Ajuntament d'Arenys de Mar
Riera del Bisbe Pol, 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00
El regidor de Promoció Econòmica i Comerç, Àlex Acero, va defensar la necessitat de suspendre temporalment les llicències d'activitats amb l'objectiu de pacificar la convivència entre les activitats sorolloses i el dret al descans dels veïns, aquest últim cada cop esta més amenaçat diàriament.
El regidor va explicar que en l'actualitat ens trobem amb una situació en la qual coexisteixen molts reglaments que fins i tot es contradiuen, que els anteriors governs no han tingut la voluntat de fer complir i la suspensió de llicències constituïa una pas previ i legalment previst quan es té la intenció de regular les activitats, remarcant que regular no és sinònim de prohibir.
Acero també va explicar que la voluntat del Govern i de la Regidoria de Promoció Econòmica ha estat crear les condicions prèvies per racionalitzar els usos comercials de manera que no vulnerin el dret al descans del veinatge, trobant un equilibri menys agressiu que la situació actual. Per això va especificar que els drets d'un col·lectiu no poden prevaldre mai sobre altres drets, i d'aquí la necessitat de trobar l'equilibri.
Aquest punt de l'ordre del dia va ser seguit amb gran interès per veïns del carrer Sant Gabriel i membres de la comunitat islàmica d'Arenys, ja que tots dos col·lectius sabien que aquest punt podia afectar de manera determinant la possibilitat d'obrir un centre cultural islàmic en un local d'aquest carrer.
El ple que es va celebrar aquest dimecres a Arenys de Mar també va portar a aprovació altres qüestions com la modificació del contracte del servei de recollida dels residus sòlids urbans (12 vots a favor i 4 abstencions), la prorrogació del servei de l'escola bressol municipal (unanimitat) i va fixar els dies 9 de juliol i 16 d'agost com a festes locals per a l'any 2012.
Ajuntament d'Arenys de Mar
Riera del Bisbe Pol, 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00