutadà/na espanyol/a, o nacional de qualsevol Estat membre de la Unió Europea o la d'un estat amb tractat internacional subscrit per la Unió Europea i ratificat per Espanya, al qual sigui aplicable la lliure circulació dels/les treballadors/es. També podran participar, en convocatòries de personal laboral, aquells estrangers/es amb residència legal a Espanya, de conformitat amb la legislació vigent. b) Haver complert setze anys i no excedir de l'edat legal de jubilació forçosa abans del termini de presentació d'instàncies. c) Estar en possessió de la titulació acadèmica indicada. En cas d'aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar l'homologació de la titulació exigida pel Ministeri d'Educació. d) Estar en possessió del nivell de suficiència de català (Nivell C1) expedit per la Secretaria de Política Lingüística, superior o equivalent, o acreditar documentalment haver superat una prova o exercici de coneixements de llengua catalana del mateix nivell o superior a l'exigit en algun procés de selecció per a l'accés a la condició de funcionari públic. e) Les persones aspirants admeses en el procés selectiu que no tinguin nacionalitat espanyola han d'acreditar el coneixement de la llengua castellana. f) No patir cap malaltia ni discapacitat física que impedeixi el normal exercici de les funcions objecte d'aquesta convocatòria. g) No estar afectat per cap dels motius d'incompatibilitat continguts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre i la Llei 21/1987, de 26 de novembre, del Parlament de Catalunya, que es refereixen al personal al servei de les Administracions públiques. h) No haver estat separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de les funcions públiques ni haver estat separat, per resolució disciplinària ferma, del servei de cap administració pública. i) Haver satisfet les taxes d'examen. 3. Sol·licituds 3.1 Lloc i forma de presentació Les sol·licituds per prendre part en la convocatòria s'han d'adreçar a la l'Alcaldessa, conjuntament amb la documentació necessària en el termini de 20 dies hàbils comptats a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria i les bases al DOGC. Les instàncies es presentaran telemàticament mitjançant la seu electrònica de l'Ajuntament https://tramits.arenysdemar.cat o pels mitjans previstos a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre. Les instàncies també es podran presentar en el Registre General de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, Riera bisbe Pol, 8, un cop demanada cita prèvia a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, via internet o mitjançant el telèfon 93 7959900, en horari de dilluns a divendres de 8.30 a 14 hores. En el cas de que s'opti per presentar la sol·licitud en altres registres públics o a les oficies de correus, s'haurà de trametre via correu electrònic (rrhh@arenysdemar.cat), còpia de la sol·licitud degudament registrada o segellada, com a màxim el dia següent al de la finalització del termini de presentació d'instàncies. Als efectes previstos per la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, els aspirants, per la mera concurrència en aquest procés selectiu, donen consentiment a la ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 3/10 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8933 - 9.6.2023 CVE-DOGC-A-23152075-2023 publicació de determinades dades personals en els anuncis que es puguin inserir en el BOP, tauler d'anuncis de la corporació i web corporativa. Als efectes d'admissió es tindran en compte les dades que les persones aspirants hagin fet constar a la sol·licitud. Les errades de fet que es puguin advertir es podran esmenar en qualsevol moment del procés, d'ofici o a petició de l'interessat/da. 3.2 Drets d'examen Per poder prendre part en el procés selectiu, els aspirants han de satisfer els drets d'examen segons preveu la Ordenança Fiscal núm. 7 de l'Ajuntament d'Arenys de Mar vigent, en el termini de presentació de sol·licituds i seran abonats a l'hora de presentar la sol·licitud, adjuntant a aquesta el corresponent resguard justificatiu de realització de la transferència al núm. de compte ES08 0081 01 03 2700 0124 1331, fent constar el número d'ordenant i el concepte. Aquests imports son: - Categoria segona (titulació Subgrup A-2): 17,15 3.3 Documentació a aportar: Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació: a) Còpia del DNI/NIE b) Còpia de la titulació acadèmica exigida c) Certificació acreditativa del nivell de català exigit, expedit pel centre oficial d'acord amb els criteris de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya o document que acrediti haver superat una prova o exercici de coneixements de llengua catalana del mateix nivell o superior a l'exigit en algun procés de selecció per a l'accés a la condició de funcionari públic d) Acreditació de coneixements de llengua castellana per aquelles persones que no tinguin nacionalitat espanyola. e) Documentació acreditativa d'haver satisfet les taxes d'examen f) La documentació per a la fase de valoració de mèrits, no serà necessari lliurar-la en el moment de presentar la sol·licitud. Les persones aspirants que superin la primera fase, seran requerides per a què en el termini màxim de 5 dies hàbils, presentin telemàticament fotocòpies d'aquesta documentació. Tot i això, només es consideraran els mèrits al·legats dels quals ja s'estigués en possessió en la data de finalització del període de presentació de sol·licituds, i mai els que s'hagin meritat amb posterioritat a aquesta data. La documentació aportada en una convocatòria es podrà recuperar al departament de RRHH durant els 3 mesos següents a la seva finalització. Passat aquest termini es procedirà a la destrucció total de les instàncies, currículums (amb tota la seva documentació) i proves de selecció. 4.