Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Música a la Gruta>El Festival de Música a la Gruta arriba a la 16ena edició
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
El Festival de Música a la Gruta arriba a la 16ena edició
Els amants de la música clàssica, amb totes les seves variants, tenen una cita els dissabtes del mes d´agost a les 22h a la Gruta de Lurdes

cartell grutaLes actuacions arrenquen el 5 d’agost i s’allargaran fins al 26 del mateix mes. Com és habitual, el festival compta amb artistes de fora com de la nostra vila. El certamen està organitzat per la Regidoria de Cultura i  l’Escola de Música. 

Javier Olondo Quartet (5 d’agost): fusiona la música clàssica, el jazz i la música tradicional i folklòrica amb especial èmfasi en la música cubana i la música llatinoamericana.

Névoa i Vicenç Solsona (12 d’agost) : un homenatge a la diva del fado i escriptora Amália Rodrigues. Névoa amb el guitarrista Vicenç Solsona, interpretaran un repertori de fados i cançons per apropar-nos a una Amália més íntima.

Emsemble Pyrene (19 d’agost) : Un homenatge a aquelles dones que no van poder deixar volar la seva gran vàlua musical tot recordant un dels grans atractius de la Venècia del XVIII, com era poder assistir algun dels concerts que es feien en els Ospedale. Noies tocant i cantant rere reixes, dirigides i educades en la música pels millors noms del moment. 

Magdalena Campasol (26 d’agost) : mezzosoprano de gran trajectòria en el món del Recital i de Concert.. Reconeguda per crear espectacles i concerts amb una visió contemporània i que dóna llum amb la Formació de cambra Anima Libera classical crossover, nascuda de l'amistat, afinitats musicals i professionalitat dels seus components. 

La història del Festival engega l´any 2008, quan després d´uns quants anys de concerts esporàdics amb col·laboració de la Fundació Caixa de Barcelona, la regidoria de Cultura es planteja començar a presentar propostes musicals d´una forma estable a la gruta de Lurdes.

Els concerts dels primers anys tenen tots ells un component que lliga els concerts amb la nostra població, bé sigui perquè la formació és local o que hi participa algun músic arenyenc o relacionat amb l´Escola Municipal de Música.

Els primers anys la programació i direcció del Festival va a càrrec de la Comissió de Festes, però a partir de la 5a edició l'Associació Escola de Música d'Arenys de Mar n'és l'encarregada.

Les entrades pel festival es poden comprar al web del Teatre Principal o en aquest enllaç

 

Publicat l'1 d'agost de 2023
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^