Ajuntament d'Arenys de Mar
Riera del Bisbe Pol, 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00
L’Ajuntament d’Arenys de Mar, continuant amb la seva dinàmica de promoció de programes esportius envers la salut, organitza aquest programa pel tractament de la fibromiàlgia des de l’activitat física.
L’activitat està adreçada a persones afectades de fibromiàlgia, i les sessions consisteixen en què a partir de la psicomotricitat i l’activitat física, s’intenta mantenir i/o millorar la mobilitat del cos d’una forma suau mitjançant exercicis d’equilibri, de coordinació i de control postural.
Els objectius de l’activitat són:
• Manteniment i millora de la mobilitat articular per conservar el nivell d’autonomia
• Prevenir deformitats i mals hàbits posturals
• Fomentar la relació amb altres persones
• Millorar l’estat físic i cognitiu
Les sessions tindran 1 hora de durada, i s’organitzen en 3 parts diferenciades:
1. Estiraments i mobilització analítica: estiraments per tal d’escalfar la musculatura i activitats individuals i grupals encaminades a treballar de forma aïllada les articulacions
2. Mobilització global: activitats individuals i grupals encaminades a treballar les articulacions més complexes d’una forma suau i harmònica amb ajudes de diferents materials
3. Relaxació
Amb aquestes sessions es potencia el nivell d’autonomia, es preveuen deformitats i mals hàbits posturals i es millora l’estat físic i cognitiu en general de les persones que pateixen aquesta malaltia.
Les sessions es realitzen els dimarts en la Sala d’Actes de la Biblioteca Municipal.
Ajuntament d'Arenys de Mar
Riera del Bisbe Pol, 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00