Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
L'Oficina d'Atenció al Consumidor torna a estar operativa

Oriol Contreras, advocat de l'Oficina a la nostra vila, informa sobre la reobertura de l'OMIC després de les vacances d'estiu. 

L’OMIC TORNA A ESTAR OPERATIVA 

Després d’un merescut descans, la Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) torna a ple rendiment. 

L’OMIC torna amb energia renovada i, un any més, amb vocació d’atendre les consultes i reclamacions de les persones consumidores.

L’estiu ens ha deixat situacions no desitjades en els aeroports, ports, hotels o apartaments. Però també amb facturacions incorrectes de les companyies elèctriques, de gas o d’aigua. I tanmateix, amb incompliments o “confusions” contractuals de les empreses de telefonia. És a dir, que vam acabar les vacances amb els mateixos problemes amb els que les vam començar.

A les reclamacions habituals cal afegir el tancament per concurs de creditors de més d’una cadena d’establiments d’estètica. Ha deixat clients a mig tractament o bé amb deutes amb les entitats financeres que han facilitat el pagament del servei.

No ens oblidem de les entitats bancàries. Excepte una d’aquestes, cap entitat està acceptant el que els tribunals han reconegut. Des del Tribunal de Justícia de la Unió Europa fins al Tribunal Suprem han reconegut el dret dels consumidors que van signar una hipoteca abans de l’any 2019 a reclamar la devolució de les despeses de constitució de la hipoteca. Factura del Notari, Registre de la Propietat, gestoria i taxació. Els tribunals són clars i transparents. Llavors, com és que les entitats es resisteixen a abonar aquestes despeses? Doncs estan obligant als consumidors a col·lapsar novament -ja ho van fer amb les clàusules terra- els tribunals de justícia de la jurisdicció civil.

Aconseguirem que les grans empreses siguin més transparents amb els contractes, publicitat i/o resolució de les reclamacions? El sistema judicial s’adaptarà a les necessitats de les persones consumidores i usuàries? Es fomentarà l’arbitratge i mediació com a sistema alternatiu, ràpid, eficaç i gratuït de resolució de conflictes en l'àmbit del consum?

El més calent és a l’aigüera i l'OMIC estarà preparada per a tot i per a tothom que ho necessiti.

L'Oficina d'Atenció al Consumidor atén cada divendres, de 10 a 13 h, les persones que ho sol·liciten per aclarir els dubtes o estudiar el seu cas.

Cal demanar cita prèvia al telèfon 93 792 26 01. 

Publicat el 23 de setembre de 2024
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^