Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
Aclariment de SOREA respecte la repercusió de les bonificacions i cobrament del rebut d'aigua arran de la Covid-19

aixeta soreaLa suspensió de l'Estat d'alarma i  la normalització del cobrament de serveis, com el cas de de l'aigua potable, ha creat alguns problemes en els valors dels rebuts que ha girat la companyia SOREA, responsable del servei d'aigua potable.

L'Ajuntament i SOREA  detallen les mesures relatives als principals processos de gestió comercial del servei d'aigua que s'han dut a terme durant les diferents fases de l'Estat d'alarma:

  • Lectura de comptadors:
    Es tracta d'un procés no essencial per al desenvolupament de l´activitat principal del servei, que és el subministrament d´aigua. Per aquest motiu, des del dia 13 de març vam aturar les lectures dels comptadors. Vam reprendre les lectures al mes de juny amb el pas a la Fase 2 de la Regió Sanitària, realitzant una lectura adaptada que tenia com a particularitat fonamental la prohibició de prendre lectures en cas que els comptadors es situessin a l´interior dels immobles. Tant els treballadors propis com els subcontractats, abans de poder iniciar les lectures dels comptadors van rebre formació i equips de protecció i no va ser permès que cap persona que formés part d´un col·lectiu de sensibles ja sigui per edat o per alguna patologia crònica, realitzés cap tasca de lectura de comptadors.
  • Estimació de consums:
    Degut al que s´ha indicat en el punt anterior, vam aplicar el Reglament del Servei Municipal i vam estimar un consum a cada contracte igual al del mateix període de l´any anterior. Les pòlisses que tenim identificades amb algun tipus d´activitat que havia quedat restringida pel decret, per exemple bars, restaurants, hotels, escoles, etc., vam estimar consum de 0 m3 des del mes l´abril. Aquestes estimacions es van fer en tot moment amb l´ànim d´aproximar-nos al consum real i impactar el mínim als usuaris. Cal destacar que, en recuperar el consum real del següent període, es normalitza la facturació. Malgrat l´anterior, quan algun usuari consideri que l´estimació ha estat mal feta, ens pot sol·licitar una revisió que sempre atenem.
  • Repartiment de factures:
    Amb l´ànim de reduir al mínim qualsevol activitat generada per aquesta companyia que no fos imprescindible, vam aturar el repartiment a través de correus o altres empreses distribuïdores de la correspondència en paper, incloses les factures, mantenint únicament la distribució de notificacions en format digital. Des de l´entrada en la Fase 3 hem recuperat el servei de repartiment de factures.
  • Facturació de la tarifa reduïda del cànon de l'aigua:
    l´ACA va aprovar una mesura de caràcter general que implicava aplicar una tarifa reduïda al 50% únicament als consums corresponents als mesos d´abril i maig. Això ha provocat haver de diferenciar a les factures els consums anteriors a l´abril amb tarifa normal, els d´abril i maig amb tarifa reduïda i els posteriors a maig amb tarifa normal. La forma de mostrar aquesta bonificació a la factura no és senzilla i ha generat moltes consultes i interpretacions equivocades. En tot moment hem atès les consultes de les persones que han sol·licitat un aclariment.
Publicat el 17 de juliol de 2020
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^