Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
TAULER D'ANUNCIS 2000 - 2008
Moció sobre l'empadronament d'estrangers

El Ple de divendres, va aprobar amb els vots faborables del grup de govern (PSC-CpC, IC-V, i ERC), aquesta moció.


Proposta de Moció a adoptar per part de tots els grups municipals que presenten els Grups Municipals IC-V, ERC i PSC, a consideració de l'Ajuntament en Ple, sobre L'EMPADRONAMENT D'ESTRANGERS.

Atès les declaracions del Secretari d'Estat, Delegat del Govern per a l'Estrangeria i la Immigració, Sr. Fernández Miranda, demanant als ajuntaments que no empadronin els immigrants que no disposin del permís de residència "com una de les claus per lluitar contra la immigració il·legal".

Atès que aquestes recomanacions constitueixen una crida a la vulneració de l'article 15 de la Llei de Bases de Règim Local que diu "tot espanyol o estranger que visqui en territori espanyol haurà de ser empadronat al municipi al que resideix habitualment"; i que així mateix aquesta vulneració es fa extensiva a l'article 54 del Reglament estatal de Població i Demarcació, que diu textualment "Toda persona que viva en España está obligada a inscribirse en el Padrón del Municipio que resida habitualmente", així com també la resolució del Ministeri de Presidència, de 21 de juliol de 1997, d'instruccions tècniques als ajuntaments sobre actualització del padró d'habitants.

Atès que al nostre municipi hi resideix un considerable nombre de persones immigrades, que han estat ateses normalment en les oficines d'atenció ciutadana en l'exercici d'un dret recollit i regulat per llei.

Atès que no empadronar part dels veïns residents als municipis suposaria negar la realitat.

Atès que els ajuntaments necessitem conèixer amb la major exactitud possible quina és la realitat social i demogràfica de la població a la que s'ha d'atendre.

Atès que continuar amb suggeriments i declaracions com les del Secretari d'Estat dificulten els processos d'inserció i afavoreixen les actituds xenòfobes i intolerants entre els nostres ciutadans i dificulten els esforços fets des d'aquest Ajuntament per afavorir la convivència i la integració.

Atès que amb data 23 de gener de 2001 ha entrat en vigor la nova Llei d'Estrangeria (text consolidat de reforma de la Llei Orgànica 4/2000), que deixa desemparades a les persones immigrades que no han pogut regularitzar la seva situació, i per tant, queden privades de drets humans bàsics com el de reunió, d'associació, de sindicació o de vaga, d'assistència sanitària o  d'educació, entre altres.

Els grups municipals IC-V, ERC i PSC proposen l'adopció dels següents acords:

1.Desaprovar les recomanacions de no empadronar els immigrants en situació irregular rebutjant les declaracions del Delegat del Govern per a l'Estrangeria i la Immigració, Sr. Fernández Miranda.

2. Que l'Ajuntament d'Arenys de Mar no alterarà l'empadronament de persones immigrades, encara que no acreditin el permís de residència, entre d'altres coses, perquè això seria contrari a la legislació vigent i al deure d'atendre tots els éssers humans.

3. Que l'Ajuntament d'Arenys de Mar continuarà en el treball d'empadronament tal com defineix la Llei de Bases de Règim Local, especialment l'article 15 i següents, i continuarà potenciant programes que afavoreixin la inserció social de les persones immigrades.

Arenys de Mar, a 2 de març de 2001

Publicat el 2 de març de 2001
Imprimir
^