- Admissió dels aspirants L'Alcaldessa, un cop exhaurit el termini de 20 dies hàbils de presentació de sol·licituds, i en el termini màxim d'un mes, dictarà resolució i aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses on s'indicarà els motius d'exclusió. La resolució que aprovi l'esmentada llista es publicarà en el BOP i a la pàgina web municipal. Es donarà un termini de 10 dies hàbils per presentar al·legacions, transcorreguts els quals, sense presentar- se'n, la llista provisional esdevindrà automàticament definitiva. 5.- Òrgan de selecció El tribunal qualificador serà col·legiat i la seva composició s'haurà d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre home i dona. El tribunal actuarà amb plena autonomia funcional, garantint la legalitat del procés i l'objectivitat de la decisió selectiva. Resoldrà els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació d'aquestes bases i prendrà els acords necessaris pel manteniment del bon ordre en el desenvolupament del procés selectiu, establint els criteris que s'hagin de seguir en tot allò no previst a les bases. La composició del tribunal s'ha d'ajustar al principi d'especialitat. ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 4/10 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8933 - 9.6.2023 CVE-DOGC-A-23152075-2023 L'Òrgan de selecció estarà format pels membres següents: a) President/a: un funcionari de carrera o un empleat laboral fix de l'Ajuntament b) Vocals: *un/a tècnic/a especialitzat/da en les funcions pròpies del lloc de treball, que pot ser o no personal de l'Ajuntament. * un/a tècnic/a especialitzat/da en les funcions pròpies del lloc de treball, que pot ser o no personal de l'Ajuntament, proposat per la Escola d'Administració Pública de Catalunya, que actuarà en nom propi. Actuarà com a secretari/a un/a funcionari/a municipal, amb veu i sense vot. Es designaran suplents per a substituir les persones que integren el tribunal qualificador, inclosa la persona que desenvoluparà funcions de secretari/a. L'òrgan de selecció també podrà acordar la incorporació d'assessor/s per a totes o algunes de les proves, que actuaran amb veu però sense vot. L'òrgan de selecció no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres i, en qualsevol cas, el/la president/a i el/la secretari/a hauran d'estar presents. Les persones aspirants podran recusar els membres de l'òrgan de selecció de conformitat amb allò establert als articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de Règim Jurídic del Sector Públic. 6.- Procés de selecció El procediment de selecció serà el de concurs-oposició, d'acord amb el que estableix l'article 61 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. El procés tindrà dues Fases: La primera d'Oposició, amb la realització de proves practiques i la segona de Concurs, amb la valoració dels mèrits al·legats pels/per les aspirants. El procés finalitzarà amb una entrevista. 7.- Realització de les proves 7.1 PRIMERA FASE: FASE D'OPOSICIÓ: Màxim 20 punts Prova eliminatòria amb una puntuació màxima de 20 punts. Puntuació mínima per superar-la 10 punts Consistirà en resoldre una prova de caràcter eliminatori, que podrà ser tipus test o bé pràctica, la resolució d'un o diversos supòsits pràctics que plantejarà l'òrgan de selecció, que versarà sobre qualsevol dels aspectes citats en les funcions a desenvolupar, i orientativament sobre els temes proposats. Es valorarà la correcció del raonament, la solució proposada i la capacitat de redacció de l'aspirant. El termini màxim per a la realització d'aquesta prova serà de 180 minuts Prova de coneixements de llengua catalana Les persones aspirants que no hagin acreditat els coneixements de llengua catalana exigits per a la convocatòria, hauran de realitzar una prova de coneixements proposada per l'òrgan de selecció. Aquesta prova té caràcter eliminatori i puntuarà com a APTE/A o NO APTE/A. Per realitzar aquesta prova el tribunal comptarà amb l'assessorament d'una persona tècnica especialitzada en normalització lingüística. Nivells de Català exigits: Nivell Suficiència de català (Nivell C1). Prova de coneixements de llengua castellana Les persones que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar els coneixements de la llengua castellana, tant en l'expressió oral com en l'escrita mitjançant la realització d'un exercici, que consistirà en una ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 5/10 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 8933 - 9.6.2023 CVE-DOGC-A-23152075-2023 redacció de 200 paraules en el termini màxim de 45 minuts, i a mantenir una conversa amb membres del tribunal, durant un termini màxim de 15 minuts i, si escau, amb els assessors especialistes que aquest designi. Aquesta prova té caràcter eliminatori i puntuarà com a APTE/A o NO APTE/A. Les persones aspirants que acreditin documentalment davant el tribunal que estan en possessió d'un certificat conforme han cursat l'ensenyament primari a l'estat espanyol; del diploma d'espanyol que estableix el Real decret 1137/2022, de 31 d'octubre o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a l'obtenció d'aquest, o del certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes, restaran exempts de realitzar aquest exercici. SEGONA FASE: FASE DE CONCURS : Màxim 10 punts La valoració de mèrits al·legats i provats es realitzarà sobre la documentació acreditativa aportada per l'aspirant dins del termini màxim obert a aquests efectes i conjuntament amb el "currículum vitae" d'acord amb les puntuacions següents: Experiència professional (Fins a un màxim de 7 punts ) Per a l'experiència acreditada en l'Administració Pública en relació a les funcions esmentades en l'Annex a aquestes bases, s'atorgarà 0.20 punts per mes sencer treballat i per a l'experiència acreditada en l'Administració Pública en àmbits diferents als anteriors, s'atorgarà 0.10 punts per mes sencer treballat. La puntuació màxima a atorgar per l'experiència acreditada en el sector públic serà de 4 punts. Per a l'experiència acreditada en el sector privat en relació a les funcions esmentades en l'Annex a aquestes bases i en les especialitats de medicina general i geriàtrica, s'atorgarà 0.10 punts per me