Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
TAULER D'ANUNCIS 2000 - 2008
Aprobada la moció de gratuïtat de l'A-19

Moció relativa a la sol·licitud de gratuïtat de l'Autopista A-19 i al trasllat de la N-II, que presenta el Grup de Govern al Ple Municipal.


AL PLE MUNICIPAL

De sempre, la reivindicació que l'Autopista A-19 sigui lliure de peatge al llarg del seu recorregut ha estat present en els municipis del Maresme així com en la seva ciutadania.

El Pla General d'Ordenació avui vigent i executiu des de l'any 1984 va ésser informat favorablement per les diferents administracions a qui vincula. Aquest document ja preveia el traçat d'una autovia pública i el traçat paral·lel d'una ronda perimetral d'àmbit local.

De tots és conegut que aquesta previsió es va substituir per una Autopista de peatge i amb un major àmbit d'actuació i implementació sobre el territori, sobretot per la inclusió de les àrees destinades als diferents peatges.

L'aplicació de peatges tous a la resta d'autopistes metropolitanes o la supressió parcial d'alguns d'ells posa novament en evidència la situació de la A-19 al seu pas pel Maresme, la inversió de la qual es pot considerar segurament amortitzada i representa, alhora, un greuge comparatiu pels ciutadans del Maresme.

Altrament, la condició de pagament que té l'Autopista fa que bona part del trànsit continuï emprant la vella N-II. Aquesta via, que discorre pel casc urbà amb una alta densitat de trànsit, és cada cop més insostenible pels nostres municipis atès que constitueix una veritable barrera urbanística en relació a la costa a més de suposar un gran perill d’accidents i contaminació acústica, atmosfèrica i ambiental

En conseqüència, es proposa que el Ple Municipal de l'Ajuntament d'Arenys de Mar adopti els següents,


ACORDS:


PRIMER.- Instar al Govern de la Generalitat i al Govern de l'Estat Espanyol per a què en el marc de les seves respectives competències:

1r. Procedeixin a la supressió dels peatges existents a la A-19.

2n.Transformin aquesta infrastructura en la veritable variant de la N-II gratuïta.

3r.Traspassin als municipis l'actual N-II perquè aquesta via esdevingui el veritable passeig urbà de connexió entre les diferents viles de la comarca.

4t.Garanteixin que qualsevol allargament de l'A-19 es farà atenent les peticions dels municipis afectats, posant l'èmfasi en la salvaguarda dels valors paisatgístics i ecològics de la comarca

SEGON.- Donar compte i demanar el suport a aquesta moció al Consell Comarcal i a la resta de municipis de la Comarca.

TERCER.- Traslladar el contingut d'aquesta moció al Conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, així com al Ministre de Foment del Govern Espanyol i a la Demarcació de Carreteres de l'Estat a Catalunya i a tots els grups parlamentaris del Parlament de Catalunya i de les Corts Espanyoles.


Arenys de Mar, juny de 2000.

Publicat el 3 de juliol de 2000
Imprimir
^