Ajuntament d'Arenys de Mar
Riera del Bisbe Pol, 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00
El Tribunal de Cuentas ha comunicat que no incoarà cap procediment i arxiva el procés que ha estat seguint per analitzar les presumptes deficiències en les liquidacions del contracte de neteja dels serveis de neteja d'edificis municipals.
En concret el procés es va obrir arran de l'advertència de la mateixa intervenció municipal sobre diversos serveis que no s'acreditava que s'havien fet però si s'havien pagat durant el confinament per la covid. En base als informes dels tècnics, l'alcaldessa va aixecar els reparaments que feia la intervenció municipal,i es van fer els pagaments. El Tribunal de Cuentas no va trobar prou argumentades les justificacions i de manera, específica, es va fixar en les hores de la neteja d'edificis, atès que no hi havia un informe que garantís la seva correcta execució.
Aquest passat mes de gener des de l'Ajuntament s'ha aportat la documentació i certificacions necessàries per respondre a les peticions del Tribunal i, a primers de febrer, es va fer una vista final. La Fiscalia, arran d'aquesta vista, va considerar en el seu informe que no hi ha motius "després de la tramitació de les actuacions prèvies ha resultat de manera manifesta i inequívoca la inexistència de cap cas que generi responsabilitat comptable".
Resum dels fets d'acord a l'informe de la fiscalia
Aquestes actuacions tenen l'origen en el pagament de la relació de factures F/2020/42, presentada per la contractista GCC Serveis, ordenat pel Decret de l'Alcaldia de l'Ajuntament d'Arenys de Mar de 29 d'abril de 2020, amb aixecament previ de l'objecció formulada per la Intervenció municipal, malgrat que no havien estat prestats tots els serveis contractats.
Aquest procediment porta causa del pagament, ordenat per Decret de l'Alcaldia de l'Ajuntament d'Arenys de Mar de 29 d'abril de 2020, de les factures presentades per la contractista GCC Serveis, incloses en la relació de factures F/2020/42, aixecant l'advertiment prèviament formulat l'anterior dia 20 per la Intervenció Municipal, malgrat que no havien estat prestats tots els serveis pactats, cosa que va donar lloc a la creació d'una borsa d'hores, que van ser realitzades fins que, a 30 de desembre del 2020, existia un saldo a favor de l'Ajuntament de 174 hores, sense que existís informació posterior sobre aquesta situació.
Pel que fa a això, cal assenyalar que ha estat unit a les actuacions un informe emès el dia 3 de gener de 2023 pel cap de l'Àrea de Serveis Municipals, com a responsable del contracte, juntament amb les actes signades pels representants de l'Ajuntament i de la contractista els dies 7 de setembre del 2021 i 2 de setembre del 2022, acreditant la primera la prestació de 113 hores, i la segona, el compliment de les 61 hores restants.
De la mateixa manera, consta l'informe emès el dia 12 de gener de 2023 per la Secretaria Municipal, segons el qual, en haver estat totalment esgotada la borsa d'hores, no hi ha enriquiment injust per part de l'empresa contractista, ni cap perjudici causat a l'ajuntament.
De tot això resulta que els indicis inicials de responsabilitat comptable han quedat desvirtuats, en haver-se constatat la inexistència de perjudici per als fons públics, en haver estat rebudes les prestacions pagades amb ells.
Sentència publicada a la seu electrònica.
Ajuntament d'Arenys de Mar
Riera del Bisbe Pol, 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00