Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
Trobada amb l'Agència Catalana de l'Habitatge per parlar dels pisos socials del Pla dels Frares

L’Alcalde, Estanis Fors, i la regidora d’Acció Social, Soraya Real, es van reunir amb el director de Promoció de l'Habitatge de l’Agència, Albert Toledo, i la responsable d’administració del Parc d’Habitatge, Dolors Clopés. 

Gestió dels pisos

L’objectiu de la reunió va ser, per una banda, parlar del futur dels 9 pisos socials que l’Ajuntament té cedits per l’Agència Catalana de l’Habitatge. El conveni de cessió caduca a finals de febrer del 2024 i des de l’Ajuntament es va proposar replantejar-lo tenint en compte l’estat de conservació, les dificultats de gestió i els riscos d’ocupació. La gestió d’aquests pisos suposa a l’Ajuntament un cost de 52.000 euros a l’any i s’han d’abonar les quotes de cessió a l’Agència en la seva totalitat, tant si els pisos estan ocupats per cessió d’ús, estan buits o ocupats il·legalment.  

Pel que fa a la resta d’habitatges que no estan gestionats per l’Ajuntament, es va insistir als responsables de l’Agència en la necessitat que la Mesa d’Emergències pugui agilitzar el ritme d’assignació dels pisos que entren dins d’aquesta tipologia (dones que pateixen violència masclista, víctimes d’assetjament immobiliari, persones amb discapacitat...). En general hi ha molta llista d’espera i els pisos d’aquesta modalitat són d’estada temporal d’entre 6 mesos i 2 anys, però en molts casos hi estan més temps. Segons dades de l’Agència, la Mesa d’Emergències té actualment 4 famílies pendents d’assignar un d’aquests pisos al Pla dels Frares. 

En els altres pisos, que són de Protecció Oficial, l’Agència Catalana de l’Habitatge tenia comptabilitzades fins a 45 sol·licituds de famílies el passat 2022. 

Millores en seguretat

D’altra banda, en la reunió es va parlar sobre la seguretat. L’Ajuntament va demanar a l’Agència Catalana de l’Habitatge mesures més contundents i es va acordar que es proporcionaria informes de la policia local i Mossos d’Esquadra sobre les incidències registrades perquè puguin fer actuacions. Es va informar de l’ocupació que hi ha en els trasters i es va traslladar la idea d’instal·lar càmeres a la zona. 

Des de la Generalitat es va confirmar que eren coneixedors dels problemes en els pisos. En aquests moments, l’Agència té demanades resolucions judicials per desallotjar tres pisos ocupats il·legalment. 

Manteniment dels pisos i espais

Finalment, des de l’Ajuntament es va traslladar a l’Agència la necessitat de tenir més cura de l’estat dels habitatges i espais. En aquest sentit, des de la Generalitat es van comprometre a fer un inventari dels espais danyats per arreglar-los. També es va acordar fer una visita conjunta entre Ajuntament i Agència als pisos en una data encara per determinar. 

Publicat el 28 d'octubre de 2023
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^