L'acte central tindrà lloc el dia 8 de març a les 19.30 a la Sala Josep Maria Arnau del Centre Cultural Calisay, on es projectarà Mujer y publicidad en televisión, de l'Instituto de la Mujer i seguidament Fina Sensada, directora d'anuncis, farà una reflexió sobre el tema.
El dissabte 10 de març, a les 6 de la tarda, Mercè Rigual acompanyada al piano per Mireia Ruíz, oferiran un recital de cançons de Carme Karr i Apel·les Mestres a la Sala Josep Ma. Arnau i es farà una lectura de poemes a càrrec de Mercè Sabat. A la mateixa hora es podran contemplar obres d´artistes maresmencs relacionades amb el tema.
El dijous 15 de març, a les 6 de la tardar, serà l´hora dels infants amb la celebració de l´Hora del Conte a la Biblioteca Pare Fidel Fita a càrrec de Maribel Illescas. El grup L'Espina de la Sardina oferirà també un recital de contes Relacions, liposuccions i altres embolics, aquests adreçats als adults a la Sala Josep Ma. Arnau el divendres 16 a les 20.30 h.
Els dos darrers actes d'aquest mes de març dedicats a la imatge de la dona i la publicitat seran la conferència – audiovisual a càrrec de Gemma Paricio Construint mirades des de la publicitat. L'activitat es farà a la Sala Noble del Centre Cultural Calisay, dijous 22 de març a les 7 del vespre. Finalment, dilluns 26 de març a la Biblioteca Pare Fidel Fita, es convica a la tertúlia literària del llibre 39 + 1 de Sílvia Solé. L'acte comptarà amb la presència de l´autora.
Més informació de l'exposició
Text: Associació de Dones per la Igualtat
Un any més, l´Associació de Dones per la Igualtat i el Museu Marès de la Punta, juntament amb el suport de l´Ajuntament, hem preparat conjuntament l´exposició que fem amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de la Dona Treballadora.
Aquest any ens hem decidit pel tema de la publicitat doncs des d´aquest món apassionant també ens volen formar uns suposats models de “dona” i “home”. Aquest és el nostre punt de sortida per començar una anàlisi crítica del món publicitari.
Hi ha molt pocs anuncis en els que el protagonisme, d´una o altre manera, no sigui de les dones, malgrat que quasi sempre des d´una perspectiva masculina i amb un contingut més o menys sexista. És cert, però, que al llarg del temps l´estètica, l´estil i els productes dels que se´n fa publicitat són diferents i han canviat amb els anys, però el tracte que es dona a les dones no ha canviat tant.
Ens hem detingut en els anuncis on la dona es tractada com a objecte de consum, com a element decoratiu, com a incitadora a la compra d´alguna cosa que li donarà al seu destinatari, generalment un home, unes experiències meravelloses, doncs la publicitat actual sembla que ven més experiències que objectes.
La publicitat ens fa veure com a “natural”, com a “lògic”, com “sempre ha estat així” les diferències de gènere, quan en realitat les diferències entre lo masculí i lo femení son construccions socials que no es reprodueixen d´igual manera en totes les societats. L´espai dedicat a “nenes i nens” vol fer reflexionar sobre aquest punt.
Estem en un món on la publicitat no desapareixerà i la publicitat que ens envolta és sobre tot sexista. És per això que comptem amb un decàleg per identificar el sexisme en la publicitat. És una bona eina per identificar aquest tracte i no quedar de braços plegats: l´única publicitat que volem és la que ens considera PERSONES, tant a les DONES com als HOMES.