Ajuntament d'Arenys de Mar
Riera del Bisbe Pol, 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00
Que el col·lectiu de joves se sensibilitzi amb la defensa de la igualtat de gènere. Aquest és l'objectiu prioritari d'enguany per a la commemoració del 25-N, Dia Internacional contra la Violència vers les Dones, a Arenys de Mar. El motiu és que, de resultes de l’informe elaborat per la Comissió de Seguiment del Protocol de Violència (fruit d'una de les línies de treball del PAMIG de l'Ajuntament d'Arenys de Mar), entre altres conclusions es posava de manifest que s’havia detectat la creixent feblesa del concepte de relacions igualitàries en les franges d'edat més joves, en el marc de les primeres relacions.
És per això que aquest any s'ha volgut incidir en la població jove, especialment entre els nois i noies que estan cursant 4ª d’ESO en els centres educatius del municipi, mitjançant la complicitat i la implicació dels professionals que hi treballen donant a conèixer la importància de la problemàtica de la violència de gènere i la necessitat d'eradicar-la, fent sorgir des de les emocions, les noves masculinitats, l'augment de l'autoestima, les relacions primeres i el valor de la Igualtat, dels drets i deures.
Per tal d'aconseguir-ho s'ha escollit la música com a fil conductor de diverses iniciatives, la més destacada de les quals serà la creació artística Ningú com tu. Es tracta d'un videoclip per la cançó on els protagonistes principals de les imatges són els mateixos joves i que comptarà amb la participació dels components del grup LEDS, autors de la cançó.
D'altra banda, també es fomentarà la igualtat de gènere a la resta d'alumnat de la vila mitjançant accions com tallers, un certamen de dibuix coeducatiu que s'instal·larà a la Sala de les Bótes del C.C. Calisay, o una exposició de graffitis a la façana del Calisay realitzada per l'alumnat de 6è de primària de les tres escoles de la vila.
Tot aquest treball, coordinat des de les regidories d’Igualtat, Educació i Joventut, amb tots els centres educatius de la nostra vila, culminarà el 23 de novembre amb la Festa Jove al C.C. Calisay, presentada per Gino Diamantini i en la qual es podrà gaudir dels concerts dels grups LEDS i Filippo Landini, i de la presentació del videoclip de Ningú com tu, cançó que dóna títol al projecte i que han realitzat els propis alumnes de 4rt d’ESO de l’Institut amb la col·laboració de Ràdio Arenys. A més, també hi ha previstes algunes sorpreses, com la presència d’alguns actors i actrius catalans coneguts, entre d'altres. Us hi esperem!
Ajuntament d'Arenys de Mar
Riera del Bisbe Pol, 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00