Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
El primer dia de la nova recollida de l'orgànica se supera amb nota

PaP orgànicaLa nit de dimarts a dimecres ha estat la primera en què s'havia de treure la fracció orgànica amb el nou cubell amb xip incorporat a les zones de la vila que fan el Porta a Porta. El seguiment realitzat pels tècnics municipals ha servit per comprovar que el resultat d'aquesta novetat en la posada en marxa del nou sistema de recollida selectiva ha estat molt satisfactori.

La gran majoria de les aportacions d’orgànica en el sector del Porta a Porta s’ha fet amb aquest cubell específic, amb proporcions superiors al 90% dels casos, assolint-se el 100% en nombrosos carrers. Per tant, la presència de bosses d’orgànica sense cubell ha estat realment molt escassa, fet que indica una elevada implicació de la gent del Porta a Porta, tant del sector del nucli antic -que ja ho feia- com també de nous àmbits que s’hi han incorporat, com l’Hort del Bisbe, Sapí, Platja Cassà, Pau Costa o la Torre d’Arenys, per exemple.

Si bé s'han registrat algunes incidències, aquestes es consideren com a un fet previsible donat que els canvis d'hàbits sempre comporten dificultats, sobretot a l'inici de la seva implantació. PaP orgànicaMalgrat això, des de l'Ajuntament d'Arenys de Mar es vol felicitar la població pel seu esforç i contribució a fer d'Arenys de Mar una vila més sostenible i ens comprometem a fer un seguiment del procés d'implantació per tal de millorar el sistema de recollida de la brossa a partir de l'experiència que es vagi acumulant.

D'altra banda, es vol incidir en fer un ús correcte dels nous contenidors que s'han instal·lat a la vila. Sobretot en el fet de no dipositar residus de fraccions que no siguin les indicades a cada contenidor, ja que s'han donat casos de residus impropis als contenidors de vidre, sobretot en els repartits per zones del Porta a Porta.

També relacionat amb els contenidors, cal destacar la gran participació de les llars dels sectors de la part alta de la Riera, el Pla dels Frares, el Bareu i Sant Elm en la nova recollida selectiva. De fet, s’han hagut de fer molts més buidatges dels inicialment previstos en el cas dels envasos i del paper i cartró, atès que les aportacions han estat molt significatives i els contenidors s’omplien molt ràpidament. En aquest sentit, es demana que en cas de trobar-se amb contenidors plens, no es llencin envasos, paper-cartró, vidre o orgànica als contenidors de resta (rebuig), ja que estan destinats només per a aquelles deixalles que ja no podem reciclar.

PaP orgànica    PaP orgànica

PaP orgànica    PaP orgànica

Publicat l'11 de febrer de 2015
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^