Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
T'agradaria portar una parcel·la dels horts urbans d'Arenys?

horts urbansL’Ajuntament obre el termini per adjudicar de nou els horts urbans del Bareu. Són setze parcel·les de cultiu d’uns 40 m2 cadascuna. Les parcel·les estan delimitades i disposen de dues preses d’aigua, una d’elles utilitzada per a la instal·lació del reg gota a gota. 

A més, hi ha diversos elements i infraestructures comunes que es posen a disposició de les persones adjudicatàries: caseta d’eines i magatzem de material, zona de recollida selectiva de residus, zona de compostadors, aparcament per a bicicletes, zona de reunió i descans, tauler d'anuncis i font d’aigua potable. 

En un futur, es preveu complementar l’espai amb altres intervencions comunes, com ara una zona de plantes aromàtiques i medicinals, arbres fruiters, instal·lació de caixes niu per a ocells insectívors o la creació d’una bassa per afavorir l’establiment d’amfibis. 

Per quan temps s’adjudicaran?

S’atorgaran per un període de 2 anys naturals, a comptar des de la data d’adjudicació. No es preveu l’opció de pròrroga.

Com i quan es poden presentar les sol·licituds?

Les sol·licituds es podran presentar de forma presencial al Registre municipal de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) i de forma telemàtica, a través de la seu electrònica de l’Ajuntament. Les sol·licituds s’han de presentar fins al 24 d’octubre. 

Qui hi pot optar?

El projecte dels horts municipals del Bareu està orientat a assolir una comunitat de persones usuàries el més variada possible, que representi el màxim de col·lectius, grups, edats i situacions laborals, prioritzant aquells especialment vulnerables i amb risc d’exclusió social, persones residents i empadronades al municipi.

  • Grup 1: persones residents majors de 60 anys (4 parcel·les). S’han d’haver complert els 60 anys abans de la convocatòria de la licitació.
  • Grup 2: persones residents derivades de Serveis Socials (2 parcel·les). 
  • Grup 3: entitats locals (3 parcel·les). 
  • Grup 4: persones residents joves de 18 a 30 anys (4 parcel·les). S’han d’haver complert els 18 anys i no tenir encara els 31 anys abans de la convocatòria de la licitació.
  • Grup 5: persones residents en general (3 parcel·les). Per a les persones residents d’entre 31 i 60 anys. Per optar a aquest grup, s’han d’haver complert els 31 anys i no tenir encara els 60 anys abans de la convocatòria de la licitació. 

Quins requisits es demanen?

Per poder participar a la licitació de les autoritzacions d’ocupació de les parcel·les dels horts municipals del Bareu, les persones interessades (físiques o jurídiques) han de complir els requisits següents:

Per a les persones físiques

  • Figurar en el Padró Municipal d’Habitants residents a Arenys de Mar.
  • Estar al corrent de pagament amb l’Administració municipal.
  • No disposar a títol de propietari, arrendatari o similar de cap altre hort o terreny de cultiu al terme municipal d’Arenys de Mar.
  • No conviure en la mateixa unitat familiar amb alguna persona que hagi estat adjudicatària d’una parcel·la de la convocatòria actual.

Per a les persones jurídiques

  • Ser una associació, sense ànim de lucre, inscrita en el Registre Municipal d’Entitats, o una escola o institut o centre d’ensenyament secundari de la vila d’Arenys de Mar o AMPA o AFA d’aquests.
  • No tenir deutes amb l’Ajuntament d’Arenys de Mar.

Quina documentació s’ha de presentar?

Només es permetrà una sol·licitud per unitat familiar i domicili en el cas de les persones físiques, i una sol·licitud per entitat o col·lectiu en el cas de les persones jurídiques.

Persones físiques

Per concórrer a la licitació, les persones físiques interessades han de presentar la documentació, original o fotocòpia compulsada, que s’indica a continuació:

a) Sol·licitud formal mitjançant una instància genèrica de l’Ajuntament d’Arenys de Mar. A banda d’omplir les dades personals bàsiques que figuren a la instància genèrica, les persones interessades han de fer constar per escrit que compleixen els cinc punts que es detallen a continuació:

  • Estar empadronada a Arenys de Mar.
  • És la única persona de la seva unitat familiar que opta a l’adjudicació d’una parcel·la d’hort a la present convocatòria.
  • No es disposa de cap altra parcel·la d’horta en propietat en règim d’arrendament al terme municipal d’Arenys de Mar.
  • No es té cap deute amb l’Ajuntament en concepte d’impostos, tributs i/o taxes municipals.
  • No haver estat privat d’un hort anteriorment, previ expedient de revocació d’autorització, per causes imputables a la persona usuària.

b) DNI, NIE o passaport (membres UE) en vigor de la persona física que concorre a la licitació en nom individual, o altre document que reglamentàriament el pugui substituir.

Les persones jurídiques 

Presentaran dos sobres amb la documentació requerida, de la manera que s’indica a continuació:

Sobre 1. Ha de contenir la documentació, original o fotocòpia compulsada, següent:

a) Sol·licitud formal mitjançant una instància genèrica de l’Ajuntament d’Arenys de Mar. S’ha de fer constar per escrit que compleixen els quatre punts que es detallen a continuació:

  • És una entitat que té el seu àmbit d’actuació a Arenys de Mar.
  • No es disposa de cap altra parcel·la d’horta en propietat o en règim d’arrendament al terme municipal d’Arenys de Mar.
  • No es té cap deute amb l’Ajuntament en concepte d’impostos, tributs i/o taxes municipals.
  • No haver estat privat d’un hort anteriorment, previ expedient de revocació d’autorització, per causes imputables a la persona usuària.

b) DNI, NIE o passaport (membres UE) en vigor de la persona física que ostenta la representació legal de l’entitat, o altre document que reglamentàriament el pugui substituir.

c) Codi d’Identificació Fiscal (CIF).

d) Estatuts de constitució o document fundacional, segons el tipus de persona jurídica de què es tracti; i, en el seu cas, documents acreditatius de les modificacions.

Sobre 2. Estarà tancat i ha de contenir la presentació d’un projecte d’hort municipal. 

S’ha de pagar fiança?

Hi haurà una fiança per valor de 20 euros, que serà vàlida durant tot el període de vigència de la llicència. Les persones adjudicatàries que pertanyin al grup 2 (persones derivades de l’Àrea de Serveis Socials) estaran exemptes de pagar-la. 

Per accedir al Plec de condicions, podeu clicar aquí

Publicat el 2 d'octubre de 2023
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^