Oriol Contreras, advocat de l'Oficina a la nostra vila, dona el següents consells arran de l'apagada elèctrica.
NOTA INFORMATIVA DE L’OMIC SOBRE L’APAGADA ELÈCTRICA
Novament, les persones consumidores són les principals afectades per una crisi; en aquest cas, una apagada elèctrica general al país. I, novament, l’OMIC està a disposició de la ciutadania per resoldre dubtes o qüestions relacionades amb aquest macro tall elèctric.
En aquests moments, el més important és restablir el subministrament elèctric a totes les llars. Arran d’aquests fets, i des del punt de vista dels drets de les persones consumidores, sorgeixen dubtes sobre la possibilitat de reclamar pels danys soferts i a qui adreçar aquestes reclamacions.
Així, des de l’OMIC, el primer que recomanem és reflexionar si s’ha patit algun dany o perjudici: des de bitllets de transport públic cancel·lats, aparells electrodomèstics espatllats, productes alimentaris malbaratats als frigorífics, espectacles cancel·lats, i, en definitiva, qualsevol alteració relacionada amb l’apagada i amb la compra de productes o serveis.
Un cop tinguem constància d’aquests danys o perjudicis, el més important és conèixer quin ha estat l’origen de l’apagada. No és el mateix si es tracta d’un cas de força major (condicions meteorològiques, terrorisme, etc.) que si es deu a una negligència de les companyies elèctriques. Un cop es conegui l’origen, sabrem si tenim dret a reclamar i a qui adreçar-nos.
Per tant, la segona recomanació és recollir tota la documentació relativa a aquests inconvenients (factures i/o tiquets dels serveis no prestats, factures o pressupostos de reparació, o qualsevol altre document que pugui ser necessari en un futur per dur a terme la reclamació). Finalment és bàsic conèixer quines assegurances tenim contractades. I finalment, si cal, demanar cita amb la OMIC.
L'Oficina d'Atenció al Consumidor atén cada divendres, de 10 a 13 h, les persones que ho sol·liciten per aclarir els dubtes o estudiar el seu cas.
Cal demanar cita prèvia al telèfon 93 792 26 01.