Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
L'Oficina d'Informació al Consumidor informa: inspecció tècnica de les instal·lacions de gas

Oriol Contreras, advocat de l'Oficina a la nostra vila, informa sobre les inspeccions tècniques de gas. 

INSPECCIÓ TÈCNICA INSTAL·LACIONS DE GAS

Des de l’Agència Catalana del Consum ens recorden que si fem ús del subministrament de gas natural a casa, tenim l’obligació de passar una inspecció tècnica de les instal·lacions cada 5 anys. No fer-la pot suposar el tall del subministrament de gas per motius de seguretat.

L’empresa distribuïdora ens ha d’avisar 3 mesos abans de fer la inspecció i donar-nos un termini de 45 dies per tal que decidim si volem que la faci la mateixa distribuïdora o bé preferim escollir una altra empresa habilitada per fer-ho. Si la distribuïdora no rep cap resposta, ens enviarà una nova notificació amb una antelació mínima de 5 dies a la visita d’inspecció. L’empresa també deixa cartells informatius a les comunitats de propietaris on s’hi indica els pisos que han de passar la inspecció periòdica obligatòria i la data. Recordeu que si la data proposada per l’empresa distribuïdora no us va bé, hi heu de contactar per acordar una visita segons la teva disponibilitat, per evitar la possible suspensió del subministrament.

Si un cop fetes les comunicacions anteriors l’empresa distribuïdora no obté resposta, visitarà el vostre domicili per dur a terme la inspecció. Si no pot fer-la, us deixarà una notificació amb una nova proposta de data. En el cas que en aquesta nova visita tampoc no es pugui fer la inspecció, la distribuïdora informarà al Servei de Seguretat de les Instal·lacions de la Generalitat de Catalunya per tal de suspendre el subministrament per motius de seguretat, fins que no es passi la inspecció. 

Pel que fa a la inspecció de les instal·lacions domèstiques de gas butà, sapigueu que: És obligatori fer-la cada 5 anys. Com a titulars heu de sol·licitar a una empresa instal·ladora la revisió reglamentària. Desconfieu de les visites inesperades d'empreses que venen al vostre domicili per realitzar la revisió, si no heu sol·licitat el seu servei expressament. No teniu obligació de tenir un contracte de manteniment. Si us n’ofereixen un, mireu-ne abans les condicions. Els preus són lliures, compareu ofertes. Pacteu amb l’empresa el mitjà de pagament que us convingui. Si heu passat la revisió, l’empresa enganxarà un adhesiu que n'acrediti la data i serveixi de recordatori per a la propera, i també lliurarà un certificat de revisió al propietari, guardeu-lo! El tub flexible només s'ha de canviar quan caduca i el regulador quan s'ha fet malbé (ja que no té caducitat). Les estufes de butà o les cuines mòbils connectades a una sola bombona no necessiten passar la revisió periòdica, però sou responsables del bon estat i del correcte funcionament de la instal·lació. 

L'Oficina d'Atenció al Consumidor atén cada divendres, de 10 a 13 h, les persones que ho sol·liciten per aclarir els dubtes o estudiar el seu cas.
Cal demanar cita prèvia al telèfon 93 792 26 01. 

 

Publicat el 28 d'abril de 2025
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^