
En relació al tancament dels centres escolars de la vila el divendres 3 de febrer, l´Ajuntament comunica que:
- La decisió s´ha pres per la Junta d´Emergències Local en el marc del Pla d´Emergències Municipal, la qual té competències sobre tota activitat que es produeix a la vila un cop s´ha activat el Pla, donant potestat a l´Alcalde a prendre les decisions que calgui per garantir la seguretat del municipi, per sobre del que puguin anunciar altres organismes.
- La decisió es pren apel·lant en tot moment a la garantia de la seguretat dels usuaris dels centres (alumnat, personal docent i resta de treballadors, així com als pares que transporten els seus fills), en un moment en què totes les previsions climàtiques apuntaven a precipitacions de neu i temperatures de fred extrem, així com atenent les directrius que marca el Pla Neucat.
- La Junta d´Emergències Local ha valorat per sobre tot que, malgrat existia la possibilitat que les precipitacions de neu no fossin les previstes, les baixes temperatures sí podien causar amb tota probabilitat plaques de gel en combinació amb l´aigua dipositada a les vies públiques, situació que posava en perill la seguretat de la ciutadania i, en especial, la dels infants.
- Des de l´Ajuntament es valora molt positivament que aquest episodi no hagi causat cap incidència i per això es considera correcta la decisió de tancar les escoles, lamentant les molèsties que pugui haver ocasionat a les famílies dels infants.