Ajuntament d'Arenys de Mar
Riera del Bisbe Pol, 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00
Durant aquest estiu de 2013, l'increment de visitants a la vila d'Arenys de Mar s'ha fet notar amb escreix. En xifres globals, hi ha hagut un increment del 9% de visitants durant els mesos d'estiu, si ho comparem amb l'any anterior, amb un total de 1.673 visitants que han arribat aquest estiu de 2013, en front dels 1.536 visitants de l'any passat.
Tot i que si ho mirem per mesos, el juny i juliol augmenten amb percentatges molt notables (53,4% i 21,2% respectivament), la segona meitat d'agost ha estat més fluixa i ha fet que les visites hagin caigut un 13 % en comparació amb el mateix període de l'any passat.
Durant aquest estiu, però, el que més s'ha notat a Arenys de Mar ha estat l'arribada de turisme estranger. Quasi un 20% dels visitants a l'Oficina de Turisme han estat francesos, seguit d'alemanys, anglesos i holandesos. Altres turistes europeus procedien d'Itàlia, Bèlgica, Finlàndia, Suïssa, etc. També en destaca la presència de segments més llunyans, com russos, americans o xinesos. No obstant, el turisme de proximitat, catalans i espanyols, han seguit essent el principal segment receptor de la vila, representant el 60% de les visites d'aquest estiu.
El perfil del turista ha estat majoritàriament parelles o famílies d'edat adulta (entre 36 i 65 anys), que han vingut a passar les vacances a Arenys de Mar (un 85%). Cal destacar que l'increment de la presència de famílies durant l'estiu, en comparació a la resta del 2013, ha estat notable. També cal remarcar que la gran cooperació entre les diferents regidories de l'Ajuntament, juntament amb associacions i empreses privades de la vila, han fet possible la gran arribada de visitants aquest estiu, doncs més d'un 12% de les visites totals han vingut motivades per esdeveniments i activitats organitzades per l'Ajuntament i entitats d'Arenys de Mar.
Una de les preocupacions de l'Ajuntament és que durant els mesos d'estiu, el turisme de sol i platja s'apoderi del municipi, com passa a d'altres municipis costaners del voltant. Això, però, no ha succeIt a Arenys de Mar, doncs el turisme cultural ha liderat les visites que a la vila, amb quasi un 47% del total d'aquestes, essent una opció perfecta que es complementa amb el turisme gastronòmic (un 8% dels visitants venen a la vila exclusivament per aquest motiu). També destaca la presència de visitants que han vingut a Arenys per a fer turisme actiu i de natura, o de shopping (comerços, fires, mercats). Finalment, i reforçant l'anterior dada del turisme cultural, els recursos que més han volgut veure els visitants han estat, la ruta literària de Salvador Espriu: Un passeig per Sinera, el cementiri d'Arenys i els museus. Altres recursos molt sol·licitats durant aquest estiu han estat el Port, el retaule barroc o els edificis que conformen la ruta dels indians, com el Xifré.
Ajuntament d'Arenys de Mar
Riera del Bisbe Pol, 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00