Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
EQUIPAMENTS I SERVEIS
Oficina de la Defensora de la ciutadania d'Arenys de Mar
  • Defensora ciutadania

    El reglament de la Defensora de la ciutadania

    Reglament de la Defensora de la ciutadania

  • Serveis que ofereixen

    Casos en què pot intervenir

    La Defensora de la ciutadania actua a sol·licitud de qualsevol persona física o jurídica que demostri tenir un interès legítim per l'objecte de la queixa que faci, en assumptes en què l'actuació de l'Administració municipal hagi pogut produir una vulneració dels drets de les persones, com per exemple els retards, els errors o arbitrarietats, la inexecució de les resolucions, quan s'hagi produït un tracte indegut als ciutadans o una motivació insuficient de les resolucions i, en general, les actuacions que impedeixin l'exercici legítim dels drets constitucionals.

    En canvi no pot admetre les queixes anònimes o que denotin mala fe, les queixes mancades de fonament, les que puguin comportar perjudicis al dret legítim de terceres persones o les queixes sobre qüestions privades. També cal tenir en compte que les queixes o reclamacions l'objecte de les quals estigui pendent d'alguna resolució judicial tampoc poden ser admeses pel defensor, ni les d'aquelles persones amb dependència funcionarial, laboral o contractual de l'Administració municipal en qüestions relatives a l'àmbit d'aquestes relacions.

    Tothom pot presentar queixes al Síndic, totes les consultes i actuacions són gratuïtes i no és necessària l'assistència de cap advocat o procurador.

    Com es formulen les queixes?

    Les queixes s'han de formular per escrit, acompanyades amb documents que puguin servir per aclarir el cas. L'escrit ha de contenir el nom complet i l'adreça i, si pot ser, el telèfon i el correu electrònic de la persona que el formula. També ha de contenir els fets i les circumstàncies que són objecte de la queixa. Cal que vagi acompanyat amb els altres documents que puguin servir per aclarir el cas.

    Les queixes adreçades a la Defensora de la ciutadania contra l'Administració municipal han d'haver estat prèviament plantejades a l'Ajuntament, al servei adequat.

    On s'han de presentar?

    Cal que les queixes es presentin directament a l'Oficina de la Defensora, situada al Centre Cultural Calisay, a la riera del Pare Fita núm. 31, al segon pis, despatx 2.
    L'oficina és oberta cada dimecres de 10 a 14 h. i de 17 a 19 h., i els divendres de 10 a 13 h. (Agost tancat). Es pot concertar hora de visita trucant al telèfon del defensor, el 93.795.99.21 o bé enviant un correu electrònic a defensora@arenysdemar.cat.

    Com actua la Defensora?

    Les resolucions de la  defensora adopten la forma de recomanació, recordatori i suggeriment, i pot proposar fórmules de conciliació entre les parts afectades. Les seves resolucions no poden modificar, ni anul·lar actes administratius, ni poden ser objecte de recurs de cap mena.

    L'Administració municipal i, en general, tots els organismes i empreses dependents de l'Ajuntament, han d'auxiliar, amb caràcter preferent i urgent, la Defensora de la ciutadania en les seves tasques.

    Anualment, la Defensor de la ciutadania ha de presentar al ple de l'Ajuntament l'informe de les seves actuacions durant l'any anterior.

  • Enllaços per a més informació

    La Defensora de la ciutadania té un perfil a Facebook:

    https://www.facebook.com/defensora.arenysdemar.cat

  • Centre Cultural Calisay. Riera del Pare Fita núm. 31, 2n pis. Arenys de Mar
  • 937 95 99 21
  • Dimecres de 10h - 14h i de 17h - 19h / Divendres de 10h - 13h
  • Teresa Verdura
  • defensora@arenysdemar.cat
 
Imprimir
^