Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
RSS
Cercar
Arenys de Mar
Botó que mostra/amaga menú lateral
SUBVENCIONS
Subvenció per al manteniment de plantilla a microempreses i autònoms afectades a la seva activitat per la Covid-19

S'ha obert (31/7) el tràmit de sol·licitud de la subvenció per al manteniment de plantilla destinada a microempreses i autònoms, després que el Servei d’Ocupació de Catalunya hagi impulsat un pla de mesures urgents complementàries en matèria de treball i ocupació, entre les quals es troba aquesta mesura urgent per a la reactivació de la situació socioeconòmica derivada de la crisi sanitària de la Covid-19.

El termini de sol·licitud és del 31 de juliol al 30 de setembre o fins a exhaurir el pressupost i el procediment és de concurrència no competitiva, és a dir, per ordre de presentació de les sol·licituds.

Qui se’n pot beneficiar?

Les microempreses, constituïdes legalment, i les persones treballadores autònomes donades d'alta al RETA o a una mutualitat del col·legi professional com a sistema alternatiu, amb domicili fiscal i, si escau, el centre de treball a Catalunya, i que ocupin fins a 10 persones treballadores, que hagin vist suspesa la seva activitat per raó de la declaració de l'estat d'alarma regulat al Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19.

Quina és la quantia?

La quantia de la subvenció és un mòdul econòmic de 4.369,05€ per persona treballadora de plantilla durant 6 mesos, per un màxim de 3 unitats de mòdul, és a dir, per un màxim de 3 persones treballadores.

Quins són els requisits? Entre altres qüestions:

  • Ser persona treballadora autònoma o microempresa que ocupin fins a 10 persones treballadores i tinguin un volum de negoci anual o amb un balanç general anual que no superi els 2 milions d'euros, constituïdes legalment i amb establiment operatiu a Catalunya.
  • Estar en situació d'alta al RETA o a una mutualitat del col·legi professional com a sistema alternatiu en el cas de les persones autònomes, i estar legalment constituïda en el cas de les microempreses, abans del 14 de març de 2020, data de la declaració de l'estat d'alarma.
  • Tenir el domicili fiscal i, si escau, el centre de treball de la persona treballadora autònoma o microempresa en un municipi de Catalunya.
  • Haver vist suspesa l’activitat econòmica o bé haver patit una reducció dràstica i involuntària de més del 75% de la facturació en comparació amb el mateix període de l'any anterior i a conseqüència de la Covid-19.
  • Mantenir el 100% la plantilla que tenien en el moment en què es va declarar l'estat d'alarma, com a mínim, durant els dotze mesos següents a l'atorgament de l'ajut per al reinici de l'activitat.

Resolució i tramitació des del SPO del Departament de Treball

Informació relacionada
Des del 4 de juny s'aixeca la suspensió dels terminis legals per reclamar, desistir i retornar productes
Les Escoles bressol municipals reobren el dimecres, 10 de juny
A partir de dilluns, 8 de juny, amb algunes restriccions i canvis en els serveis
Dies claus: prioritzem l'atenció telemàtica, i ens hem reforçat per estar disponibles per a l'atenció presencial
Es fa públic el condol i la solidaritat a les famílies que han patit perdues i l'agraïment als professionals de la salut, entitats socials, voluntariat i els serveis municipals
El Museu d´Arenys de Mar el dimarts 2 de juny i la sala d´exposicions del C.C.Calisay  el divendres 5 de juny obren de nou les seves portes.
Publicat l'1 d'agost de 2020
^