El Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge (SIDH) és un servei gratuït d'informació, assessorament i intermediació per a les persones o famílies amb problemes per afrontar el deute hipotecari del seu habitatge habitual. El seu objectiu és evitar, en la mesura del possible, la pèrdua de l'habitatge per causes d'impagament de préstecs hipotecaris.
A banda de la ciutadania d'Arenys de Mar, aquest punt també donarà servei a la ciutadania d’Arenys de Munt, Calella, Canet de Mar, Malgrat de Mar, Montgat, Palafolls, Pineda de Mar, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Iscle de Vallalta, Sant Pol de Mar, Santa Susanna i Tordera.
Quin servei es presta?
- Informació sobre les opcions existents per afrontar els problemes de pagament del deute hipotecari i per redreçar la seva situació
- Assessorament personalitzat sobre les mesures de reestructuració del deute hipotecari.
- Definició conjunta d'una proposta de solució que faci compatible el manteniment de l'habitatge amb la seva situació econòmica actual.
- Mitjançant OFIDEUTE intermediació amb les entitats financeres per a l'acceptació de les propostes de solució acordades.
- Derivació al Servei d'Orientació Jurídica (SOJ) per a la sol·licitud d'assistència jurídica gratuïta en casos de procediments judicials oberts.
Com funciona?
Les persones i famílies interessades en aquest servei s'han d'adreçar a qualsevol dels serveis municipals (serveis socials, de consum o d'habitatge).
Es comprovarà que compleixen els requisits, se'ls informarà de la documentació que han de portar i es concertarà una entrevista amb l'advocat/da.
L'advocat/da, de manera conjunta amb els usuaris/àries, elaborarà i redactarà una proposta per a l'entitat bancària amb noves condicions de pagament, que els permetin, en la mesura del possible, mantenir el seu habitatge.
Des del SIDH s'enviarà la proposta a Ofideute, de l'Agència Catalana de l'Habitatge de Catalunya, que avaluarà i intermediarà amb l'entitat financera per a la seva aprovació.
La resposta de l'entitat nancera arribarà a Ofideute, que traslladarà als usuaris/àries per a la seva valoració i, si s'escau, l'acceptació de noves condicions o el plantejament d'alternatives.
Les persones que vulguin fer ús d'aquest servei poden adreçar-se a: