Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
TAULER D'ANUNCIS 2000 - 2008
Un altre SANT ROC entre la tradició i la creació,

Aquest es el text del programa de Sant Roc,del Alcalde de la nostra vila, convidant a la festa. Podeu seguir els actes programats des de l'agenda de la nostra web

Us recomanem també una passejada per l'apartat de festes del espai arenys.org


Els macips, les captadores i els macipets, tornaran a brandar les almorratxes revestides d'alfàbrega i a ruixar-nos amb aigua de colònia, recordant-nos la intervenció de sant Roc en la fi de la pesta. Com a mostra d'agraïment al sant de Montpeller, la població va fer a les acaballes del segle XVI el solemne Vot de Vila, que ens compromet a celebrar la diada, prova de la devoció professada a sant Roc. Els arenyencs i les arenyenques acceptem amb gust la tradició, i cada any per aquestes dates, celebrem plegats la cita. 

Arenys de Mar, ens mostra amb molta claredat el procés de canvi, de creació de la festa amb el pas dels anys. La commemoració, s'ha anat enriquint amb la recreació de nous elements: la ballada de la Dansa d'Arenys per part de l'Esbart Maragall, els actes esportius i populars com el futbol i la pedalejada o la travessa del port, combinats amb altres de més tradicionals, com l'elecció de la pubilla. Un dels esdeveniments que aquests darrers anys s'ha convertit en un veritable clàssic de la festa és la cercavila nocturna que fan els gegants i capgrossos pels carrers d'Arenys. Precisament en aquest Sant Roc, arriba l'aniversari d'una parella d'excepció: en Roc i la Maria, que fan 20 anys i ens conviden a la festa. 

I molts més actes i convocatòries que trobareu en aquest programa, organitzats per la Comissió de Festes i diverses entitats, clubs esportius i associacions arenyenques que ens inviten a festejar i sortir al carrer, i que cada any ens demostren que la Festa Major petita no té res a envejar a la grossa.

Que tingueu un Sant Roc ben gloriós, i per molts anys ben especials a tots els Rocs i les Maries d'Arenys, i en particular, a la nostra singular parella de joves gegants. I la nostra més cordial benvinguda a tots aquelles persones vingudes d'arreu que passen aquests dies a la nostra vila, i que de ben segur gaudiran amb les novetats i la tradició d'aquesta festa tan nostra.


Santiago Fontbona i Arbós
Alcalde d'Arenys de Mar

Publicat l'11 d'agost de 2000
Imprimir
^