Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
Arenys de Mar demana la implicació de la Diputació per tirar endavant un homenatge escultòric a Espriu

projecte escultòric EspriuL'alcalde d'Arenys de Mar, Estanislau Fors, i l'escultor mataroní, Manuel Cusachs, han presentat aquest dijous al president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, un projecte escultòric que servirà per commemorar els 30 anys de la mort del poeta Salvador Espriu. A la trobada també han assistit el regidor de Cultura, Joan Miquel Llodrà, la directora del Centre Espriu, Montserrat Caba, i el fill de l'artista, Manel Cusachs.

L'alcalde d'Arenys de Mar ha demanat el suport de la Diputació per poder-lo portara terme. Segons ha comentat l'escultor Manuel Cusachs, la peça principal del monument representa la figura del caminant, una escultura de bronze titulada "El curs de la vida", que forma part d'una col·lecció d'escultures inspirades en el poemari El caminant i el mur, de Salvador Espriu. El mateix escriptor havia comentat a Manuel Cusachs que és una imatge que el plaïa especialment.

El conjunt escultòric s'emplaçaria al costat del cementiri, a la banda de ponent, amb la vista del mar de fons. Al basament de granit hi hauria dues inscripcions de dos fragments poètics d'Espriu. Al cantó de ponent hi posaria: "pels carrers de Sinera passo captant engrunes de vells records". I al cantó de llevant hi haura els versos: "quan la llum pujada des del fons del mar, a llevant comença just a tremolar, he mirat aquesta terra, he mirat aquesta terra".

 

Publicat el 27 de febrer de 2015
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^