Ajuntament d'Arenys de Mar

GRUP MUNICIPAL PARTIT POPULAR

Properament es durà a terme la recollida Porta a Porta a tot el municipi. Des del Partit Popular sempre ens hem manifestat en contra d’aplicar aquest sistema perquè creiem que a Arenys no funcionarà per diferents motius:

1) Reciclar no és sinònim de Porta a Porta. Si volem que la ciutadania separi correctament els residus s’han de fer grans campanyes de sensibilització, sigui quin sigui el sistema de recollida.

2) El sistema Porta a Porta és més car, ja que és necessiten més treballadors per recollir tots els cubells o les bosses que els veïns dipositin.

3) Estadísticament un trenta per cent ho farà de manera incorrecta, provocant que cada dia vegem bosses al carrer amb les olors, brutícia i imatge que això comporta.

4) El Porta a Porta no funciona on hi ha gran concentració d’habitatges, ja que el volum de residus que es genera provoca que els carrers quedin plens de bosses.

5) En aquest any 2025 poblacions com Cambrils, Cardedeu, Corbera de Llobregat o la ciutat de Girona han fet marxa enrere, perquè el seu sistema de recollida no funcionava.

6) El sistema Porta a Porta provocarà que cada matí vegem camionetes recollint les bosses incorrectes, amb la despesa que això suposa.

7) Els servidors públics estem per facilitar la vida a les persones, i en lloc de fer que els arenyencs reciclin i dipositin els residus als contenidors on toqui, amb la llibertat de fer-ho quan puguin, estem obligant-los que guardin els residus dins de casa i els llencin en dies i hores determinades.

Publicat el 5 de desembre de 2025