Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
Convocatòria per subvencionar l'adquisició d'ordinadors per estudiants arenyencs

Resum dels principals aspectes de la convocatòria d'ajuts per la compra d'ordinadors per infants i/o adolescents fins a 20 anys, empadronats a Arenys de Mar i matriculats en ensenyaments d'educació primària, secundària, cicles formatius, PFI i batxillerat. 

Termini presentació sol·licituds:

 Del 04  al  24 de març 2021 (ambdós inclosos)

Quantia de l’Ajut:

En cap cas la subvenció serà superior a 300 € per ordinador i família, excepció feta de les famílies amb més de dos fills que reuneixin els requisits establerts, que en aquest cas podria ser de 600 €. 

On presentar la sol·licitud:

D’acord amb el que es preveu a l’article 16.4,b) de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en les oficines de Correu a través del que s’anomena com a “correu administratiu” o  telemàticament  al registre de l’Ajuntament d’Arenys de Mar. www.arenysdemar.cat  

Es pot presentar telemàticament o presencialment a l'OAC, demanant cita prèvia telefònica o telemàtica (de 08:30 a 14:00 hores o a Serveis Socials de 09:00 a 14:00 hores).  

Qui pot demanar la subvenció: 

Persones majors de 18 anys que compleixin:

  1. Estar empadronats a Arenys de Mar, independentment que el centre educatiu al qual assisteixin sigui en un altre municipi. (es consultarà d’ofici)
  2. Cursar o estar matriculats als cicles d’educació primària, secundària, cicles formatius, PFI i batxillerat en el curs 2020-2021.
  3. Els ingressos de la unitat familiar no han de superar a l’exercici fiscal de 2019 una renda superior als llindars que s’estableixen a l'apartat 5è d’aquestes bases (Valoració de les sol·licituds).
  4. Extraordinàriament i en el cas d’una situació d’atur sobrevinguda, després d’una situació laboral ininterrompuda d’un període de 2 anys, dins el període de càlcul de la renda, o durant el curs, es podrà prendre com a import per a comptabilitzar els ingressos de la unitat familiar la renda que de l’atur se’n derivi.
  5. No disposar de més d’un bé immoble
  6. No disposar d’un vehicle nou adquirit en el darrer any (excepte que sigui instrument de treball o se’n justifiqui la necessitat).
  7. No disposar més d’un vehicle (excepte que sigui instrument de treball o se’n justifiqui la necessitat).

Els beneficiaris de la subvenció han d’acreditar el compliment de les obligacions tributàries davant l’Estat i la Generalitat de Catalunya i les obligacions davant la Seguretat Social o bé disposar de la corresponent resolució de pròrroga, ajornament, moratòria o qualsevol altra condició especial dels seus deutes amb l’Estat, la Generalitat de Catalunya i la Seguretat Social. 

Així mateix, ha d’estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries davant l’Ajuntament d’Arenys de Mar.

La concurrència d’aquests requisits s’acreditarà en el moment de presentar la sol·licitud, mitjançant la presentació dels documents que s’indiquin en l’apartat següent.

Quins documents cal aportar:

  1. Sol·licitud d’ajuda, segons model normalitzat, degudament complimentat (Descarregar)
  2. Acreditació de la composició de la unitat de convivència familiar. (d’ofici)
  3. Declaració Responsable de complir amb els requisits  (Descarregar)
  4. Full dades bancàries (Descarregar)

Documentació econòmica:

  1. Declaració presentada de l’IRPF de l’any anterior al de l’aprovació de la convocatòria. En cas de no estar obligat a fer-la per no tenir-ne l’obligació, s’ha d’aportar el certificat negatiu emès per l’Agència Tributària o autorització per a consultar telemàticament amb l’Agencia tributària.
  2. En defecte de l’apartat anterior, els fulls de salari dels últims sis mesos o certificat equivalent i el contracte de treball (treballadors/res fixos o temporals).
  3. Certificat del Servei d’Ocupació de Catalunya acreditatiu dels períodes d’inscripció i de recepció de prestacions i/o subsidis per atur i la quantia que perceben (persones en situació d’atur).
  4. Certificat de la prestació de jubilació o invalidesa (persones pensionistes).
  5. Certificat de la prestació d’incapacitat laboral transitòria (ILT) en cas de pagament directe per part de l’Institut Nacional de Seguretat Social (persones en situació d’IT).

Si us trobeu amb alguna d’aquestes situacions:

  1.  En cas de separació o divorci, document notarial, justificants d’interposició de la demanda, sentència judicial, conveni regulador o altres documents que demostrin aquesta situació i on consti pensió alimentaria i custodia de fills.
  2. Fotocòpia del títol de família nombrosa o de família monoparental, en el cas que correspongui.
  3. En cas de disminució o discapacitat física, psíquica o sensorial d’algun membre de la unitat familiar, certificats que acreditin aquestes circumstàncies i el seu grau.

Documentació justificativa: 

  • La factura pagada de la compra s’adjuntarà a la sol·licitud.
  • En el cas de que el sol·licitant acrediti no disposar de recursos necessaris per efectuar la compra dels ordinadors amb anterioritat a la concessió de la subvenció, caldrà presentar el pressupost juntament a  la sol·licitud.  

L'Ajuntament d’Arenys de Mar es reserva el dret de sol·licitar els originals de la documentació aportada per a la seva verificació en qualsevol moment del procediment; així com el dret de requerir la documentació descrita en aquest article si no ha estat presentada en el temps i forma indicats.

Llindars econòmics: (consultar aquí Pàg.5

Publicat el 4 de març de 2021
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^