Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
Resum de mesures econòmiques locals preses per paliar l'efecte de la covid-19 a les empreses, persones autònomes i famílies arenyenques

De les primeres mesures preses, ja en el marc de l'Estat d'alarma per la covid-19 decretat el 14 de març, l'Ajuntament va decidir retirar els padrons i taxes corresponents al pagament del mes d´abril que ja estaven en tramitació com el cas dels serveis de l'Escola bressol i l'Escola de Música. Des de Serveis econòmics també s'ha elaborat una proposta per ajornar els pagaments d'importos municipals (IBI i impost sobre vehicles).

Es va acordar suspendre el pagament de les escoles bressols municipals i l'escola de música. Ja s'ha donat l'ordre a l'ORGT perquè no es fes el càrrec a les famílies. Quan finalitzi la situació d'alarma, es recalcularan prorratejant els dies efectius de la prestació del servei i es tramitaran de nou.

També s'ha acordat modificar el calendari fiscal establint els següents terminis per l'Impost sobre vehicles de tracció mecànica i l'Impost sobre Bens Immobles:

  • Impost sobre vehicles de tracció mecànica:
    • Data inici voluntària: 1/09/2020
    • Data fi voluntària: 2/11/2020
    • Data càrrega dom. bancària: 2/11/2020
  • 1ª fracció de l'Impost sobre Bens Immobles Urbans
    • Data inici voluntària : 2/6/2020
    • Data càrrega dom. bancària: 2/06/2020

Acceleració pagament proveïdors

Els Serveis econòmics municipals segueixen operatius per no aturar la tramitació administrativa i garantir el pagament de contractes i factures en els seu temps.

Mesures de protecció dels llocs de treball d’empreses contractades

Compensació i manteniment dels contractes per protegir al personal treballador d’empreses contractades per l’Ajuntament.

Bossa ajudes socials fins on calgui

Es posa la màxima disponibilitat de les partides que hi ha disponibles per poder fer front a les demandes que es puguin rebre des de Serveis socials. 

Taxes d'ocupació de terrasses, de recollida de residus comercials i el mercat dels dissabtes.

Quan finalitzi la situació d'alarma, es recalcularà i s'abonaran les taxes relacionades amb terrasses a la via pública i el mercat setmanal dels dissabtes (tant pel que fa a l'ocupació de via pública com en la recollida de residus) d'acord els dies efectius que hagi durant la suspensió. També confirmem que es farà el descompte corresponent a les taxes de recollida de residus de comerços i indústies.

Una reducció del 50% del cànon de l'aigua per als mesos d'abril i maig

En el període comprès entre l’1 d’abril i el 31 de maig de 2020, com a conseqüència de la declaració de l’estat d’alarma, s'aplicarà una reducció en el tipus de gravamen del cànon de l’aigua corresponent als següents usos de l’aigua:

  • S’amplia el cànon social a tots els trams de la factura
  • Reducció universal del 50% del cànon de l’aigua per als usuaris domèstics.
  • Reducció del 50% del cànon de l’aigua per als usuaris industrials i activitats econòmiques

Ajuts al lloguer a les persones majors de 65 anys i a les dones víctimes de violència de gènere

Atesa la situació d’excepcionalitat el Govern de la Generalitat ha decidit avançar el pagament dels ajuts al lloguer als col·lectius especialment vulnerables, com són la gent gran i les dones que han patit violència masclista. Això suposa que podran presentar la documentació justificativa de l'esmentat ajut amb posterioritat al seu abonament. Els beneficiaris dels ajuts seran, d’una banda, les persones que van obtenir ajuts l’any 2019 i també els que van quedar exclosos. La mesura s’estén a les dones que han patit violència masclista que ja van ser beneficiàries dels ajuts en la convocatòria de 2019. L’avançament del pagament es farà efectiu a finals del mes d’abril, moment en què s'abonaran els mesos meritats, que seran com a mínim, els mesos de gener, febrer i març.

Tots la tramitació i els terminis administratius d'expedients han quedat suspesos

S’han interromput tots els terminis oberts de tramitació de procediments municipals que ja es reprendran quan se superi la situació d'alarma. Se segueixen poden fer tràmits telemàtics a través del web municipal www.arenysdemar.cat. L’Oficina d’Atenció al Ciutadà, a la Plaça de la Vila,  és físicament tancada i l’atenció es fa telefònicament al telèfon 937959900, de 8.30 h a 14.00 h, i per correu electrònic a: oac@arenysdemar.cat. Només en casos molt urgents es programarà la visita amb cita prèvia.Tot els equipaments i departaments resten tancats al públic, excepte Policia local i Serveis socials que només atendran presencialment en casos urgents i inajornables.

Ajudes, mesures i recomanacions per a empreses i persones treballadores

Des de la Regidoria de Promoció Econòmica en col.laboració amb la Fundació Universitària Martí l'Humà, s'ha habilitat un formulari perquè els autònoms i comerços d'Arenys de Mar facin les seves consultes o dubtes i així acompanyar-los en aquest procés. Cal fer la seva consulta des d'aquí.  

El Departament d’Empresa ha creat un servei d’atenció digital a les empreses, autònoms i professionals per informar de les mesures adoptades en matèria econòmica pel Govern de la Generalitat de Catalunya i pel Govern de l’Estat per fer front a la situació excepcional d’estat d’alarma provocada pel coronavirus SARS-COV-2. I en el marc de la Finestreta Única Empresarial, el Departament d’Empresa i Coneixement posa a disposició d’aquests col·lectius un servei d’atenció personalitzada a través de diversos canals: podeu accedir-hi des d'aquí.

Publicat el 29 de març de 2020
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^