Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
L'Oficina d'Informació al Consumidor informa: El dret de les persones consumidores al Jutjat

Oriol Contreras, advocat de l'Oficina a la nostra vila, informa sobre els drets de les persones consumidores protegits oer lleis específiques, i d’altres més generalistes i que han de ser aplicades per l’administració i/o per la justícia. 

EL DRET DE LES PERSONES CONSUMIDORES AL JUTJAT

Quan la mediació ha estat infructuosa. Quan les gestions dutes a terme per la Oficina Municipal d’Informació la Consumidor (OMIC) no han aconseguit resoldre la reclamació presentada. Quan el consumidor insisteix en fer valdre els seus drets, ens resta la justícia ordinària.

Sempre expliquem en la OMIC que els drets dels consumidors i usuaris estan protegits per lleis. Algunes més específiques, altres més generalistes. I com totes les lleis del nostre país, i dels països del nostre entorn, han de ser aplicades per l’administració i/o per la justícia. En aquest cas estaríem parlant de la necessitat de que la justícia posi “ordre” en un assumpte relacionat amb els consumidors i usuaris. I quan parlem de justícia ens referim, òbviament, als Jutjats ordinaris.

En la gran majoria d’assumptes relacionats amb la defensa dels consumidors i usuaris, ens estarem referint als tribunals d’ordre civil. En algunes ocasions penal, però la majoria de vegades serà el Jutge civil el que se n’encarregarà dels assumptes de consum.

Des de l’any 2015, en aquells casos en que la quantitat reclamada no superi els 2.000 euros, podrem actuar sense el suport de cap professional (advocat i/o procurador). No és el més aconsellable, però la llei així ho preveu. La Generalitat ens facilita fer aquests tràmits. Trobareu informació a l’enllaç següent: https://seujudicial.gencat.cat/ca/que_cal_fer/deute/

Una altra opció és la justícia gratuïta. En aquest cas, si els ingressos de la unitat familiar (tots els que resideixin en el domicili del reclamant) no superen una forquilla d’entre els 1.200 i 1.800 euros mensuals (depenent de motius diferents), poden sol·licitar advocat d’ofici.

Així doncs, sempre recomanem la intervenció dels Serveis Públics de Consum per solucionar conflictes relacionats amb la defensa dels consumidors i usuaris. Però pel cas de no poder arribar a una entesa sempre resta la via judicial.

L'Oficina d'Atenció al Consumidor atén cada divendres, de 10 a 13 h, les persones que ho sol·liciten per aclarir els dubtes o estudiar el seu cas.

Cal demanar cita prèvia al telèfon 93 792 26 01. 

 

Publicat el 26 de desembre de 2024
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^