Ajuntament d'Arenys de Mar

NOTÍCIES

DefensoraLa defensora de la Ciutadania d’Arenys de Mar, Teresa Verdura, i la defensora del Client d’Agbar, Inmaculada Bermúdez, han signat un conveni per millorar l’atenció als usuaris i usuàries del servei municipal d’aigua d’Arenys de Mar i vetllar per garantir els drets de la ciutadania. La signatura s'ha fet  al Centre Cultural Calisay d’Arenys, on té la seva seu i des d'on treballa l'equip de la Defensora arenyenca.

A través d'aquest conveni,  la defensora del client d’Agbar es compromet amb la defensora de la ciutadania a atendre amb celeritat qualsevol queixa que puguin rebre dels ciutadans i ciutadanes d’Arenys de Mar, així com mantenir un diàleg periòdic per recollir recomanacions de millora del servei. Així mateix, el conveni inclou el compromís de tractar amb la màxima sensibilitat qualsevol cas que la defensora pugui detectar de persones en situació de vulnerabilitat per assegurar-ne la protecció i el dret d’accés a l’aigua.

Agbar és la companyia que gestiona el servei municipal d’aigua d’Arenys de Mar i realitza les funcions associades a la captació, tractament, emmagatzematge i distribució de l’aigua potable, manteniment de les instal·lacions del servei, així com les tasques de contractació, facturació del servei d’aigua i l’atenció al client.

La defensa dels drets de la ciutadania

Agbar disposa del servei independent del Customer Counsel o defensor del client per atendre i resoldre de manera gratuïta les reclamacions dels usuaris i usuàries de l’operadora. El defensor del client és una oficina que atén conflictes entre la companyia i els seus clients, i busca solucions en un entorn amistós. Intervé quan el client no està d’acord amb la resposta que li ha ofert la companyia o bé quan no ha obtingut resposta a la seva reclamació. La resolució que s’estableixi des del Customer Counsel és de compliment obligat per a Agbar i voluntari per als clients.

En funcionament des de fa més d’una dècada, té com a missió fomentar el diàleg entre organitzacions relacionades amb els drets de les persones, defensar i protegir els drets dels abonats i abonades, i escoltar i atendre les seves necessitats, així com presentar a les operadores propostes per millorar el servei. També busca la implantació d’una cultura de comunicació i interlocució efectiva i transparent, orientada a la satisfacció de les persones.

La defensora del client d’Agbar, Inmaculada Bermúdez, ha explicat que el seu compromís és la millora contínua de la qualitat del servei que ofereix als usuaris i usuàries: “posem les persones al centre de la nostra atenció, i potenciem el diàleg, la transparència i la mediació entre els usuaris i Agbar com a claus per avançar cap a l’eficiència d’un servei que és bàsic”.

Document del conveni signat:

Fitxer Acrobat-PDF de (2.54MB)

Fitxer: Conveni_AGBAR__Defensora_Arenys.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 6
Mida: 2.54 MB

 

Publicat el 17 d'octubre de 2022