Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
La Diputació lliura l'informe de la campanya informativa en matèria de consum pels establiments de restauració de la vila
El Servei de suport a les polítiques de consum de la Diputació va entregar el passat divendres l'informe sol·licitat des de la Regidoria de Consum, relatiu a la campanya informativa en matèria de consum pels establiments de restauració de la vila.

Aquesta campanya pretenía informar als titulars i responsables dels establiments sobre les eines i mecanismes que la normativa posa a la seva disposició, amb la finalitat de que puguin garantir, d'una banda, el dret a la informació i, de l'altra, l'exercici dels drets de les persones consumidores i usuàries dels establiments.

En total s'han inspeccionat 60 establiments i després de facilitar-los la informació, s'han pogut extreure diverses dades representatives de l'estat actual d'aquest sector en matèria de consum, com per exemple que:
- El 72 % dels establiments no exhibeix el seu horari comercial.
- Un 50 % dels establiments no tenen exposats els preus.
- Un 93 % dels establiments lliuren tiquet o factura al consumidor.
- Un 80 % dels establiments disposen de la senyalització, cartells d´informació o oferta de serveis almenys en català.
- Un 45 % dels establiments están adaptats per permetre l´accés a persones amb problemes de mobilitat.
- Més de la meitat dels establiments inspeccionats (40) accepten targeta de crèdit com a sistema de pagament, malgrat un 18% d'aquests establiments no ho anuncien.


L'OMIC, camí de registrar un nou rècord de consultes
omicTambé relacionat amb la Regidoria de Consum, el servei de l'Oficina Municipal d'Infomació al Consumidor (OMIC) que ofereix aquest Ajuntament, va atendre durant el 2010 un total de 210 consultes, xifra que al 2011 es va augmentar fins a les 249 consultes. Tot apunta que enguany la xifra tornarà a augmentar ja que de gener a octubre del 2012 s'han fet ja 238 consultes, la majoria d'elles sobre telefonia i comerç en establiments i subministraments de la llar. Pel que fa a les estadístiques per mesos, al març, juny i setembre ha estat quan més consultes s'han realitzat al servei de l'OMIC.

Publicat el 3 de desembre de 2012
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^