1/9 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 9144 - 17.4.2024 CVE-DOGC-A-24102011-2024 ADMINISTRACIÓ LOCAL AJUNTAMENTS AJUNTAMENT D'ARENYS DE MAR ANUNCI relatiu a les bases i la convocatòria per a la creació d'una borsa de treball d'auxiliars de geriatria i netejadors/es (exp. 107/2024). La Junta de Govern de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, en sessió ordinària celebrada el dia 9 d'abril de 2024, ha acordat aprovar entre d'altres, la convocatòria i les bases que han de regir el procediment de creació d'una borsa de treball d'auxiliars de geriatria i una borsa de treball de netejadors/es de la Residència geriàtrica per cobrir temporalment vacants sobrevingudes o substitucions de personal i altres supòsits de contractacions laborals temporals o nomenaments interins. És per això que es publica la corresponent convocatòria i bases, a fi que les persones interessades puguin presentar la seva sol·licitud en la forma i terminis que s'indiquen: BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER A LA CREACIÓ AMB CARÀCTER URGENT D'UNA BORSA DE TREBALL DE DIFERENTS CATEGORIES PER COBRIR TEMPORALMENT VACANTS SOBREVINGUDES O SUBSTITUCIONS DE PERSONAL I ALTRES SUPÒSITS DE CONTRACTACIONS LABORALS TEMPORALS O NOMENAMENTS INTERINS 1.- Objecte de les bases Aquestes bases regulen, d'acord amb el previst als arts. 11 i 55.2 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP), el procés de selecció per constituir una borsa de treball de les categories que s'indiquen: Categoria/Denominació Grup Assimilat Característiques Auxiliar de geriatria C2 Annex 1 Netejador/a Residència geriàtrica AP Annex 2 Les funcions, titulació acadèmica exigida i requisits específics per concórrer a la convocatòria, es determinen en l'Annex adjunt corresponent. Aquestes bases seran de compliment obligatori per a l'Ajuntament d'Arenys de Mar i per a totes aquelles persones que participin en el procés de selecció. La publicació de la present convocatòria i les bases es farà al BOP, al DOGC i a la pàgina web de la corporació: www.arenysdemar.cat. 2.- Requisits dels aspirants Per ser admès en aquest procediment selectiu caldrà: ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 2/9 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 9144 - 17.4.2024 CVE-DOGC-A-24102011-2024 a) Ésser ciutadà/na espanyol/a, o nacional de qualsevol Estat membre de la Unió Europea o la d'un estat amb tractat internacional subscrit per la Unió Europea i ratificat per Espanya, al qual sigui aplicable la lliure circulació dels/les treballadors/es. També podran participar, en convocatòries de personal laboral, aquells estrangers/es amb residència legal a Espanya, de conformitat amb la legislació vigent. b) Haver complert setze anys i no excedir de l'edat legal de jubilació forçosa abans del termini de presentació d'instàncies. c) Estar en possessió de la titulació acadèmica indicada. En cas d'aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar l'homologació de la titulació exigida pel Ministeri d'Educació. d) Estar en possessió del nivell de català indicat en l'Annex corresponent a cada categoria, expedit per la Secretaria de Política Lingüística, superior o equivalent, o acreditar documentalment haver superat una prova o exercici de coneixements de llengua catalana del mateix nivell o superior a l'exigit en algun procés de selecció per a l'accés a la condició de funcionari públic. e) Les persones aspirants admeses en el procés selectiu que no tinguin nacionalitat espanyola han d'acreditar el coneixement de la llengua castellana. f) No patir cap malaltia ni discapacitat física que impedeixi el normal exercici de les funcions objecte d'aquesta convocatòria. g) No estar afectat per cap dels motius d'incompatibilitat continguts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre i la Llei 21/1987, de 26 de novembre, del Parlament de Catalunya, que es refereixen al personal al servei de les Administracions públiques. h) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de les funcions públiques ni haver estat separat, per resolució disciplinària ferma, del servei de cap administració pública. i) Disposar de la certificació negativa d'antecedents sexuals, en aplicació de la normativa vigent, la qual li podrà ser requerida en qualsevol moment. j) Haver satisfet les taxes d'examen. 