Ajuntament d'Arenys de Mar
Riera del Bisbe Pol, 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00
El cap de setmana del 29 i 30 de maig, Arenys de Mar tornarà a ser territori de
Flors i Titelles, un esclat de color i d'animació. Només caldrà passejar per la vila, i anar descobrint els
comerços, les
eixides i espaisque s'han escollit per veure-hi orquídies, bonsais, o altres flors i plantes. A més a més aquesta proposta és una invitació oberta a participar de diversos
espectacles de titellesque s'han prepart amb companyies d'arreu. Hi trobarem la màgia de titelles de mà, de cartró, animades... i petites i grans històries amb diferents tècniques.

La Regidoria de Cultura selecciona patis i eixides del poble i els assigna a les diferents floristeries participants amb una dotació econòmica perquè les decorin. Aquest, junt amb la programació dels espectacles, és el pal de paller del festival Flors i Titelles d'Arenys de Mar.
Entre els Espais Florits que es mostren durant el certamen hi ha patis i eixides de cases particulars els propietaris de les quals s'avenen a obrir les portes durant aquestes jornades per mostrar l'art de la decoració floral. A més, també hi ha places i espais municipals oberts i convertits en Espais Florits, com és el cas del Mercat o, com a novetat d'aquest any, de la capella de Josep Xifré, que no està oberta al públic habitualment i que es troba ubicada a l'edifici de l'indià. La ruta que es proposa, i que cada any és diferent, permet contemplar la recuperació d´espais de la vila que s´obren al visitant.
Altres serveis i regidories de l'Ajuntament també s'aboquen a l'esdeveniment, en especial la Brigada Municipal, que té al seu càrrec la decoració d'alguns espais i que aquest any ha preparat la posta a punt del giratori que hi ha a la Riera, davant del Centre Cultural Calisay, amb la col·locació d'un alambí de l'antiga destil·leria com a protagonista.
Hi participen, també, altres departaments de l'Ajuntament com l'Espai Jove, el Centre de Documentació i Estudi Salvador Espriu o la Biblioteca P. Fidel Fita.
Paral·lelament a la mostra d'Espais Florits, Flors i Titelles ofereix -com el mateix nom indica- l'oportunitat de veure diferents espectacles de titelles vingudes de diferents part del món, durant tot el cap de setmana. Aquesta és, també, una oportunitat per descobrir espais d'Arenys que es converteixen en escenaris teatrals per un dia i que esdevenen racons plens de màgia.
L´origen de la festa es remunta a dues activitats que es duien a terme per separat a la vila: per una banda una mostra d´orquídies organitzada per l´Associació Catalana d´Amics de les Orquídies, i per l´altra, un dia diferent, una mostra de titelles. La decisió de fusionar aquestes dues activitats en una de sola va tenir, ja al primer any, un resultat de públic i visitants de fora d'Arenys de Mar molt esperançadors. Aquest mes, després de la trajectòria i experiència adquirides, arriba a una tercera edició que consolida la mostra definitivament.
L'anterior edició de Flors i Titelles va arribar a sumar gairebé 12.000 visites al llarg del cap de setmana als diferents espais florits i va aplegar 2.000 espectadors a les funcions de titelles que es van poder veure repartides per Arenys de Mar.
L'obertura dels Espais Florits i la que es pot considerar, també, una mostra de titelles s'acompanyen d'exposicions d'orquídies i bonsais, de conferències i de tallers sobre el trasplantament i la cura de plantes.
Tota la informació sobre els Espais Florits, els espectacles, conferències, entitats i comerços col·laboradors, aquí
Ajuntament d'Arenys de Mar
Riera del Bisbe Pol, 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00