Ajuntament d'Arenys de Mar

TAULER D'ANUNCIS 2000 - 2008
El termini de presentació de sol·licituds es farà del 18 al 29 de juny
La Regidoria de Benestar i Família informa que el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya ha obert la convocatòria d'ajuts al pagament de lloguer per al 2007. Les sol·licituds cal fer-les arribar als Serveis Socials de base. En el cas de joves menors de 35 anys, cal adreçar-se al Servei d'Informació Juvenil. El termini de presentació de les sol·licituds està obert del 18 al 29 de juny d'11.00 a 14.00 hores.
Nota: reproduïm la informació que la Regidoria de Benestar i Família està difonent aquests dies:

S'ha obert la convocatòria dels Ajuts al pagament del lloguer del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya per l'any 2007 (publicat al DOGC núm. 4893 del dia 29/05/2007. Cliqueu aquí per consultar-lo).

Els impresos i formularis normalitzats de la Generalitat ja els podeu trobar, aquí.

Qui pot demanar-ho?

 Unitats de convivència amb ingressos no superiors a 2'5 vegades a l'IPREM.

Persones soles2 membres3 membres4 membres5 membres o més
20.553,75€/any21.189,43€/any22.100,81€/any23.356,53€/any24.763,55€/any

 Trobar-se en situació de risc d'exclusió social per motius residencials:

Famílies monoparentals, dones que estan en una situació de violència o en surten, persones en risc d'exclusió social, persones immigrades, persones de més de 65 anys, persones afectades per assetjament immobiliari, persones en situació d'atur, persones amb incapacitat superior al 33%, així declarades per l'ICASS, persones amb trastorns mentals, persones que tinguin la condició de retornades d'acord amb la Llei 25/2002, de 25 de novembre, altres en situacions anàlogues que es considerin amb risc d'exclusió a criteri dels operadors de la Xarxa i d'entitats col·laboradores que signin conveni amb el Departament de Medi Ambient i Habitatge amb aquesta finalitat. (DECRET 244/2005, de 8 de novembre)

 Ser joves de fins a de 35 anys d'edat (inclosos).

Documentació a presentar (fulls que us adjuntem amb aquesta carta):

a. Full de Sol·licitud d'Ajuts al lloguer per a persones amb dificultats - Model 2. És obligatori que la persona sol·licitant de l'ajut de lloguer sigui la titular del contracte i qui signi la sol·licitud.
b. Full de Declaracions responsables dels sol·licitants d'ajuts per a pagar el lloguer a arrendataris amb risc d'exclusió social per motius residencials. Aquest full l'ha de signar només la persona titular del contracte.
c. Full d'autorització de les persones sotasignants perquè una Administració pública o entitat col·laboradora pugui recaptar dades tributàries a l´Agència Tributària relatius al nivell de renda (IRPF). Aquest full l'han de signar totes les persones majors de 18 anys que constin al certificat de convivència.
d. Full de Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria de la Generalitat de Catalunya a creditors. Aquest full ha d´anar signat pel titular del contracte i, a més, signat i segellat per l´entitat bancària.

També cal que adjunteu la següent documentació:
e. Original i 2 fotocòpies del DNI, NIE, NIF o Passaport  de totes les persones que formen la unitat de convivència.
f. Original i 2 fotocòpies del contracte de lloguer. En cas d´haver canviat de domicili, cal adjuntar també l´original i 2 fotocòpies del contracte de lloguer antic. En el cas de no ser el titular del contracte de lloguer caldrà acreditar el dret d´ús sobre l´habitatge aportant la sentència judicial.
g. Original i 2 fotocòpies de tots els rebuts de lloguer de l´any 2007 pagats fins a la data de la presentació de la sol·licitud.
h. Certificat de convivència .
i. Totes les persones que conviuen a l´habitatge i que fossin majors de 16 anys l´any 2005 han de demostrar quina era la seva situació econòmica:
 Presentant l'original i 1 fotocòpia de les Declaracions de la Renda del 2005; si algun dels membres no estigués obligat a fer-la, haurà de presentar l´original del Certificat d´Imputacions de l´IRPF del mateix any 2005.
 També s´haurà de certificar si algun dels membres hagués percebut, l´any 2005, alguna d´aquestes prestacions:
 Indemnització per acomiadament no sotmesa a cotització
 Ajuts per maternitat.
 Pensió d´orfenesa.
 Pensió d'incapacitat permanent absoluta.
 Pensió d' Invalidesa total.
 Pensió d'acollida de menors/majors de 65 anys.
 Pensió per fills a càrrec.
 PIRMI.
j. Certificat del reconeixement del grau de disminució emès per l´ICASS, si cal.

El termini de presentació de les sol·licituds i tota la documentació serà del 18 al 29 de juny de 11h. a 14h. a les dependències de Serveis Socials d'Arenys de Mar, c/ Can Nadal s/n (mòduls).

Si necessiten fer alguna consulta, prèviament a la presentació de la sol·licitud, poden concertar visita pels dies 27 i 28 de juny de 2007 a través del telèfon 93.792.22.64.
Per a qualsevol informació addicional també podeu trucar a l´Oficina d´Habitatge del Consell Comarcal del Maresme, telèfon 93.741.16.16 o a la pàgina web: www.ccmaresme.cat.
.

Publicat el 8 de juny de 2007