3. Sol·licituds 3.1 Lloc i forma de presentació Les sol·licituds per prendre part en la convocatòria s'han d'adreçar a la l'Alcalde, conjuntament amb la documentació necessària en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria i les bases al DOGC. Les instàncies es presentaran telemàticament mitjançant la seu electrònica de l'Ajuntament https://tramits.arenysdemar.cat o pels mitjans previstos a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre. Les instàncies també es podran presentar en el Registre General de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, Riera bisbe Pol, 8, un cop demanada cita prèvia a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, via internet o mitjançant el telèfon 93 7959900, en horari de dilluns a divendres de 8.30 a 14 hores. En el cas de que s'opti per presentar la sol·licitud en altres registres públics o a les oficies de correus, s'haurà de trametre via correu electrònic (rrhh@arenysdemar.cat), còpia de la sol·licitud degudament registrada o segellada, com a màxim el dia següent al de la finalització del termini de presentació d'instàncies. Als efectes previstos per la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, els aspirants, per la mera concurrència en aquest procés selectiu, donen consentiment a la publicació de determinades dades personals en els anuncis que es puguin inserir en el BOP, tauler d'anuncis de la corporació i web corporativa. Als efectes d'admissió es tindran en compte les dades que les persones aspirants hagin fet constar a la sol·licitud. Les errades de fet que es puguin advertir es podran esmenar en qualsevol moment del procés, d'ofici o a petició de l'interessat/da. 3.2 Drets d'examen Per poder prendre part en el procés selectiu, els aspirants han de satisfer els drets d'examen segons preveu la Ordenança Fiscal núm. 7 de l'Ajuntament d'Arenys de Mar vigent, en el termini de presentació de sol·licituds i seran abonats a l'hora de presentar la sol·licitud, adjuntant a aquesta el corresponent resguard justificatiu de ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 3/9 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 9144 - 17.4.2024 CVE-DOGC-A-24102011-2024 realització de la transferència al núm. de compte ES08 0081 01 03 2700 0124 1331, fent constar el número d'ordenant i el concepte. Aquests imports son: - Categoria quarta ­ Auxiliar de geriatria (titulació assimilat Subgrup C2): 8,35 - Categoria cinquena ­ Netejador-a Residència geriàtrica (titulació subgrup AP): 4,25 3.3 Documentació a aportar: Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació: a) Còpia del DNI/NIE b) Còpia de la titulació acadèmica exigida especificada en l'annex corresponent c) Certificació acreditativa del nivell de català exigit, especificat en l'Annex corresponent a cada categoria, expedit pel centre oficial d'acord amb els criteris de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya o document que acrediti haver superat una prova o exercici de coneixements de llengua catalana del mateix nivell o superior a l'exigit en algun procés de selecció per a l'accés a la funció pública d) Acreditació de coneixements de llengua castellana per aquelles persones que no tinguin nacionalitat espanyola. e) Documentació acreditativa d'haver satisfet les taxes d'examen f) Curriculum vitae actualitzat g) Documentació acreditativa dels mèrits al.legats La documentació aportada en una convocatòria es podrà recuperar al departament de RRHH durant els 3 mesos següents a la seva finalització. Passat aquest termini es procedirà a la destrucció total de les instàncies, currículums (amb tota la seva documentació) i proves de selecció. 4.- Admissió dels aspirants L'Alcalde, un cop exhaurit el termini de 10 dies hàbils de presentació de sol·licituds, i en el termini màxim d'un mes, dictarà resolució i aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses on s'indicarà els motius d'exclusió. La resolució que aprovi l'esmentada llista es publicarà en el BOP i a la pàgina web municipal. Es donarà un termini de 5 dies hàbils per presentar al·legacions, transcorreguts els quals i s'assenyalarà la data, hora i el lloc de començament de les proves, així com la composició del tribunal qualificador. Transcorregut aquest termini sense presentar-se'n, la llista provisional esdevindrà automàticament definitiva. 5.- Òrgan de selecció El tribunal qualificador serà col·legiat i la seva composició s'haurà d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre home i dona. El tribunal actuarà amb plena autonomia funcional, garantint la legalitat del procés i l'objectivitat de la decisió selectiva. Resoldrà els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació d'aquestes bases i prendrà els acords necessaris pel manteniment del bon ordre en el desenvolupament del procés selectiu, establint els criteris que s'hagin de seguir en tot allò no previst a les bases. La composició del tribunal s'ha d'ajustar al principi d'especialitat. L'Òrgan de selecció estarà format pels membres següents: a) President/a: un funcionari de carrera o un empleat laboral fix de l'Ajuntament amb adscripció a la Residència Geriàtrica municipal b) Vocals: *un/a tècnic/a o personal especialitzat/da en les funcions pròpies del lloc de treball, que pot ser o no personal de l'Ajuntament. * un/a tècnic/a o personal especialitzat/da en les funcions pròpies del lloc de treball, proposat per la Escola d'Administració Pública de Catalunya, que actuarà en nom propi. ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 4/9 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 9144 - 17.4.2024 CVE-DOGC-A-24102011-2024 Actuarà com a secretari/a un/a funcionari/a municipal, amb veu i sense vot. Es designaran suplents per a substituir les persones que integren el tribunal qualificador, inclosa la persona que desenvoluparà funcions de secretari/a. L'òrgan de selecció també podrà acordar la incorporació d'assessor/s per a totes o algunes de les proves, que actuaran amb veu però sense vot. L'òrgan de selecció no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres i, en qualsevol cas, el/la president/a i el/la secretari/a hauran d'estar presents. Les persones aspirants podran recusar els membres de l'òrgan de selecció de conformitat amb allò establert als articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de Règim Jurídic del Sector Públic. 6.- Procés de selecció El procediment de selecció serà el de concurs-oposició, d'acord amb el que estableix l'article 61 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. El procés tindrà dues Fases: La primera d'Oposició, amb la realització de proves practiques i la segona de Concurs, amb la valoració dels mèrits al·legats pels/per les aspirants i entrevista. L'òrgan de selecció si ho considera oportú i justificat per a una millor gestió del procés, podrà decidir alterar l'ordre de la realització dels exercicis o l'acumulació de dos o exercicis o proves en una sola sessió. 7.- Realització de les proves 7.1 1ª FASE: FASE D'OPOSICIÓ : Màxim 20 punts Contingut de les proves practiques - Primera prova: Exercici Psicotècnic. De caràcter obligatori i eliminatori Consistirà en la realització d'un qüestionari destinat a constatar qualitats i aptituds personals necessàries per al desenvolupament de les funcions del lloc convocat. Concretament s'avaluarà la conducta dels aspirant en relació a la competència, motivació laboral, estructura psíquica i habilitats socials, amb l'objectiu de conèixer si el perfil professional de l'aspirant s'adequa o no a les característiques i funcions del lloc convocat. La qualificació d'aquesta prova és d'apte/a o no apte/a. Les persones aspirants que siguin considerades no aptes quedaran eliminades del procés. Per a la realització i valoració d'aquesta prova el Tribunal podrà disposar d'assessors especialitzats. - Segona prova: Teòrico pràctica. De caràcter obligatori i eliminatori. Per a ambdues categories, consistirà en respondre a un qüestionari de preguntes tipus test o resoldre diversos supòsits pràctics relacionats amb les funcions del lloc de treball indicades en l'annex corresponent. Aquesta prova es puntuarà de 0 a 20 punts, quedant eliminats automàticament els aspirants que no obtinguin la qualificació mínima de 10 punts. El termini màxim per a la realització d'aquesta prova serà de 60 minuts - Tercera prova: De coneixements de llengua catalana Les persones aspirants que no hagin acreditat els coneixements de llengua catalana exigits per a la convocatòria, indicada en l'Annex corresponent, hauran de realitzar una prova de coneixements proposada per l'òrgan de selecció. Aquesta prova té caràcter eliminatori i puntuarà com a APTE/A o NO APTE/A. Per realitzar aquesta prova el tribunal comptarà amb l'assessorament d'una persona tècnica especialitzada en normalització lingüística. ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 5/9 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 9144 - 17.4.2024 CVE-DOGC-A-24102011-2024 - Quarta prova: De coneixements de llengua castellana Les persones que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar els coneixements de la llengua castellana, tant en l'expressió oral com en l'escrita mitjançant la realització d'un exercici, que consistirà en una redacció de 200 paraules en el termini màxim de 45 minuts, i a mantenir una conversa amb membres del tribunal, durant un termini màxim de 15 minuts i, si escau, amb els assessors especialistes que aquest designi. Aquesta prova té caràcter eliminatori i puntuarà com a APTE/A o NO APTE/A. Les persones aspirants que acreditin documentalment davant el tribunal que estan en possessió d'un certificat conforme han cursat l'ensenyament primari a l'estat espanyol; del diploma d'espanyol que estableix el Real decret 1137/2022, de 31 d'octubre o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a l'obtenció d'aquest, o del certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes, restaran exempts de realitzar aquest exercici. 2ª FASE: FASE DE CONCURS : Màxim 12 punts La valoració de mèrits al·legats i provats es realitzarà sobre la documentació acreditativa aportada per l'aspirant dins del termini màxim obert a aquests efectes i conjuntament amb el "currículum vitae" d'acord amb les puntuacions següents: - Experiència professional (Fins a un màxim de 7 punts ) Per a l'experiència acreditada