La nova ruta té l'avantatge que aprofita la subvenció de la Generalitat en aquest àmbit i que, altrament, no existeix en els serveis que presten línies únicament urbanes. La posada en marxa d'aquest servei costarà uns 24.000 euros anuals a l'Ajuntament, xifra que es podria reduir si el nombre d'usuaris supera les previsions que ha efectuat el govern català.
La regidoria de Mobilitat ha estat estudiant des de l'inici del mandat diferents solucions per donar resposta a la mobilitat urbana mitjançant el transport públic a la vila, molt marcada per una orografia canviant i la distància entre els diferents equipaments municipals. Al final d´aquest procés, i després de diferents visites a municipis amb experiència en aquest camp i amb constants converses i treball conjunt amb la Direcció General del Transport Terrestre de la Generalitat de Catalunya, s'ha optat per ampliar l'itinerari el bus que l'empresa Colomer ja duia a terme a la vila.
Aquest és un primer pas en l'esforç per dotar-nos d'un transport públic urbà. La fórmula adoptada permet connectar una àrea important de ponent amb el centre de la vila. En aquest sentit, la regidoria de Mobilitat ja està treballant per cercar una solució pel sector de llevant, on s'hi ubicaran nous equipaments públics en un futur.
Les noves parades
2. Rial del Sepí
3. Sant Elm-Cementiri
4. Can Quintana-Tanatori
5. Fondo de les Creus-Pavelló
6. Can Nadal-Xifré (CAP, Serveis Socials, Jutjats, Policia Local, CEIP Joan Maragall, Maricel, escola bressol, Correus, Parc de Lourdes, Camp de futbol)
7. Fondo de les Creus-Institut
8. Partagàs-Bombers
9. Valldegata-Draper
10. Muvisa
Els horaris
El nou itinerari es farà 15 cops al dia en feiners. El servei començarà a les 7:41h i acabarà a les 21:41h (horari d'inici a Arenys de Munt) amb una freqüència d´una hora. Com ja passa actualment, aquest servei està integrat en el sistema de tarifari de l'ATM (Autoritat del Transport Metropolità).